حدود یک ماه از معرفی پرچم‌دار جدید سامسونگ می‌گذرد و همین حالا هم سهم بازار گلکسی نوت ۸ در بسیاری از بازارهای مهم جهان از یک درصد عبور کرده است. این اتفاق با وجود نگرانی‌های بعضی از کارشناسان رخ داده است؛ کارشناسانی که نگران بودند قیمت بالای این دستگاه مانع خرید قابل توجه مردم شود. اما ظاهرا این ترس بی‌دلیل بوده و مخاطبان با استقبال خوب از گلکسی نوت ۸ شرایطی ایجاد کرده‌اند که سامسونگ خاطره تلخ معرفی نوت ۷ را از یاد ببرد.

آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهند سهم بازار گلکسی نوت ۸ در بسیاری از بازارهای کلیدی و مهم جهان از ۱ درصد گذشته است.

همانطور که اشاره شد آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهند سهم بازار گلکسی نوت ۸ در بسیاری از بازارهای کلیدی و مهم جهان از ۱ درصد گذشته است. در حال حاضر گلکسی نوت ۸ یک درصد کل گوشی‌های اندرویدی ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهد. رسیدن به همین سهم بازار در استرالیا هم برای سامسونگ سه هفته زمان برد. با گذشت ۴ هفته از عرضه این گوشی هوشمند، نوت ۸ میزان ۱٫۷ درصد سهم بازار گوشی‌های اندرویدی کشور کره‌جنوبی را تشکیل می‌دهد.

البته رشد سهم بازار نوت ۸ در اروپا کندتر از آمریکا و کره جنوبی بوده گرچه این مدل در اروپا هم‌زمان با این بازارها عرضه شد. شاید یکی از دلایل اقبال کمتر اروپایی‌ها به این گوشی این باشد که سامسونگ پس از گلکسی نوت ۴ هیچ فبلتی در اروپا عرضه نکرد. این شرکت نوت ۵ را در اروپا به شکل رسمی عرضه نکرد و خب ماجرای گلکسی نوت ۷ را هم که می‌دانیم.

بد نیست بدانید گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس حدود ۶ ماه پس از آغاز عرضه به شکل ترکیبی حدود ۶ درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دهند. آمار اعلام شده  فعلی درباره نوت ۸ نشان می‌دهد این گوشی شروع بدی نداشته است.

منبع: Sammobile


مطلب سهم بازار قابل‌توجه نوت ۸ در چندین بازار مهم برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala