اگر این پیشنهاد توسط سهام‌داران پذیرفته شود و مسئولین رسمی هم آن را تایید کنند شرکت تشکیل شده از ترکیب دو شرکت کوالکام و برودکام به سومین تراشه‌ساز بزرگ جهان پس از اینتل و سامسونگ تبدیل می‌شود. در حال حاضر کوالکام درگیر یک دعوای حقوقی سنگین با شرکت اپل است. اپل کوالکام را به سودجویی و فرصت‌طلبی در حوزه استفاده از حقوق ثبت اختراع متهم کرده و معتقد است فرایندهای کسب مجوز این اسناد منطقی و منصفانه نبوده است. در عین حال اپل مدعی شده بود که کوالکام در همه این سال‌ها مبالغ سنگین غیرعادلانه‌ای را از این شرکت دریافت کرده است.

روز گذشته شرکت برودکام که در حوزه ساخت نیمه‌هادی‌ها فعالیت می‌کند یک پیشنهاد فوق‌العاده و رکوردشکن را به کوالکام عرضه کرد. براساس آخرین اخباری که در اختیار داریم برودکام پیشنهاد کرده برای خرید کوالکام ۱۳۰ میلیارد دلار بپردازد. این مبلغ سنگین‌ترین پیشنهاد خرید در تاریخ خریدهای شرکت‌هایی است که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند.

شرکت کوالکام به تولید تراشه‌های اسنپ‌دراگون برای گوشی‌های اندرویدی و همچنین تولید مودم برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون می‌پردازد. البته حدس زده می‌شود که اپل در سال ۲۰۱۸ دیگر با کوالکام برای تامین مودم‌هایش همکاری نکند و سراغ اینتل و مدیاتک برود.

خرید کوالکام توسط برودکام بخشی از مشکلات و کمبودهای برودکام را برطرف می‌کند و از نظر مالی هم سود بسیاری برای کوالکام دارد. باید دید این پیشنهاد چه سرانجامی دارد و عاقبت این معامله به کجا می‌رسد.

منبع: Phone Arena


مطلب پیشنهاد رکوردشکن ۱۳۰ میلیارد دلاری برای خرید کوالکام برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala