مطلب بهترین آیفون برای من کدام است؟ (راهنمای خرید آیفون) برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

چند سال ‌پیش، تکلیف‌مان معلوم بود؛ درباره‎ی زمانی صحبت می‌کنم که اپل آیفون‌هایی را که صفحه‌نمایش بزرگ دارند، معرفی نکرده بود. هرکسی می‌خواست آیفون بخرد، فقط در انتخاب دو مورد مردد بود: ظرفیت و رنگ. آیفون ۵s اگر بهترین گوشی بازار نبود؛ حداقل تنها آیفونی بود که می‌شد خرید و البته که برای خرید این گوشی هم باید پول نسبتا زیادی پرداخت می‌شد.

اما این روزها، آیفون‌های زیادی در بازار هستند و تصمیم‌گیری برای انتخاب یکی از آن‌ها که مطابق با نیازهای‌مان باشد، سخت شده است. البته باز هم انتخاب‌ها به تعداد مشخصی آیفون محدود می‌شود. اما شخصا اعتقاد دارم بهترین انتخاب همیشه آن چیزی است که تا حد ممکن به معیار‌های‌مان نزدیک باشد. توجه کنید که احساس نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌مان برای خرید هر چیزی ازجمله آیفون ایفا می‌کند؛ پس انتظار نداشته باشید همیشه با دلیل و منطق بتوان به این نتیجه رسید که چه محصولی را باید خرید. اگر در انتخاب آیفون‌تان هنوز تردید دارید و خیلی از تصمیم‌تان اطمینان ندارید، احتمالا این مطلب کمک می‌کند از بین مدل‌های مختلف آیفون یکی را انتخاب کنید.

شاید با خودتان بگویید چه اهمیتی دارد چه آیفونی بخرم؟! حتما آیفون ۷ بهترینی گوشی‌ای است که می‌توانم تهیه کنم؛ اما در نظر داشته باشید، همیشه گران‌ترین‌ها، بهترین نیستند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
001

آیفون ۶

اگر من مدیر یک شرکت بزرگ بودم یا بیش‌تر کارهای روزمره‌ام را با گوشی انجام می‌دادم، حتما یک آیفون می‌خریدم و خیال‌ام را بابت انجام کارهای روزانه راحت می‌کردم. در جایگاه مدیر یک شرکت، حتی ارسال‌نشدن یک ایمیل یا موفقیت‌آمیز نبودن یک محاسبه‌ی کوچک، تاثیر بزرگی روی معاملات‌ام خواهد داشت. من در جایگاه مدیر، تنها کاری که با آیفون انجام می‌دهم انجام کار‌های روزانه نیست؛ شاید گاهی بخواهم با گوشی بازی یا حتی عکاسی کنم؛ اما ‌قطعا، زمانی برای فیلم‌دیدن در گوشی‌ام نخواهم داشت؛ نهایتا از گوشی‌ام برای دیدن کلیپ‌هایی که این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شوند، استفاده می‌کنم. حتی بازی‌هایی که انجام می‌دهم نیازمند مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند نیستند یا در حد یک عکاس حرفه‌ای عکاسی نخواهم کرد.

پس به خرید آیفون ۶ اکتفا می‌کردم؛ این آیفون از تمام اموری که مدنظرم هستند به‌خوبی پشتیبانی می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

002

آیفون۷‌ پلاس

اگر یک «عکاس حرفه‌ای» بودم، در خرید آیفون اصلا شک نمی‌کردم. نه به‌خاطر سیستم‌عامل؛ بلکه به خاطر دوربین‌های دوتایی آیفون۷‌ پلاس، حالت‌های جدید و پرطرف‌دار عکاسی مثل عکاسی بوکه یا عکاسی از چهره و ثبت تصاویر کم‌نظیری از منظره‌ی خاص یا عکاسی در شب که از دوربین‌های دوتایی‌اش انتظار را دارم، این آیفون را انتخاب می‌کردم.

شاید در انتخاب رنگ شک می‌کردم؛ اما در انتخاب مدل ۲۵۶ گیگابایتی شک ‌نداشتم؛ چراکه تا دلم می‌خواهد می‌توانم این گوشی را از عکس‌ها و فیلم‌های‌ام پر کنم. البته این مورد را هم فراموش نمی‌کردم که صفحه‌ی بزرگ آیفون۷ پلاس و نرم‌افزار‌های مختلف ویرایش تصویر در iOS به من کمک می‌کنند تا در این گوشی با بهترین امکانات و در کم‌ترین زمان ممکن، تصاویرم را ویرایش کنم.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

003

آیفون ۶s پلاس

«گیمر خفن» یا خوره‌ی بازی‌های کنسولی هم که باشم، نمی‌توانم چشمم را روی بازی‌های رنگارنگ iOS ببندم. بهترین و جدیدترین بازی‌های فروشگاه اپل را می‌توانم تا چهار سال پس از عرضه‌ی هر آیفون، به‌راحتی در این گوشی‌ها بازی کنم. از این نظر اهمیتی ندارد کدام آیفون را خریده باشم؛ اما من ترجیح می‌دهم یک نمایشگر بزرگ را کنار سخت‌افزاری در اختیار داشته باشم که خیالم را از بابت لذت‌بردن تمام و کمال از بازی راحت کند. درضمن ذهنم هم درگیر این نیست که اگر زیاد با گوشی بازی کنم، باتری‌اش خیلی زود خالی می‌شود.

وقتی شرایط و آیفون‌ها را با هم مقایسه می‌کنم. ترجیح می‌دهم یک آیفون ۶s پلاس بخرم. ارزان‌تر از آیفون۷ است و هر چیزی در سر دارم از بازی کردن گرفته تا دیدن فیلم و مطالعه مطلب با این گوشی امکان‌پذیر خواهد شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌

004

آیفون SE

اگر بخواهم برای خواهرم یک گوشی بعنوان هدیه بخرم، بدون شک روی آیفون SE حساب ویژه‌ای باز می‌کنم؛ چراکه  خیلی از مشخصاتی که یک گوشی همه‌فن‌حریف باید داشته باشد مثل سخت‌افزار قدرتمند و دوربین عالی را دارد. اینکه ابعادش جمع‌وجور باشد تا کنترلش برای دست‌های کوچک راحت‌تر باشد هم تصمیم‌گیری من را راحت‌تر می‌کند. درضمن برای هدیه‌دادن هم چیزی کم ندارد؛ به‌خصوص رنگ رزگلد که شباهت زیادی به رنگ صورتی (رنگ مورد علاقه خیلی از خانم‌ها) دارد.

همه‌ی این موارد را که کنار هم می‌گذارم، قیمت خوبی که این آیفون با توجه به سخت‌افزار قدرتمند، دوربین اصلی باکیفیت و نمایشگر شفافش دارد، تصمیم‌ام را برای هدیه‌دادن این آیفون جدی‌تر می‌کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

005

آیفون ۶s

اگر دانشجو باشم، حتما برای انجام پروژه‌های دانشگاهی و مطالعه به تبلت یا لپ‌تاپ نیاز دارم؛ اما برای ارتباط راحت با دوستانم به یک گوشی همه‌چیزتمام هم نیاز دارم. آن‌قدرها هم پول ندارم که بخواهم آیفون۷ بخرم؛ از طرفی برای اینکه بتوانم کارهای مختلفم را انجام بدهم نیاز به دستگاهی دارم که در کنار تبلت اندرویدی یا لپ‌تاپ ویندوزی‌ام بهترین بازده را داشته باشد.

تصمیم دارم تماس‌هایم، شبکه‌های اجتماعی، استفاده به‌عنوان مودم اشتراک‌گذاری اینترنت با تبلت یا لپ‌تاپم، گاهی هم بازی و درنهایت کمی عکاسی را به آیفون جدیدم بسپارم. آیفون ۶s با قیمت مناسبی که این روز‌ها دارد، بهترین انتخاب برای من به‌حساب می‌آید. تازه نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی را هم انتخاب می‌کنم؛ چراکه اصلا نیازی به ظرفیت بالا ندارم تا هزینه‌ی بالایی هم برایم در پی داشته باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

006

آیفون۷

اگر هر کدام از شخصیت‌های بالا باشم و هر شغلی داشته باشم یا حتی دارای علایق عجیب‌وغریب باشم، می‌توانم با آیفون۷ به تمامی آن‌ها جواب بدهم.

با این گوشی دیگر فرقی ندارد، طراح لباس، نویسنده، فوتبالیست، فروشنده، موسیقی‌دان یا دندان‌پزشک باشم؛ آیفون۷ به‌تنهایی تمام مولفه‌هایی را که یک گوشی باید برای برآورده‌ کردن نیاز‌هایم داشته باشد، یک‌جا دارد. عکاسی، گوش‌دادن به موسیقی، بازی‌کردن، وب‌گردی، مطالعه و سرزدن به شبکه‌های اجتماعی با آیفون۷ بهترین حال و هوای ممکن را دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع متن: digikala