یک شرکت ژاپنی که اسم Animoji را در ایالات متحده به ثبت رسانده، به خاطر استفاده از آن در ایموجی‌های جدید اپل، از این شرکت شکایت کرده است. شرکت Emonster شکایت خود را هفته‌ی پیش در دادگاه فدرال ایالات متحده تنظیم کرد و در آن نوشته است: «اپل سعی کرده است این اسم را به مالیکت خودش در بیاورد.»

اپل درخواست خرید اسم Animoji را می‌کند و با اینکه پیشنهاد آن‌ها رد می‌شود، ولی به استفاده از این اسم ادامه می‌دهد.

مدیر عامل شرکت ژاپنی Emonster یک امریکایی به اسم «انریکه بونانزی» است که در ژاپن زندگی می‌کند. شرکت او یک اپ روی سیستم عامل اپل به اسم Animoji دارد که در سال ۲۰۱۴ عرضه شده است. این اپ به افراد اجازه می‌دهد تا ایموجی‌هایی را در قالب GIF به یکدیگر ارسال کنند.

قابلیت Animoji روی آیفون ۱۰ به افراد اجازه می‌دهد تا صورت خود را با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره‌ی اپل، روی ایموجی‌های مختلف قرار دهند و انیمیشن‌های بامزه‌ای بسازند. شکایت شرکت Emonster می‌گوید که چون هم یک اپ به اسم Animoji و هم قابلیت جدید آیفون ۱۰ روی پلتفرم اپل اجرا می‌شوند، و هر دو هم دقیقا به ایموجی‌های متحرک ربط دارند، باید یکی به کار خود پایان دهد.

شکایتی که از اپل شده به این موضوع هم اشاره می‌کند که اپل از مالکیت اسم Animoji توسط شرکت Emonster خبردار بوده، چون اپ آن‌ها روی اپ‌استور است. اپل درخواست خرید اسم Animoji را از شرکت Emonster می‌کند و با اینکه پیشنهاد آن‌ها رد می‌شود، ولی اپل به استفاده از این اسم ادامه می‌دهد.

شرکت Emonster اسم Animoji را در سال ۲۰۱۵ ثبت کرده بود. اپل هم در سپتامبر امسال درخواست لغو ثبت این اسم را کرده بود که این درخواست در حال بررسی است.

منبع: The Verge

مطلب یک شرکت ژاپنی صاحب اسم Animoji است برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala