سه ماهه سوم سال مالی شرکه ال‌جی به پایان رسید و این شرکت اطلاعاتی را از میزان درآمد خودش منتشر کرده است. سه ماهه سوم سال مالی شرکت ال‌جی از ماه جولای تا سپتامبر (اواسط خرداد ماه تا اواسط شهریور ماه) ادامه داشته است. این شرکت کره‌ای نزدیک به ۱۳٫۳ میلیارد دلار فروش داشته و این درحالی است که سود عملیاتی آن ۴۵۴٫۴ میلیون دلار بوده است.

این آمار در مقایسه با آمار سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ شرکت ال‌جی ۲۲٫۳ درصد کاهش را در سود عملیاتی نشان می‌دهد. البته که فروش ال‌جی در سه ماهه سوم امسال ۴٫۶ درصد بیشتر از سه ماهه دوم بوده است. در مقایسه با سال گذشته همین موقع هم شرکت ال‌جی افزایش درآمد ۸۲٫۲ درصدی را تجربه کرده و ۱۵٫۲ درصد سود بیشتر به دست آورده است.

البته بخش موبایل این شرکت همچنان شرایط خوبی ندارد و اصلا در سودآوری این شرکت سهمی نداشته است. براساس اطلاعات منتشر شده بخش موبایل ال‌جی برای دهمین سه ماهه پشت هم با ضرر مواجه است. بخش موبایل ال‌جی در سه ماهه گذشته ۱۷۹ میلیون دلار ضرر کرده که این مقدار بیشتر از ضرر سال گذشته به مبلغ ۱۱۷ میلیون دلار است.

شرکت ال‌جی انتظار داشت که گوشی‌های Q6 و Q8 با استقبال خوبی مواجه شوند که چنین اتفاقی رخ نداد. حتی گوشی ال‌جی G6 و ال‌جی V30 هم نتوانستند شرایط بخش موبایل این شرکت را بهتر کنند. البته زمان عرضه V30 آنقدر بد بود که نتایج فروش آن در سه ماهه سوم سال مالی ال‌جی چندان حس نمی‌شود.

 

منبع: LG

‌‌‌‌

منبع متن: digikala