ایکس‌باکس وان ایکس وارد بازار شده است و می‌دانیم که حداقل تا یکی دو سال دیگر، قرار نیست کنسول جدیدی از سوی مایکروسافت عرضه شود؛ هر چه باشد تا هزینه‌های ساخت این کنسول جبران نشود، مایکروسافت سراغ کنسول بعدی خود نخواهد رفت. با این حال، «فیل اسپنسر»، مدیرعامل ایکس‌باکس، اخیرا از آینده‌ی احتمالی که برای ایکس‌باکس در ذهن دارند کمی صحبت کرده است.

فیل اسپنسر می‌گوید که مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ به صورت داخلی چنین سرویسی را آزمایشی راه انداخته بود.

در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ، فیل اسپنسر گفته است که مایکروسافت احتمالا تا سال ۲۰۲۰ یک سرویس استریم راه می‌اندازد: «مایکروسافت احتمالا تا سه سال آینده یک سرویس استریم راه می‌اندازد که نیازی به کنسول ندارد.»

فیل اسپنسر می‌گوید که مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ به صورت داخلی چنین سرویسی را آزمایشی راه انداخت، ولی هزینه‌های آن به قدری زیاد بود که تصمیم گرفت عرضه‌اش نکند. این سرویس احتمالا از پروژه‌ای ابری مایکروسافت یعنی Azure استفاده خواهد کرد. اسپنسر معتقد است که پیشرفت‌های اخیر کاری کرده‌اند که ساخت یک سرویس استریم از نظر مالی برای آن‌ها ممکن باشد.

اگر مایکروسافت می‌خواهد یک سرویس استریم بازی راه بیاندازد، بد نیست نگاهی به سرویس مشابه سونی یعنی PlayStation Now هم داشته باشد؛ چون این سرویس سونی و دیگر سرویس‌های استریم بازی مثل OnLive شکست‌های بزرگی محسوب می‌شوند.

منبع: GameSpot

مطلب مایکروسافت یک سرویس استریم بازی راه خواهد انداخت برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala