آزمایش‌های اولیه‌ای که توسط افراد مختلف روی آیفون X انجام شده، نتایج خوبی نداشته‌اند. اپل سنسور تشخیص اثر انگشت یا Touch ID را از روی این گوشی حذف کرد و به جای آن از سنسور تشخیص چهره سه‌بعدی یا Face ID استفاده کرده است. اپل در زمان معرفی این گوشی ادعا کرد که سرعت سنشور تشخیص چهره بسیار سریع‌تر از Touch ID است، اما آزمایش‌های اولیه خلاف این موضوع را نشان می‌دهند.

گفته شده سرعت سنسور Face ID در مقایسه با Touch ID کمتر است و برای اینکه این ادعا ثابت شود زمان سنجی صورت گرفته است. در اطلاعات به دست آمده سنسور تشخیص چهره در مدت زمان ۱٫۸ ثانیه صورت کاربران را تشخیص می‌دهد و قفل گوشی را باز می‌کند، اما سنسور تشخیص اثر انگشت تنها در ۰٫۹۱ ثانیه متوجه اثر انگشت می‌شود و گوشی را باز می‌کند.

در حالی که تفاوت سرعت این دو سنسور کمتر از ۱ ثانیه است، خیلی کاربران زیاد از آن راضی نیستند. قطعا در طول روز بارها قفل گوشی را باز می‌کنید و اینجاست که باید کمی بیشتر منتظر بمانید. این احتمال وجود دارد که اپل در طول زمان به‌روزرسان‌های نرم‌افزاری مختلفی برای آیفون X عرضه کند تا روند تشخیص چهره این گوشی سریع‌تر شود.

 

منبع: tomsguide

منبع متن: digikala