«آلخاندرو گونزالز اینیاریتو»، کارگردان معروف فیلم‌هایی مثل «بابل»، «عشق سگی» و «بازگشته»، یک تجربه‌ی واقعیت مجازی ساخته است. تجربه‌ی واقعیت مجازی اینیاریتو Carne y Arena یا «حضوری مجازی، جسمی ناپدید» نام گرفته است. قرار است این تجربه‌ی واقعیت مجازی جایزه‌ای ویژه از آکادمی فیلم امریکا دریافت کند. این جایزه به تحسین از تاثیرگذاری قدرتمند قصه‌گویی در این فیلم واقعیت مجازی به اینیاریتو اهدا می‌شود.

فیلم Carne y Arena بینندگان را در نقش یک مهاجر قرار می‌دهد که به همراه گروهی می‌خواهند از مرز امریکا و مکزیک عبور کنند.

آخرین فیلمی که چنین افتخاری را از آکادمی فیلم امریکا دریافت کرده بود، به سال ۱۹۹۶ باز می‌گردد. آکادمی فیلم امریکا یک جایزه‌ی افتخاری دیگر به فیلم «داستان اسباب بازی» یا همان Toy Story اهدا کرده بود.

«جان بیلی»، مدیر آکادمی فیلم امریکا درباره‌ی فیلم Carne y Arena گفته است: «این تجربه، درهای جدیدی را از درک سینمایی مقابل ما باز کرده است. پیشرفت‌های خلاقانه‌ای که ساختار واقعیت مجازی به ما ارایه می‌دهد به کنار، این فیلم هم‌چنین روی واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی مرز امریکا و مکزیک دست می‌گذارد.»

فیلم Carne y Arena بینندگان را در نقش یک مهاجر قرار می‌دهد که به همراه گروهی می‌خواهند از مرز امریکا و مکزیک عبور کنند. اتمسفر تیره و تاریک و بقایایی که مهاجران قبلی در این محیط باقی مانده اولین چیزی است که بیننده‌ی فیلم تماشا می‌کند. سپس گشت مرزی ایالات متحده به دنبال این افراد می‌افتد.

اینیاریتو گفته است که این تجربه‌ی واقعیت مجازی را ساخته است تا افراد بتوانند حس و حالی که یک مهاجر دارد را از نزدیک لمس کند.

تجربه‌ی واقعیت مجازی Carne y Arena برای اولین بار در فستیوال فیلم کن به نمایش درآمد و در حال حاضر هم می‌توان این فیلم واقعیت مجازی را در موزه‌ی هنر لس آنجلس تماشا کرد.

منبع: The Verge

 

 

مطلب تجربه‌ی واقعیت مجازی آلخاندرو اینیاریتو اسکار افتخاری دریافت خواهد کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala