اگر در جریان تازه‌ترین خبرهای خودرویی این هفته باشید، حتما تصویر لو رفته از کامیون الکتریکی تسلا را دیده‌اید. این عکس که  ابتدا در یکی از رسانه‌های آمریکایی منتشر شده بود، به سرعت برداشته شد. نکته جالب این جا بود، پیش از اینکه این تصویر حذف شود، عده‌ای این عکس را ذخیره کرده بودند و آن را به اشتراک گذاشتند تا به سرعت به دست رسانه های خودرویی بیفتد!

حالا با توجه به عکس لو رفته و تیزری که مدت‌ها پیش منتشر شده بود، رندرهایی از کامیون الکتریکی تسلا ساخته شده است. در این رندرها سعی شده تا مطابق ظاهر و اطلاعات به دست آمده از نمونه‌ی واقعی کامیون برقی تسلا باشد. از رندرها می‌توانیم به خوبی متوجه چهره‌ی متفاوت این محصول تسلا با دیگر کامیون‌های فعلی در بازار جهانی شویم. ظاهر این خودرو نوآورانه شده و از حالت سنتی و متداول کامیون‌ها فاصله‌ی نسبتا زیادی گرفته است. هم‌چنین به لطف این چهره‌ی مدرن، ایرودینامیک خودرو تقویت شده تا با خطوط و برآمدگی بدنه، مقاومت هوا هنگام حرکت به کم‌ترین حالت برسد.

هنوز اطلاعات موثقی درمورد مشخصات فنی این خودرو توسط تسلا منتشر نشده است. با این حال گزارش‌ها می‌گویند که مسافت قابل پیمایش این کامیون بین ۳۲۲ تا ۴۸۳ کیلومتر با یک بار شارژ است. این بازه برای یک کامیون برقی عدد قابل توجهی است. البته اگر یادتان باشد، همین چند وقت پیش بود که یک اتوبوس الکتریکی رکورد جهانی زد. این اتوبوس توانسته بود با یک بار شارژ مسافتی معادل ۱۷۷۳ کیلومتر را طی کند!

تسلا در راهی قدم گذاشته که آینده‌ی خودروها به آن سمت می‌رود؛ تولید خودروهای پاک. حتی به نظر می‌رسد که خودروهای هیبریدی هم در آخر بازی را به ماشین‌های الکتریکی ببازند. تسلا قصد دارد تا در زمینه‌ی خودروسازی، بسیاری از ماشین‌های کلاس مختلف را طراحی، تولید و به بازار عرضه کند. این شرکت تا امروز پیشرفت‌ و ترقی‌های زیادی کرده است. حال باید ببینیم که دیگر شرکت‌های خودروسازی چه عملکردی از خود به نمایش خواهند گذاشت.

منبع: Motor1

مطلب رندرهای جدیدی از کامیون تسلا منتشر شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala