لامبورگینی از جدیدترین کانسپت خود رونمایی کرد؛ کانسپتی که Terzo Millennio نام دارد. با دیدن چهره‌ی این ایتالیایی مغرور احساس می‌کنیم که درحال تماشای تصویری از آینده‌ی یک سوپراسپرت قدرتمند هستیم. Terzo Millennio دو ویژگی شاخص دارد؛ طراحی عجیب‌وغریب و قدرت موتور الکتریکی که از خصوصیات این سوپراسپرت ایتالیایی هستند.

درمورد طراحی این خودرو باید بگوییم که لامبورگینی سنگ‌تمام گذاشته است. این خودروساز خواسته با طراحی سنت‌شکن، نوآورانه و رادیکالی یک محصول منحصربه‌فرد معرفی کند. زبان طراحی این خودرو با تمام محصولات ساخته شده‌ی لامبورگینی کاملا فرق دارد؛ در نمای جلو شاهد شکل متفاوت قرارگرفتن چراغ‌های اصلی در زیر برآمدگی کنا‌ره‌های کاپوت هستیم. از نظر زبان طراحی، این اقدام باعث شده تا احساس کنیم با چشمان عصبانی و بی‌اعصاب یک ماشین روبرو هستیم. چراغ‌ سه تایی ستاره‌ای هم زیر چراغ‌های اصلی و بالای دریچه‌های هوا قرار گرفته‌اند. مشابه همین عنصر طراحی در نمای پشتی دیده می‌شود؛ چراغ‌های خطر سه‌تایی که ظاهر Terzo Millennio را دگرگون کرده‌اند باعث شده تا هماهنگی مطلوبی میان نمای جلو و پشتی صورت بگیرد. در بدنه‌ی این خودرو، خطوط منحنی زیادی دیده می‌شود. این خطوط باعث شده تا بدنه‌ی این خودرو عضلانی و ماهیچه‌ای جلوه کند و مهم‌تر آن‌که، آیرودینامیک ماشین را به طرز چشم‌گیری بهبود ببخشد.

همان‌طور در ابتدا گفتیم، لامبورگینی Terzo Millennio یک هایپرکار الکتریکی است. هنوز اطلاعاتی درمورد مشخصات این خودرو منتشر نشده است. بعضی از منابع مثل سایت خبری TheVerge گفته‌اند که لامبورگینی Terzo Millennio ممکن است به یک ربات تجهیز شود که رانندگی خودکار این اتومبیل را بر عهده داشته باشد.  با این حال در سایت رسمی لامبورگینی مشخصا به قوای محرکه‌ی الکتریکی Terzo Millennio اشاره شده است. بنا به ادعای لامبورگینی، سیستم الکتریکی قرار گرفته در این خودرو بهینه است و عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارد. نیروی تولید شده در این خودرو به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. ترکیب ویژگی‌های مطلوب طراحی، آیرودینامیک و مشخصات فنی این خودرو، Terzo Millennio را به یک سوپراسپرت بی‌نظیر و متفاوت تبدیل می‌کند.

طراحی لامبورگینی Terzo Millennio برایتان چقدر جذاب است؟ آیا مدل‌های قدیمی‌تر لامبورگینی مثل گالاردو و مورسیو‌‌لگو را بیشتر دوست دارید یا طرفدار این سبک متفاوت طراحی هستید؟ در ادامه با آلبوم کامل تصاویر این سوپراسپرت همراه باشید.

منبع: لامبورگینی

مطلب کانسپت جدید لامبورگینی؛ تصویری از آینده برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala