برای اولین بار، شرکت هوافضا «بلو ارجین» (Blue Origin) موتور موشک BE-4 خود را آزمایش کرده است؛ موتوری که این شرکت شش سال گذشته را مشغول کار روی آن بوده. بلو ارجین ویدیویی از این تست را در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرده است. این آزمایش در تکزاس صورت گرفته است. موتوری که شرکت بلو ارجین سال‌هاست روی آن کار می‌کند قرار است نقش بزرگی در آینده‌ی تجاری این شرکت داشته باشد و به همین دلیل، آزمایش موفق این موتور برای بلو ارجین اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.

بدون موتور BE-4 قرار نیست موشک‌های آینده‌ی بلو ارجین پرتاب شوند.

بدون موتور BE-4 قرار نیست موشک‌های آینده‌ی بلو ارجین پرتاب شوند. در حال حاضر این شرکت مشغول ساخت یک موشک به اسم New Glenn است که می‌توان پس از فرود، دوباره آن را پرتاب کرد. قرار است این موشک با هفت موتور BE-4 کار کند. این موتورها در کنار یکدیگر ۳.۸۵ میلیون پوند نیرو برای پرتاب تولید می‌کنند. بلو ارجین امیدوار است تا New Glenn را تا قبل از پایان دهه‌ی فعلی میلادی به فضا بفرستد و به همین دلیل نیاز به این موتورها دارد.

با این حال BE-4 فقط هم به عنوان موتور New Glenn کار نخواهد کرد. بلو ارجین می‌خواهد این موتورها را به شرکت دیگری به اسم United Launch Alliance بدهد؛ شرکتی که مشغول ساخت یک موشک به اسم Vulcan است. این شرکت تا به امروز از موتورهای موشک روسی استفاده می‌کرده، ولی به دلیل مشکلات سیاسی، مجبور است به دنبال جایگزینی باشد؛ چون United Launch Alliance وظیفه‌ی فرستادن ماهواره‌های امنیتی ایالات متحده را برعهده دارد. این شرکت تصمیم گرفته است تا سراغ موتورهای BE-4 بلو ارجین برود.

امتحان موفقیت آمیز موتور BE-4 هم‌چنین شرکت ULA را بسیار خوشحال کرده است.

منبع: The Verge

مطلب بلو ارجین موتور BE-4 را آزمایش کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala