روز گذشته تبلت سامسونگ گلکسی تب اکتیو ۲ به شکل رسمی معرفی شد. با توجه به پسوند اکتیو که در این تبلت از آن استفاده شده احتمالا باید انتظار مقاومت زیاد این تبلت در برابر فشار، دما، ضربه و سایر عوامل آسیب‌زای محیطی را داشته باشیم. با توجه به گواهینامه IP68 که این تبلت دارای آن است می‌توانید این دستگاه را تا حدود ۱٫۵ متر و تا ۳۰ دقیقه در آب غوطه‌ور کنید. همچنین صفحه‌نمایش این تبلت حتی با انگشت‌های خیس قابل استفاده است.

سامسونگ گلکسی تب اکتیو ۲ یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۰۰ دارد. در این دستگاه از تراشه اگزینوس ۷۸۷۰ استفاده شده که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و پردازنده گرافیکی آن هم Mali-T830 است.

سامسونگ گلکسی تب اکتیو ۲ یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۰۰ دارد. در این دستگاه از تراشه اگزینوس ۷۸۷۰ استفاده شده که یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد و پردازنده گرافیکی آن هم Mali-T830 است. در این دستگاه از ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است، البته حافظه داخلی تبلت جدید سامسونگ تا ۲۵۶ گیگابایت قابل ارتقا است. دوربین پشتی این تبلت یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلویی آن دوربین ۵ مگاپیکسلی است. یک باتری ۴۴۵۰ میلی‌آمپرساعتی هم در این تبلت به کار رفته است.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که اندروید ۷٫۰ نوقا به صورت پیش‌فرض روی این دستگاه نصب شده و کاربران می‌توانند از طریق حسگر اثر انگشت یا حسگر تشخیص چهره قفل این تبلت را باز کنند. قلم S Pen که با این تبلت عرضه می‌شود هم مجهز به گواهینامه IP68 است بنابراین می‌توان از آن در باران استفاده کرد یا اگر احیانا این قلم به شکل ناگهانی از دست‌تان درون آب بیفتد جای نگرانی نیست. احتمالا عرضه این تبلت در ماه میلادی جاری و در بعضی از بازارهای بخصوص که هنوز مشخص نشده‌اند آغاز می‌شود.

منبع: Phone Arena


مطلب سامسونگ گلکسی تب اکتیو ۲ رسما معرفی شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala