خبرها حاکی از این هستند که اپل در زمینه تامین تقاضای بالای آیفون X با مشکلات جدی مواجه است. این اخبار از مجموعه متفاوتی از منابع معتبر و غیرمعتبر در اختیار قرار گرفته‌اند و به نظر می‌‎رسد باید آن‌ها را جدی در نظر گرفت.

گرچه پیش‌فروش آیفون X از جمعه آغاز می‌شود اما طبق گزارش‌ها و اطلاعاتی که در اختیار داریم تنها ۲ تا ۳ میلیون دستگاه آیفون تا ۱۲ آبان که زمان عرضه گوشی است آماده تحویل خواهند بود.

براساس بعضی از داده‌هایی که شرکت KGI Securities جمع‌آوری کرده پیش‌بینی شده که فاکس‌کان تا فصل چهارم سال ۲۰۱۷ صرفا در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون آیفون X عرضه خواهد کرد. پیش از این مینگ-چی کو تحلیل‌گر این سازمان عنوان کرده بود اپل تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون دستگاه آیفون X به بازار عرضه می‌کند که با آمار اعلام شده فعلی تفاوت دارد و ظاهرا مثل بسیاری از پیش‌بینی‌های قبلی این تحلیل‌گر فاقد دقت لازم بوده است.

وجه مثبت ماجرا اما اینجاست که در فصل اول سال ۲۰۱۸ شاهد رشد ۵۰ درصدی عرضه آیفون X خواهیم بود. ظاهرا این اتفاق به دلیل تلاش‌های تامین‌‎‌کننده‌ها برای سرعت بخشیدن به تولید از طریق حل بعضی از مشکلات تکنولوژیک در سال آینده اتفاق خواهد افتاد. گرچه پیش‌فروش آیفون X از جمعه آغاز می‌شود اما طبق گزارش‌ها و اطلاعاتی که در اختیار داریم تنها ۲ تا ۳ میلیون دستگاه آیفون تا ۱۲ آبان که زمان عرضه گوشی است آماده تحویل خواهند بود. این میزان با حدود ۱۰ میلیون دستگاهی که اپل عموما هنگام معرفی یک گوشی جدید به بازار عرضه می‌کند تفاوت زیادی دارد و نشان از مشکلات عرضه و تقاضایی است که در زمینه آیفون X وجود دارد.

‌‌

منبع: Phone Arena

مطلب میزان عرضه آیفون X از آنچه تصور می‌شد هم کمتر است برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala