با افزایش تعداد دستگاه‌های هوشمندی که هوشمند بودن خود را معمولا وام‌دار اینترنت هستند، نیاز به سرویس‌های اینترنتیِ بهتری احساس می‌شود. اینترنتی که هر روز پیشرفت می‌کند و بر پهنای باندش افزوده می‌شود، به هر حال باید به شکلی به دست مصرف‌کننده برسد و در این راه، مودم‌ها حرف اول و آخر را می‌زنند. مودم‌های جدید که اینترنت را از سیم‌کارت می‌گیرند و به همان شکل آشنای وایرلس (وای‌فای) پخش می‌کنند، الان حسابی روی بورس هستند و ما هم تصمیم گرفته‌ایم یکی از بهترین‌های این گروه را به شما پیشنهاد دهیم. مودم DWR-953 از برند دی-لینک برای استفاده در حالت ثابت (خانگی) طراحی شده و به همین دلیل خاص، تبدیل به پیشنهاد هفته‌ی دیجی‌کالا شده ‌است. مطمئنا خواندن نظر دوستان دیجی‌کالا در مورد این مودم، خاص بودن آن را برایتان روشن می‌کند.

Roya-Alayian

رویا علائیان

از نظر من کاربردی‌ترین پیشنهاد دیجی‌کالا تو این چند وقته، مودم DWR-953 دی-لینکه. راستش من معتقدم تو این دوره زمونه،‌ وصل شدن به اینترنت و طبیعتا داشتن یه مودم از نون شب هم واجب‌تره و تقریبا تو هر خونه‌ای یکی ازش پیدا میشه. تازه بعضیا هم هستن که به جای یکی، دو تا مودم تو خونشون دارن تا وقتی حجم یا مدت زمان ‌‌ADSL‌ شون‌‌ تموم میشه، خدایی نکرده وقفه‌ای تو کارشون پیش نیاد و خیلی سریع از مودم جایگزین که برای وصل شدن به اینترنت استفاده کنن. این مودم یکی از همون مدل‌های جایگزین محسوب میشه که برای وصل شدن به اینترنت، فقط یه سیم‌کارت ۴G  نیاز داره و خیلی زود می‌تونه جای مودم قبلی‌تون که همش قطع و وصل میشه رو تو خونه بگیره. بعدشم که دیگه همه چی حله و هر ساعتی از شبانه روز که اراده کردید، می‌تونید با سرعت ۴G LTE به اینترنت دسترسی داشته باشین. واسه همین چیزاس که میگم پیشنهاد این هفته کاربردیه و بهترین انتخاب برای خرید یه کالا محسوب میشه. تا الان‌شم دیر شده، اما بهتره بیشتر از این وقت رو هدر ندید و همین حالا این مودم رو جایگزین مودم قبلی‌تون کنید و تازه طعم واقعی داشتن اینترنت پرسرعت رو بچشید.

 

Arash-Kheirkhah

آرش خیرخواه

چون کابل‌کشی منزل ما جدید شده و فیبر نوریه، از هیچ‌جا نتونستم سرویس ADSL تهیه کنم. خیلی ناراحت بودم تا زمانی که یک مودم ۴G همراه با یک سیم‌کارت خریدم. دنیا به کامم بود و فکر کنم کل اینترنت رو توی این دوسال دانلود کردم. اما یه مشکلی داشتم و اون هم این بود که زمان‌هایی که شرکت نبودم و مجبور بودم مودم رو بیرون بیارم، همسرم دیگه اینترنت نداشت. سیم‌کارت همسرم هم در اون ناحیه ۴G نبود و اینترنت گوشیش خیلی ضعیف بود. به دلایلی نمی‌شد سیم کارتش رو عوض کنیم و گوشیش هم آیفون و تک سیم‌کارت بود. می‌خواستم دوتا مودم همراه بخرم تا اینکه یه نفر بهم پیشنهاد داد که مودم ۴G ثابت برای خونه بگیرم. اونجا بود که فهمیدم داشتن یک مودم ۴G کوچیک که بتونی همیشه و همه جا اونو همراهت داشته باشی، حس خیلی خوبیه. داشتن یک مودم ۴G ثابت که قدرت دریافت و ارسال اطلاعات‌اش خیلی قوی‌تره، حس بی‌نظیریه. به نظر من اگر کسی می‌خواد برای خونه یا یک دفتر کار کوچیک مودم ADSL بگیره، بهتره تجدیدنظر کنه و این مودم رو همراه با یک سیم‌کارت تهیه کنه. مطمئنا هزینه‌ی کمتری صرف می‌کنه و سرعت بسیار بهتری تحویل می‌گیره. توجه داشته باشید سیم‌کارتی که می‌خرید، باید توی محدوده‌ی مورد نظرتون آنتن‌دهی خوبی داشته باشه و از شبکه‌ی ۴G هم پشتیبانی کنه. درضمن اگر یک مودم قدیمی دارید که اتصال بی‌سیم نداره یا یک مودم ADSL معمولی دارید هم می‌تونید از این محصول استفاده کنید. مودم‌تون رو به پورت WAN این محصول وصل کنید تا یک شبکه بی‌سیم با محدوده پوشش‌دهی بهتر داشته باشید. چون DWR-953 دو فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز را پوشش می‌ده، اگر یک موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ به روز خریدید بهتره که از یک روتر با فرکانس ۵ گیگاهرتز استفاده کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید.

 

Farhang-Heshmati

فرهنگ حشمتی

از وقتی‌که وضعیت اینترنت‌های ۳G و ۴G تو ایران خوب شده، دیگه از سیستم ADSL استفاده نمی‌کنم. تو مناطقی که پوشش این نوع اینترنت خوبه، سرعت‌اش از بهترین حالت ADSL هم بهتره. دیگه همه یا یک مودم همراه دارند یا از قابلیت HotSpot گوشی‌شون استفاده می‌کنند تا بتونن با لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی‌شون هم از اینترنت استفاده کنند. مشکلی که این مودم‌های کوچیک جیبی دارن، اینه که باید فاصلشون از دستگاه‌های دیگه خیلی کم باشه و نهایتا می‌تونن یه اتاق کوچیک رو پوشش بدن. بنابراین یه جورایی فقط به درد مصارف شخصی می‌خورن و همه‌ی وسایل خونه رو نمی‌شه به اینترنت خوبشون وصل کرد. به‌علاوه، از لحاظ باتری وضعیت خیلی بدی دارن و تو بهترین حالت، یه نصفه روز شارژدهی می‌کنن. همه‌ی اینا آدم رو به این فکر می‌ندازه که چاره‌ی مطمئن‌تر و پایدارتری به‌جای این مودم‌های کوچولو پیدا کنه. دی-لینک چاره‌ی این کار رو با مودم روتر DWR-935 ارائه کرده. این دستگاه رو می‌تونین یه گوشه بذارین، یه سیم‌کارت ۴G هم توش قرار بدید و تو همه جای خونه یا دفتر کارتون از سرعت بالاش لذت ببرید. البته این کالا خیلی ارزون نیست؛ ولی امکانات و عملکرد دستگاه، این قیمت رو توجیه می‌کنه. به‌علاوه، مودم روتر از اون دستگاه‌هاییه که قراره چندین سال کار کنه، پس بهتره یک بار هزینه کرد و یه خوبش رو خرید. نظرات خریداران این دستگاه تو دیجی‌کالا هم حرف منو تایید می‌کنه.

 

 

منبع متن: digikala