گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ تغییرات زیادی داشتند اما به نظر می‌رسد هیچکدام از این تغییرات به اندازه بی‌حاشیه شدن گوشی‌‎ها تغییر بزرگی به حساب نمی‌آمد. با کاهش حاشیه گوشی‌ها و افزایش اندازه صفحه‌نمایش، اهمیت نمایشگر هم از گذشته بیشتر شد. با افزایش اهمیت صفحه‌نمایش یک سوال تکراری که در سال‌های اخیر ذهن کاربران را به خود مشغول کرده دوباره پررنگ شد. صفحه‌نمایش اولد یا LCD؟

شاید چند سال پیش جواب این سوال عموما LCD بود اما با توجه به فعالیت شرکت‌هایی مثل سامسونگ و استفاده از پنل‌های اولد در گوشی‌های‌شان بویژه گوشی‌های سری S و سری نوت، در حال حاضر محبوبیت صفحه‌نمایش‌های اولد از همه بیشتر شده و حتی تولیدکننده‌هایی مثل اپل که سال‌ها است از نمایشگر LCD استفاده می‌‎کنند ترجیح دادند به سمت استفاده از نمایشگرهای اولد حرکت کنند.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که استفاده هر چه بیشتر از پنل‌های اولد در مجموع به نفع مصرف‌کننده است. نمایشگر اولد به شکل قابل‌توجهی کیفیت تصویر بهتر و مصرف انرژی کمتری دارد.

حال به نظر می‌رسد که ترند فعلی در زمینه تولید نمایشگرهای اولد به این زودی‌ها متوقف نمی‌شود و حتی رو به رشد است. طبق یک تحقیق جدید تا سال ۲۰۲۰ استفاده از نمایشگرهای اولد از نمایشگرهای LCD بیشتر خواهد شد.

این پیش‌بینی اصلا عجیب به نظر نمی‌رسد، بویژه وقتی در نظر بگیریم که بسیاری از پرچم‌داران قدرتمند و گوشی‌های محبوب بازار از این نمایشگرها استفاده می‌کنند.

پرچم‌داران سامسونگ در سری S و نوت، آیفون X، گوشی‌های جدید گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL و بسیاری از گوشی‌های قدرتمند دیگر سراغ استفاده از این نمایشگرها رفته‌اند و به نظر می‌آید هر روز تعداد بیشتری از تولیدکننده‌ها از این رفتار تبعیت کنند.

از طرف دیگر پیش‌بینی شده که حرکت تولیدکنندگان به سمت نمایشگرهای اولد منعطف هم رو به رشد باشد. البته این پیش‌بینی لزوما به معنای استفاده از نمایشگرهای خمیده نیست چون تولیدکننده‌ها می‌توانند از پنل منعطف در یک نمایشگر مسطح هم استفاده کنند.

در پایان باید به این موضوع هم اشاره کنیم که استفاده هر چه بیشتر از پنل‌های اولد در مجموع به نفع مصرف‌کننده است. نمایشگر اولد به شکل قابل‌توجهی کیفیت تصویر بهتر و مصرف انرژی کمتری دارد.

منبع: Phone Arena


مطلب تا سال ۲۰۲۰ استفاده از پنل‌های اولد نسبت به LCD بیشتر می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala