دیجی‌کالا همیشه به‌ خاطر تنوع بالای محصولاتی که در گروه کامپیوتر داشته، معروف بوده. حتما می‌پرسید چرا؟ قطعات کامپیوتر همیشه یکی از نقاط قوت دیجی‌کالا بوده‌اند و به‌همین خاطر هم این فروشگاه اینترنتی توجه خاصی به این گروه داشته‌است. گروه مانیتور، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های‌ گروه کامپیوتر در دیجی‌کالا است. در این گروه، تلاش شده تا تنوع بالایی از محصولات کنار هم قرار داده شود. همین تنوع هم باعث شده تا پیدا کردن مدل مناسب و دلخواه در این گروه، کار ساده‌ای نباشد. تیم دیجی‌کالا ‌همیشه دنبال بهبود تجربه‌ی کاربری مشتریان‌اش است  برای همین هم تصمیم گرفته‌ تا دستی به سر و روی این گروه استراتژیک بکشد. حالا امکان فیلتر کردن هر چه دقیق‌تر و بهتر محصولات موجود در این گروه برای کاربران فراهم شده‌است تا گم شدن در میان تعداد زیاد انتخاب‌ها آزاردهنده نباشد. در ادامه قصد داریم کاربران دیجی‌کالا را از روند این تغییرات آگاه ‌کنیم و در خصوص امکانات کنترلی فعال شده در گروه مانیتور بیشتر توضیح بدهیم.

 

نوع پنل مانیتور

Panel-Type

مهم‌ترین دلیل ایجاد تغییرات در مشخصات مانیتورها، مشکلاتی بود که بعضی وقت‌ها برای مشتریان برخی مانیتورها و بخش خدمات پس از فروش دیجی‌کالا پیش می‌آمد. پیش از این، تنها نوع مانیتور در جدول مشخصات تعیین می‌شد که با اشکالاتی همراه بود و بعضی وقت‌ها هم باعث عدم رضایت کاربران می‌شد. در مشخصات ‌قبلی، امکان انتخاب سه نوع صفحه نمایش شامل LCD ، LED و IPS وجود داشت. اما حالا به این نتیجه رسیدیم که این سه نوع، اصلا به هم مربوط نیستند و به‎‌اشتباه در کنار هم قرار گرفته بودند. از بین این سه نوع، اولین مورد خیلی کلی بود و گروه بسیار بزرگی از مانیتورها را شامل می‌شد. مورد دوم هم به نوع نور پس‌زمینه اشاره داشت. LED بعد از فراگیر شدن تلویزیون‌های LED در بازار به سایت اضافه شد؛ تصمیمی که متوجه شدیم در تقسیم‌بندی‌های بعدی دردسرساز شده است. نوع سوم هم به‌هیچ‌وجه در کنار دو تای دیگر نمی‌گنجید و نباید در کنار آن‌ها قرار می‌گرفت. در ابتدا تصور می‌کردیم بهترین مانیتورهای موجود در بازار، مدل‌های مجهز به IPS هستند و از نظر زاویه‌ی دید و همه‌چیز از بقیه بالاتر قرار می‌گیرند. اما حالا در اصلاحاتی که انجام ‌شده، نوع صفحه نمایش به نوع پنل تغییر کرده و در آن، امکان تعیین انواع پنل‌های TN ،IPS و VA وجود دارد. حتی انواع خاصی که از این سه گروه مشتق می‌شوند را هم در دسته‌بندی‌های‌ گروه مانیتور وارد کرده‌ایم. مثلا شما می‌توانید نمایشگرهای دارای پنل AH-IPS یا PLS را هم فیلتر کنید.

