به تازگی گزارش‌‌های جدیدی از ژاپن منتشر شده که از تولید ماشین‌های الکتریکی تویوتا در تیراژ بالا خبر می‌دهد. در این گزارشها آمده که تویوتا می‌خواهد از سال ۲۰۱۹ ماشین‌های الکتریکی زیادی را برای بازار چین تولید انبوه کند.

تویوتا قصد دارد تا بازار ماشین‌های خودش را در چین تقویت کند. به همین دلیل تصمیم گرفته تا دست به اقدامی جدید بزند. این اقدام در راستای داغ شدن بازار خودروهای الکتریکی طی سال‌های پیش رو است. به نظر می‌رسد که تویوتا هم برای همین حوزه می‌خواهد تمام تلاش خود را به کار بگیرد. تویوتا احتمالا در قدم اول قصد دارد تا اولین ماشین الکتریکی خودش را به مدل پایه‌ی C-HR اختصاص دهد.

 

تویوتا CH-R احتمالا جزو اولین ماشین های الکتریکی خواهد بود که مدل پایه آن برای ورود به بازار چین آماده می‌شود

این ماشین درحال حاضر در نسخه‌های معمولی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۹ شاهد تولید نسخه الکتریکی این شاسی‌بلند ژاپنی باشیم. متاسفانه گفته شده که این مدل الکتریکی این خودرو تنها برای بازار چین عرضه می‌شود. تویوتا صریحا اعلام کرده که برنامه‌ی خودش را برای چنین اقدام بزرگی فعلا رسانه‌ای نمی‌کند. با این حال گفته می‌شود که این شرکت خودروسازی می‌خواهد از ابتدا در تیراژ چند هزار دستگاه از نسخه الکتریکی محصولات خودش را سالانه برای تولکند.

این روزها ماشین‌های الکتریکی به داغ‌ترین تیترهای رسانه‌های خودرویی تبدیل شده است. دورانداز ماشین‌های الکتریکی بسیار روشن شمرده می‌شود و شرکت‌های خودروسازی معتبر و بزرگ تمام تلاش خودشان را می‌کنند که در مسیر ساخت ماشین‌های الکتریکی باکیفیت قرار بگیرند. هم‌چنین بعضی از کشورها روی زیرساخت‌های لازم برای عملی شدن این اتفاق تمرکز می‌کنند.

منبع: insideevs

مطلب تویوتا بازار ماشین های الکتریکی چین را در دست می‌گیرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala