راه اندازی طرح رجیستری گوشی‌های موبایل، سر و صدای زیادی در کشور به راه انداخته است. این طرح سوالات زیادی را در ذهن افراد به وجود آورده، سوالاتی که متاسفانه تمام و کمال و روشن به آن‌ها پاسخ داده نشده است. چه خریداران گوشی‌های موبایل، چه فروشندگان آن‌ّها، و چه کسانی که حتی نمی‌خواهند گوشی بخرند، از آینده‌ی گوشی خود مطمئن نیستند. آیا گوشی آن‌ها، در آینده کار خواهد کرد؟ آیا تمام گوشی‌ها شامل طرح رجیستری می‌شوند؟ دقیقا چه برنامه‌هایی برای چند ماه آینده و اجرای این طرح تنظیم شده است؟

اگر همین حالا یک گوشی موبایل دارید، نگران گوشی خود نباشید و به طرح رجیستری فکر هم نکنید.

تمام این سوالات به کنار، بزرگترین سوالی که ذهن افراد را درگیر خود کرده، بدون شک این است: «آیا گوشی موبایلی که همین حالا به دست دارم، قرار است از کار بیافتد؟»

مسوولان به این سوال پاسخ داده‌اند. اگر همین حالا یک گوشی موبایل دارید و از آن استفاده می‌کنید، نگران از کار افتادن آن نباشید. گوشی شما رجیستر شده است و اتفاقی برای آن نخواهد افتاد. با خیال راحت به استفاده از گوشی خودتان ادامه دهید و حتی به اجرای طرح هم فکر نکنید.

زمانی لازم است به طرح رجیستری فکر کنید که بخواهید یک گوشی جدید بخرید. فعلا همه چیز سر جای خود باقی مانده و هیچ گوشی موبایلی قفل نشده است و لازم نیست نگران باشید.

با این حال، اگر تصمیم دارید در آینده‌ی نزدیک یک گوشی موبایل بخرید، بهتر است که سراغ فروشنده‌های معتبر بروید. اگر از فروشنده‌ای معتبر گوشی خود را بخرید، هم می‌توانید از قانونی بودن گوشی مطمئن باشید و هم اگر اتفاقی برای گوشی افتاد، به راحتی سراغ فروشنده بروید.

پس باز هم یک بار دیگر این موضوع را تکرار می‌کنیم: اگر همین حالا یک گوشی موبایل دارید، نگران گوشی خود نباشید و به طرح رجیستری فکر هم نکنید.

مطلب نگران قفل شدن گوشی‌هایی که قبلا خریده‌اید نباشید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala