نسخه‌ی پیش‌نمایش ۸٫۱ اندروید در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است. این نسخه برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس عرضه شده است. توسعه دهندگان این نسخه اندروید اوریو را روان‌تر از قبل ارزیابی کرده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، این به‌روزرسان به شکل چشم‌گیری روان‌تر از نسخه‌های پیشین است؛ به‌طوری که در اسکرول کردن شاهد سرعت بسیار بالای آن هستیم که حس رضایت بخشی به کاربر می‌دهد. اگرچه در این آپدیت ویژگی‌ خاصی افزوده نشده اما ارتقای سرعت و بهبود عملکرد گوشی نسبت به نسخه‌های قبل سیستم‌عامل اندروید ۸٫۱ به عنوان بهترین ویژگی آن شمرده می‌شود.

به گفته‌ی یکی از کاربران شبکه‌ی اجتماعی Reddit، گوگل میزان بافر پردازشگر تصویر اندروید را افزایش داده که در نتیجه‌ی آن شاهد روان‌تر شدن اسکرول عمودی هستیم. همین امر موجب شده تا سرعت اسکرول بسیار بیشتر شود و بتواند تجربه‌ی کاربری روان‌تری را رقم بزند. با این حال باید منتظر بمانیم تا گوگل رسما اعلام کند که چه تغییرات فنی برای پیشرفت این ویژگی ترتیب داده است.

درحال حاضر تنها توسعه‌دهندگان می‌توانند پیش‌نمایش این نسخه‌ی اندروید اوریو  ۸٫۱ را دریافت کنند. بنابراین انتظار می‌رود که به زودی نسخه‌ی رسمی آن برای کاربران عرضه شود.

منبع: Phone Arena

مطلب اندروید ۸٫۱ روان‌تر شده است برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala