تلویزیون‌های QLED شرکت سامسونگ چند هفته پیش در مراسمی ویژه در تهران معرفی شدند. نسل جدید تلویزیون‌های سامسونگ به عنوان محصولات رده بالای این شرکت شناخته می‌شوند. سامسونگ در حالی که سعی کرده این تلویزیون‌ها ویژگی‌ّهای به‌روز و قابل توجهی داشته باشند، زیبا هم باشند. به هر حال این محصولت همیشه جایگاه ویژه‌ای در خانه‌ها دارند.

طراحی ۳۶۰ درجه

در چینش لوازم خانه بسیاری از ما تلویزیون‌ها را در نزدیکی دیوارها و کناره‌های خانه قرار می‌دهیم و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن نامناسب بودن نمای پشتی تلویزیون‌ها است. اما طراحی ۳۶۰ درجه سری QLED سامسونگ به این معنی است که تلویزیون از هر زاویه و از هر نمایی زیبایی کامل دارد. یعنی می‌توانید آن را به سلیقه‌ خودتان در هر نقطه و به هر شکلی بچینید.

در این طراحی جدید، تمامی زواید و پیچ‌های قسمت پشتی تلویزیون حذف شده و در نتیجه نمایی یکدست و زیبا در آن ایجاد شده است. حالا کابینت پشت تلویزیون نه تنها نیازی به پنهان شدن ندارد بلکه حتی به زیبایی بیشتر دکوراسیون خانه شما هم کمک می‌کند.

نصب بدون فاصله از دیوار

نصب دیواری تلویزیون هرچند مدت‌هاست برای بسیاری از ما به گزینه‌ای جذاب و زیبا تبدیل شده است اما این روش هم مشکلات خاص خودش را داشته است. مشکل اول دشواری نصب تلویزیون روی دیوار است. برای نصب دیواری تلویزیون نه تنها نیاز به بیش از یک نفر بود بلکه در صورت کوچکترین خطا در تراز کردن پایه دیواری تلویزیون، مجبور به سوراخکاری مجدد دیوار خانه می‌شدیم.

اما مشکل دوم و مهم‌تر نمای نامناسب تلویزیون از کناره‌ها بود. به دلیل فاصله‌ای که بین تلویزیون و دیوار در پایه‌های قدیمی ایجاد می‌شد. نمای کناری تلویزیون‌ها معمولا بسیار نامناسب می‌شد. همچنین اتصال چندین کابل به تلویزیون که از ارتفاع آویزان می‌شدند هم به نمای روبرویی آن صدمه می‌زد.

در طراحی نوآوارنه تلویزیون‌های QLED سامسونگ هردوی این مشکلات به زیبایی حل شده است. پایه دیواری این تلویزیون‌ها بسیار سبک و کوچک بوده و لذا به راحتی می‌توانید به تنهایی آنها را روی دیوار نصب کنید. در عین حال حتی بعد از نصب هم در صورت خطا در تراز کردن پایه، امکان تنظیم آن تا ۶ درجه از هر جهت وجود دارد. یعنی دیگر نیازی به سوراخکاری مجدد وجود نخواهد داشت.

اتصال با کابل نامریی

هرچقدر هم که در محل قرار گرفتن و نوع چینش تلویزیون خانه دقت کنیم، یک مشکل همواره وجود دارد. تعداد زیادی کابل که از انواع دستگاه‌های جانبی به تلویزیون متصل می‌شوند. تعدد این کابل‌ها نوعی بهم‌ریختگی بصری در اطراف تلویزیون ایجاد می‌کند. این شلختگی ظاهری تا حد زیادی از زیبایی تلویزیون شما می‌کاهد.

اما راه حل سامسونگ برای این مشکل یک کابل اتصال نامریی است. این کابل اپتیکال با ضخامت تنها ۱.۸ میلی‌متر نه تنها صدا بلکه تصویر را هم از دستگاه One Connect به تلویزیون شما منتقل می‌کند. طول ۵ متری این کابل به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های جانبی را در هر جایی به سلیقه خودتان بچینید. حالا کافی‌است آنها را به دستگاه One Connect متصل کنید. به این ترتیب تنها چیزی که اطراف تلویزیون‌تان وجود خواهد داشت یک کابل ۱.۸ میلی‌متری است که برای دید معمولی انسان واقعا نامریی است.

‌‌‌‌‌

منبع متن: digikala