 

نوع نور پس‌زمینه

Backlight

نور پس‌زمینه، دومین فاکتوری بود که ما را بر آن داشت تا دست به چنین تغییراتی بزنیم. اگرچه کم‌تر مانیتوری در بازار سراغ داریم که به نور پس‌زمینه‌ی LED مجهز نباشد؛ اما تاکید مجدد بر آن لازم به نظر می‌رسید. از طرفی می‌خواستیم به اطلاع مشتری‌ها برسانیم که نوع پنل مانیتور، مقوله‌ی کاملا مجزایی از نور پس‌زمینه است و به صرف اینکه مثلا بگوییم یک مانیتور LED ‌است، اطلاعات کامل و کافی را به کاربران منتقل نکرده‌ایم. در نظر داشته باشید به غیر از نور LED که فناوری جدیدتری است و تقریبا در تمام مانیتورهای امروزی استفاده می‌شود، پیش‌تر نور دیگری هم مورد استفاده قرار می‌گرفت که به CCFL (لامپ فلورسنت کاتدی سرد) معروف بوده و کل نمایشگر را با یک یا نهایتا دو لامپ روشن می‌کرده‌است.

 

رزولوشن مانیتور

Resolution

یکی دیگر از امکاناتی که صفحه‌ی انتخاب مانیتورهای دیجی‌کالا در اختیارتان قرار می‌دهد، مرتب کردن مانیتورها بر اساس حداکثر رزولوشن تصویر آن‌ها است. ممکن است برای شما مهم باشد که مانیتوری با رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل تهیه کنید یا اصرار دارید یک مانیتور خیلی عریض داشته ‌باشید. این امکان هم‌اکنون در سایت دیجی‌کالا در اختیار شما قرار گرفته‌است. فقط کافی است تصمیم بگیرید رزولوشن مورد نظرتان چند در چند باشد تا از یک منوی آبشاری به سادگی تمام مانیتورهای دارای آن رزولوشن را ببینید.

 

 

 

سایز مانیتور

سایز مانیتور، فاکتوری است که تاکنون به روش‌های مختلف سعی کرده‌ایم بهترین مدل‌اش را در اختیار شما قرار بدهیم. مدلی که حالا در اختیار دارید، از این قرار است: «در صفحه‌ی کلی مشاهده‌ی مانیتورها می‌توانید در انتهای نام مانیتور، سایز آن را بر حسب اینچ ببینید. به علاوه در همین صفحه‌ی مقایسه‌ی کلی، می‌توانید در قسمت بالایی عکس مانیتور سایز آن را بر حسب اینچ مشاهده کنید.»

Size

برای راحتی بیش‌تر در مرتب کردن مانیتورها، امکان دیگری هم در نظر گرفته‌ایم: «در ستون سمت راست سایت، امکان مرتب کردن مانیتورها بر اساس بازه‌های سایزی هم وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است شما بخواهید فقط مانیتورهای ۲۱ تا ۲۳ اینچی را مشاهده کنید و به باقی سایزها علاقه‌ای نداشته‌ باشید. حالا انجام این کار به سادگی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید سایز مانیتورها را به پنج بازه‌ محدود کنید و از بین محدوده‌ی مورد نظر خود، دست به انتخاب بزنید.»

 ‌‌   ‌

علامت تجاری مانیتور

Brand

از قدیم‌، امکان محدود کردن برند مانیتورها در بخش مانیتور دیجی‌کالا وجود داشته‌‌است. برندهای ال‌جی (LG)، سامسونگ (Samsung) و ایسوس (ASUS) قدیمی‌های فروشگاه هستند و برندهای جدیدی مثل بنکیو (BenQ) و دل (DELL) هم اخیرا راه خود را به صفحه‌ی مانیتورهای دیجی‌کالا باز کرده‌اند. برای محدود کردن نتایج جستجو به یک علامت تجاری خاص، می‌توانید از ستون سمت راست سایت و بخش «بر اساس سازنده» علامت یا علامت‌های تجاری  مورد نظرتان را تیک بزنید تا فقط مانیتورهای آن علامت تجاری را ببینید.

با وجود تمام تلاش‌هایی که تیم محتوای دیجی‌کالا برای بهتر کردن تجربه‌ی کاربری مشتریان انجام داده ‌است، امکان بروز اشتباه همیشه وجود دارد. برای همین هم از تک‌تک عزیزانی که در این زمینه اطلاعات دارند یا احساس می‌کنند بخشی از اطلاعات قرار گرفته روی سایت اشتباه است یا می‌تواند به شکل بهتری ارایه شود، ‌می‌خواهیم که با ما تماس بگیرند و بر اطلاعات ما اضافه کنند. آدرس ایمیل آشنای ما را هم که می‌شناسید: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

 

منبع متن: digikala