اپل بعد از گذشت ۵ سال سرانجام به پرداخت ۴۳۹ میلیون دلار محلکوم شد. دلیل این محکومیت هم شکایت شرکت VirnetX از اپل برای عدم رعایت یکسری گواهی ثبت اختراع (پتنت) بود. شرکت VirnetX گفته بود که اپل از این پتنت‌ها در FaceTime و سایر قسمت‌های سیستم‌عامل iOS استفاده کرده بود. دادگاه رسیدگی به این شکایت از سال ۲۰۱۲ در جریان بود.

اولین شکایت شرکت VirnetX در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت و این شرکت توانست اپل را به پرداخت ۳۶۸ میلیون دلار محکوم کند. این شرکت بار دیگر در سال ۲۰۱۲ هم از اپل شکایت کرد که تا امروز ادامه داشت. این دادگاه روند پیچیده‌ای داشت و اپل چندین بار شکست خورد. گفته شده پتنت‌هایی که شرکت اپل به استفاده از آن‌ها محکوم شده، در آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک استفاده شده بود.

شرکت اپل هنوز در واکنش به این اتفاق چیزی اعلام نکرده است. البته که مبلغ ۴۴۰ میلیون دلار هم برای شرکت اپل چندان زیاد نیست. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که شرکت VirnetX هم بیشتر به واسطه فروش لایسنس برای استفاده از پتنت‌هایش شناخته شده است.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و اپل چه اقدامی انجام می‌دهد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که شرکت کوالکام هم در کشور چین از اپل شکایت کرده است.

منبع: The Verge

‌‌‌‌‌

منبع متن: digikala