محققان سوییسی اخیرا اعلام کرده‌اند که سالانه ۴۳ کیلوگرم طلا وارد فاضلاب این کشور می‌شود. این مقدار طلا نزدیک به ۱.۸ میلیون دلار ارزش دارد. طبق گزارش خبرگذاری بلومبوگ، این طلا از مراکز مدیریت پسماند سوییس وارد جریان فاضلاب می‌شود. سوییس مرکز اصلی طلا در دنیا محسوب می‌شود و بیش از ۷۰ درصد طلای کل دنیا، از پالایشگاه‌های سوییس عبور می‌کند.

این مقدار طلا نزدیک به ۱.۸ میلیون دلار ارزش دارد. 

پژوهشگران در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که طلای داخل پسماند آب، ضرری برای محیط زیست ندارد و جمع‌آوری آن‌ها هم ارزش هزینه‌ها و زمانی که برای آن صرف می‌شود را ندارد. با این حال،‌ در برخی نقاط، مثل منطقه‌ی تیچینو که پر از پالایشگاه است، ممکن است حجم طلا آن‌قدر زیاد باشد که هزینه‌های استخراج آن قابل بازگشت باشد.

به غیر از طلا، محققان می‌گویند که ۳۰۰۰ کیلوگرم نقره هم سالانه در فاضلاب وارد می‌شود که آن هم ارزشی برابر با ۱.۷ میلیون دلار دارد. عناصری مثل تانتال و ژرمانیوم هم که کاربرد زیادی در صنعت پزشکی و تکنولوژی دارند، در فاضلاب پیدا می‌شوند.

تحقیقات جدید روی ۶۴ کارخانه‌ی پردازش پسماند در کل سوییس انجام شده. پژوهشگران می‌گویند که اولین تحقیقات برای کشف عناصر در پسماند آب در یک کشور صنعتی را انجام داده‌اند.

منبع: The Verge

مطلب سالانه ۴۳ کیلو طلا وارد فاضلاب سوییس می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala