سخنگوی طرح رجیستری اعلام کرد گوشی آیفون X  کالای قاچاق محسوب می‌شود و با شروع اعمال سیاست طرح رجیستری از شبکه سرویس نخواهد گرفت.

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخن‌گوی طرح رجیستری امروز در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی رسمی طرح رجیستری (همتا) در اظهارنظری عنوان کرد: «نظر به شروع فرآیند پایش شبکه طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) و عدم مشاهده اپل آیفون X (آیفون ۱۰) در شبکه و با عنایت به این نکته که تا این تاریخ هیچ ثبت سفارشی نیز برای گوشی آیفون ۱۰ در کشور صورت نپذیرفته و IMEI آن در گمرک ثبت نشده است، منطقا گوشی مذکور کالا قاچاق است و در این طرح پس از شروع اعمال سیاست، از شبکه اپراتوری سرویس نخواهد گرفت».

سخنگوی طرح رجیستری در مصاحبه اخیرش به کاربران توصیه کرده در حال حاضر از خرید آیفون X خودداری کنند تا زمانی که محموله‌های قانونی با گارانتی رسمی وارد کشور شوند.

طرح رجیستری از ۲۸ مهرماه آغاز شده و در حال حاضر در فاز مانیتورینگ قرار دارد. گفته می‌شود ظرف هفته‌های آینده این طرح وارد فاز اصلی می‌شود و پس از ورود به این مرحله گوشی‌های قاچاق که نام برند آن‌ها اعلام خواهد شد از اپراتورها سرویس نخواهند گرفت.

در همین راستا سخنگوی طرح رجیستری در مصاحبه اخیرش به کاربران توصیه کرده در حال حاضر از خرید آیفون X خودداری کنند تا زمانی که محموله‌های قانونی با گارانتی رسمی وارد کشور شوند.

دهقانی‌نیا در پایان افزود: «مردم می‌توانند با ارسال IMEI این مدل گوشی به سامانه پیامکی با شماره ۷۷۷۷ از اصالت کالا و اینکه کالا در شبکه ثبت شده است یا خیر، مطمئن شوند. به عبارت دیگر اگر در استعلام، این پیام دریافت گردید که «کالا در شبکه ثبت نشده است» از خرید این گوشی خودداری کنند. در غیر این صورت طی هفته‌های آتی سرویس نخواهند گرفت».

در شرایطی که طرح رجیستری در آستانه ورود به مرحله جدید قرار دارد نگرانی‌هایی درباره قانونی بودن گوشی‌های موجود در بازار پدید آمده و بعضی از این مدل‌ها هم افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. مسئولان در این شرایط به کاربران توصیه می‌کنند از خرید کالای قاچاق خودداری کرده و گوشی‌ها را از فروشگاه‌های معتبر، رسمی و قانونی خریداری کنند.


مطلب سخنگوی طرح رجیستری: آیفون‌های X قاچاق از کار می‌افتند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala