بازی «سرزمین میانه: سایه‌ی جنگ» (Middle-earth: Shadow of War) عرضه شده و منتقدان هم به خوبی آن را تحویل گرفته‌اند. اگر تصمیم دارید این بازی را روی کامپیوتر تهیه کنید، بگذارید یک هشدار به شما بدهیم: نسخه‌ی کامپیوتر بازی، یکی از حجیم‌ترین عناوینی است که تا به حال دیده‌ایم.

با اینکه هنوز سایه‌ی جنگ رسما عرضه نشده، ولی استیم به افرادی که بازی را خریده‌اند این اجازه را داده تا دانلود آن را شروع کنند. دانلود بازی ۹۷.۹ گیگابایت است؛ حجمی که حتی امروزه هم به دیدن آن عادت نداریم.

نسخه‌ی پلی‌استیشن۴ بازی از طرف دیگر، ۶۴ گیگابایت است که این رقم هم اصلا کم نیست. احتمالا استودیوی بازی‌سازی Monolith Productions بافت‌ها و ویدیوهای داخل بازی را با کیفیت ۴K ارایه کرده است تا کاربران کنسول پلی‌استیشن۴ پرو از بهره ببرند. دو تصویر زیر را «دن استیپلتون»، از نویسنده‌های وب‌سایت IGN گرفته است. می‌توانید در دو تصویر زیر، حجم دانلود را ببینید.

به غیر از سایه‌ی جنگ، این ماه یک بازی دیگر هم داشتیم که ۱۰۰ گیگابایت فضا اشغال می‌کرد. بازی «فورتزا موتوراسپرت ۷» (Forza Motorsport 7) هم که روی کامپیوتر و ایکس‌باکس وان عرضه شده، نیاز به ۱۰۰ گیگابایت فضا دارد و حتی اگر نسخه‌ی دیسکی ایکس‌باکس وان را بخرید، باید پنجاه گیگابایت مابقی را دانلود کنید.

بالا رفتن حجم دانلود و نصب بازی‌ها فقط یک هشدار برای ما دارد: اینکه وضعیت فعلی اینترنت‌های در دسترس ما اصلا جواب این حجم‌ها را نمی‌دهد و باید به دنبال راهی برای بهبود آن باشیم.

منبع: VG247

مطلب حجم دانلود Shadow of War صد گیگابایت است برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala