سال‌هاست که فرمت‌های قدیمی موسیقی جای خودشان را به داده‌های دیجیتال داده‌اند. دیگر خبری از سی‌دی نیست، چه برسد به نوارهای کاست یا صفحه‌های موسیقی. با این حال، تقاضا برای این فرمت‌ها هنوز هم کم و بیش وجود دارند؛ طوری که بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی تکنولوژی دستگاه‌های پخش صفحه‌ی تازه‌ای وارد بازار کرده‌اند. ظاهرا پس از صفحه، نوبت به نوارهای کاست رسیده است. شرکتی امریکایی می‌خواهد شروع به تولید نوار کاست کند.

طبق گزارشی که خبرگزاری وال استریت ژورنال منتشر کرده است، شرکتی به اسم National Audio تصمیم گرفته است تا پس از چند دهه، یک خط تولید نوار کاست در ایالات متحده راه بیاندازد. شرکت National Audio می‌خواهد که تا ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ بتواند در دقیقه ۴ مایل نوار کاست تولید کند.

برخلاف بسیار از آلبوم‌های بزرگ دنیا که روی صفحه عرضه می‌شوند، تقاضا برای نوارهای کاست چندان هم زیاد نیست. با این حال می‌بینیم که تقاضا برای مثال نوار کاست Guardians of the Galaxy آن‌قدر زیاد است که این نوار، در مدتی کوتاه نایاب می‌شود و با قیمت‌هایی بسیار بالا به فروش می‌رسد.

مطمئن هستیم که قرار نیست نوارهای کاست دوباره ظهور کنند، ولی امیدواریم که تولید دوباره‌ی آن‌ّها بتواند به نیاز طرفداران آن‌ها پاسخ دهد.

منبع: Ubergizmo

مطلب یک شرکت امریکایی می‌خواهد خط تولید نوار کاست راه بیاندازد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala