مایکروسافت بالاخره قبول کرد که کینکت دیگر واقعا مرده است! این‌که آیا کینکت به پایان راه خود رسیده یا خیر، سال‌ها سوژه بحث بود و حالا بعد از تایید توقف تولید این دستگاه توسط مایکروسافت، این بحث‌ها هم خاتمه یافتند. به  گزارش فست‌کمپانی از زمان تولد کینکت یعنی اواسط پاییز سال ۲۰۱۰ میلادی تا به امروز چیزی حدود ۳۵ میلیون دستگاه کینکت فروخته شده و حتی به جرات می‌توان گفت که کینکت نقش موثری در محبوبیت کنسول ایکس‌باکس داشته است.

این دستگاه که از ابتدا برای ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شده بود، با ظهور نسل‌های جدیدتری از کنسول مایکروسافت، به حاشیه رانده شد و کم‌کم حتی تلاش‌های مایکروسافت برای حفظ جایگاه کینکت هم متوقف شدند.

اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم این است که کینکت یک ابزار سرگرمی صرف نبود و ردپای تکنولوژی به کار رفته در این محصول هنوز هم در جدیدترین و مطرح‌ترین محصولات دنیای تکنولوژی به چشم می‌خورد؛ از هدست‌های واقعیت مجازی و سایر محصولات خود مایکروسافت گرفته تا محصولات سایر شرکت‌ها در حوزه‌های متنوع دیگری از جمله پزشکی. حتی گفته می‌شود اپل برای تجهیز آیفون ۱۰ به سیستم تشخیص چهره از تکنولوژی کینکت بهره برده است.

به هر روی حالا دیگر کینکت را نخواهیم داشت و این دستگاه می‌رود تا تنها در قالب نامی در تاریخ دنیای تکنولوژی باقی بماند؛ نامی که احتمالا تا مدت‌های طولانی همچنان لقب «تاثیرگذار» را با خود به همراه خواهد داشت.

منبع: The Verge

مطلب مایکروسافت تایید کرد: کینکت می‌میرد! برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala