شرکت سامسونگ اخیرا اعلام کرده آماده شروع تولید عمده تراشه‌هایی است که از فرایند ۸ نانومتری Power Plus استفاده می‌کنند. در واقع فرایند ۸ نانومتری Power Plus قرار است به نوعی فاصله میان فرایندهای تولید ۱۰ نانومتری که سال گذشته و بخش عمده امسال از آن استفاده شد و فرایند ۷ نانومتری که  سال ۲۰۱۸ از آن استفاده خواهد شد را پر کند.

سامسونگ اعلام کرده به دلیل جلو افتادن از برنامه‌های قبلی که در این حوزه داشته است، تولید تراشه‌های ۸ نانومتری Power Plus را آغاز کرده است. این شرکت، پیشرفت در حوزه فناوری‌های تولید تراشه را به عنوان بخشی از مزیت رقابتی خود در نظر می‌گیرد و سعی دارد مشتریان و بازار را به خود معطوف کند.

اگر بخواهیم فناوری تولید ۸ نانومتری را با ۱۰ نانومتری مقایسه کنیم باید به چند فاکتور اشاره کنیم. در واقع تولید از طریق فرایند ۸ نانومتری باعث کاهش ۱۰ درصدی فضای اشغال شده و کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی می‌شود. به این ترتیب تراشه‌هایی که از طریق این فرایندهای جدید تولید شود قدرت و عملکرد بهتری دارند. شاید به همین دلیل گفته شده احتمالا وضعیت باتری گلکسی اس ۹ نسبت به مدل امسال بهبود خواهد داشت. البته به نظر می‌رسد در عمل نباید تا حوالی فصل اول سال ۲۰۱۸ منتظر تولید تراشه‌های ۸ نانومتری Power Plus باشیم.

منبع: Phone Arena


مطلب عمر باتری گلکسی اس ۹ از طریق تراشه‌های جدید سامسونگ افزایش می‌یابد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala