یک برنامه‌نویس اخیرا توانسته است به کمک یک شبکه‌ی عصبی برنامه‌ای بسازد که می‌تواند «ماریو کارت» بازی کند. هوش مصنوعی ساخته شده پس از تماشای ۱۵ ساعت بازی ماریو کارت، توانسته است یاد بگیرد که چگونه بازی کند و هم‌چنین به تدریج مهارت خود را در بازی کردن، بالا برده؛ طوری که هوش مصنوعی ساخته شده توانسته در یکی از سخت‌ترین مراحل بازی مدال طلا بگیرد.

چند وقت پیش تیم شرکت OpenAI یک هوش مصنوعی ساختند که می‌توانست Dota 2 بازی کند.

این برنامه نویس که در یوتیوب کانالی به اسم SethBling دارد، دو سال گذشته هم یک شبکه‌ی عصبی را تمرین داده بود تا بتواند Super Mario World بازی کند و نتایج بسیار خوبی گرفته بود.

پروژه‌ی جدید او که MariFlow نام گرفته است، از اطلاعات بازی‌کننده‌ها می‌آموزد و مثل آن‌ها بازی می‌کند. برای مثال SethBling از پدرش خواسته بوده که ماریو کارت بازی کند و بازی کردن او را به شبکه‌ی عصبی نشان داده است. در ویدییوی که این برنامه نویس منتشر کرده، می‌توانید تمام و کمال درباره‌ی چگونگی کار کردن هوش مصنوعی ساخته شده بشنوید. نرم‌افزار طوری یاد می‌گیرد که می‌تواند پیش‌بینی کند در یک زمان مشخص، بازی‌کننده می‌خواهد چه کلیدی را روی دسته فشار دهد.

البته تمرین دادن شبکه‌ی مصنوعی کار ساده‌ای نبوده است؛ طوری که Seth Bling مجبور شده است در قسمت‌های پیچیده‌ی مسابقات که هوش مصنوعی توانایی ادامه‌ی کار را نداشته، کنترل را به دست بگیرد و چگونگی کنترل بازی را در چنین موقعیت‌هایی، به هوش مصنوعی آموزش دهد.

چند وقت پیش تیم شرکت OpenAI یک هوش مصنوعی ساختند که می‌توانست Dota 2 بازی کند. احتمالا می‌دانید که قوانین و استراتژی‌های بازی کردن Dota 2 از زندگی هم پیچیده‌تر است، ولی هوش مصنوعی ساخته شده توانست قهرمانان این بازی را هم شکست دهد.

منبع: Polygon

مطلب یک هوش مصنوعی یاد گرفت Mario Kart بازی کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala