فرودگاه بین‌المللی دوبی راه جدیدی برای بررسی امنیتی مسافران پیدا کرده است. مسئولین این فرودگاه مسافران را از یک خط مخصوص که به یک آکواریوم مجازی شبیه است می‌گذارنند و از طریق دوربین‌های تشخیص چهره این آکواریوم کاربران را از نظر امنیتی بررسی می‌کنند.

این آکواریوم مجازی شکل و شمایل یک تونل را دارد و با ۸۰ دوربین که قادرند صورت و عنبیه مسافران را اسکن کنند تجهیز شده است. تصاویری که درون تونل نمایش داده می‌شوند هم می‌توانند تغییر کنند و چشم‌اندازها و تصاویر مختلفی را نشان دهند؛ چشم‌اندازهایی مثل دشت و صحرا یا تبلیغات. وقتی مسافر به انتهای تونل می‌رسد دو مدل پیام مختلف نمایش داده خواهد شد. اگر مسافر هیچ مشکل امنیتی نداشته باشد پیام «سفر خوبی داشته باشید» به نمایش در می‌آید و اگر مساله امنیتی در بین باشد یک نشان قرمز نمایش داده می‌شود که نیروهای امنیتی را فرا می‌خواند.

این آکواریوم علاوه بر پنهان کردن تکنولوژی تشخیص چهره درون خود، مسافران را تشویق می‌کند که به اطراف نگاه کنند تا کیفیت اسکن صورت‌شان بیشتر شود. این اتفاق از طریق ماهی‌های درون آکواریوم رخ می‌دهد. ماهی‌ها درون آکواریوم حرکت می‌کنند و مسافران ناخودآگاه آن‌ها و جهت حرکت‌شان را تماشا می‌کنند. حرکت این ماهی‌ها باعث تغییر زاویه صورت مسافران می‌شود و به دوربین‌ها برای اسکن بهتر چهره کمک می‌کند.

فرودگاه دوبی قصد دارد اولین نمونه از این معابر مجازی را تا انتهای تابستان ۲۰۱۸ نصب کند و باقی آن‌ها را در بخش‌های دیگر تا سال ۲۰۲۰ به کار بگیرد.

منبع: The Verge


مطلب در فرودگاه دوبی به جای گیت بازرسی از درون آکواریوم بگذرید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala