شرکت بایدو که یکی از غول‌های حوزه اینترنت در کشور چین به حساب می‌آید، سال‌ها است در زمینه ماشین‌های خودران به تحقیق می‌پردازد. پس از یک شراکت ناموفق با BMW، بایدو تلاش کرد با شرکت‌های دیگر بویژه با شرکت NVIDIA در راستای برنامه ماشین خودران Apollo همکاری کند. حال یک شرکت دیگر هم به شرکای بایدو افزوده شده: تولیدکننده چینی خودرو BAIC که قرار است با بایدو همکاری کند و تا سال ۲۰۱۹ تولید ماشین‌های خودران را به مرحله تولید عمده برساند. ظاهرا قرار است با همکاری این دو شرکت ماشین‌های خودران سطح ۳ تا سال ۲۰۱۹ و ماشین‌های خودران سطح ۴ تا سال ۲۰۲۱ به تولید عمده برسند.

قرار است با همکاری شرکت‌های بایدو و BAIC، ماشین‌های خودران سطح ۳ تا سال ۲۰۱۹ و ماشین‌های خودران سطح ۴ تا سال ۲۰۲۱ به تولید عمده برسند.

به عنوان توضیح بیشتر باید اشاره کنیم که شرکت بایدو در حال حاضر یک نقشه راه برای خطوط تولید ماشین‌های خودرانش تهیه کرده است. طبق این نقشه راه تا پایان سال ۲۰۱۸، خودروهای برند BAIC از قابلیت‌های اتصالی Apollo شرکت بایدو در کنار دستیار صوتی DuerOS استفاده خواهند کرد. قرار است تولید این خودروها تا یک سال بعد به یک میلیون دستگاه برسد. این مطلب هم عنوان شده که هر دوی این شرکت‌ها در زمینه یک اکوسیستم ابری خاص که مجموعه‌ای از محصولات و خدمات را شامل می‌شوند هم همکاری خواهند داشت.

در صورتی که شرکت‌های چینی موفق شوند طرح‌های فعلی‌شان را در زمینه ماشین‌های خودران پیش ببرند به یکی از قدرت‌های آینده حوزه این خودروها تبدیل خواهند شد.

منبع: Engadget


مطلب بایدو تا سال ۲۰۱۹ به مرحله تولیدعمده ماشین‌های خودران می‌رسد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala