شرکت کوالکام با شکایت از اپل در چین، قصد توقف فروش گوشی‌های آیفون را در این کشور دارد. کوالکام با تایید گزارش‌هایی که در این باره منتشر شده بود، گفته است که در دادگاه کپی‌رایت پکن، به خاطر نقض گواهی‌های ثبت شده‌ی شرکت خود، از اپل شکایت کرده است. کوالکام اطلاعات بیشتری در این باره ارایه نداده و جزییات شکایت خود را مشخص نکرده است.

کوالکام به خاطر نقض گواهی‌های ثبت شده‌ی شرکت خود، از اپل شکایت کرده است.

گزارش‌هایی مبنی بر شکایت کوالکام از اپل اخیرا توسط خبرگذاری بلومبرگ منتشر شده بود. پس از تایید این گزارش‌ها از سوی کوالکام، خبرگذاری رویترز با اپل تماس گرفت و از آن‌ها درباره‌ی شکایت کوالکام سوال کرد. سخنگوی اپل هم در پاسخ گفته است که اپل برای استفاده از گواهی‌های ثبت شده، مبالغ خوبی به شرکت‌ها پرداخت می‌کند.

اپل در ایمیلی به رویترز گفته است: «سال‌هاست که با کوالکام کار می‌کنیم و گواهی‌های ثبت شده‌ای که نسبت به آن‌ها شکایت شده، تا به حال مورد بحث قرار نگرفته بوده‌اند و در چند ماه گذشته ثبت شده‌اند.»

اپل به دنبال مبارزه با کوالکام و رقم‌هایی است که برای گواهی‌های ثبت شده‌ی خود دریافت می‌کند. کوالکام به ازای فروش هر آیفون و تعدادی دیگر از محصولات اپل، درصدی دریافت می‌کند. اپل اخیرا از سامسونگ خواسته بود تا از کوالکام شکایت کند.

منبع: Venture Beat

مطلب کوالکام به دنبال توقف فروش آیفون در چین است برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala