حتما شما هم مانند بسیاری از دور و اطرافیان‌تان، زمان خرید یک گوشی هوشمند جدید با هر بودجه‌ای که در دست دارید، در محاصره‌ی انبوهی از مدل‌های مختلف از برند‌های متنوع قرار می‌گیرید. امروزه آنقدر تنوع محصول و مدل‌ها – حتی اگر صرفا یک برند هم در نظر بگیریم- زیاد است که مجبور می‌شویم یا به مطالعه‌ و تحقیق در مورد تک به تک گوشی‌های مد نظرمان بپردازیم، یا از راهنمای خرید‌هایی، مثل راهنمایی که ما در دیجی‌کالا مگ برای شما در نظر گرفته‌ایم، استفاده کنید.

  • راهنمای خریداران گوشی‌های سامسونگ؛ هر آنچه باید بدانید

ما سعی کردیم در سری جدید راهنمای خرید‌ گوشی‌های هوشمند، تمام بازه‌های قیمتی و هر بودجه‌ای که در آن گوشی هوشمند جای دارد، پوشش دهیم. فرقی ندارد که شما ۲ میلیون تومان در دست دارید، یا بی‌نهایت میلیون تومان! ما به شما می‌گوییم که با هر بودجه‌ای که دارید، چه گوشی هوشمندی می‌توانید خریداری کنید.

در این مطلب، به سراغ گوشی‌های هوشمند بازه‌ی قیمتی ۱ تا ۴ میلیون تومان رفته‌ایم تا به شما نشان دهیم با این مقدار بودجه، بهترین انتخاب‌ شما چه خواهد بود.

چند نکته‌ی مهم:

  1. سعی شده در هر بازه‌ی قیمتی، بهترین گوشی‌ها بر اساس برند، سخت‌افزار و کارایی‌ انتخاب شود.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب گوشی‌ها رم، صفحه‌ نمایش، حافظه داخلی و تکنولوژی‌های ارتباطی ۴G و ۵G است.
  3. با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی ۵G، سعی کردیم تا در هر بودجه‌ای در صورت امکان، گوشی‌های مجهز به ۵G را معرفی کنیم.
  4. تا جای ممکن انتخاب‌ها به صورت عادلانه انجام شده است. ما حتی برای هر رده، سه یا چهار گوشی هوشمند را در بازه‌های قیمتی ریزتر معرفی کردیم که گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار داشته باشد.
  5. به طور حتم گوشی‌های هوشمند دیگری هم می‌توانند در هر کدام از بودجه‌های این راهنمای خرید وجود داشته باشند، اما بنا به محدودیت و ارائه‌ی سریع‌تر و بهتر اطلاعات، قالب راهنمای خرید به شکلی که می‌بینید، بهینه شده است.
  6. بازار گوشی‌های هوشمند مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که گوشی هوشمندی از لیست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم بررسی کنید.

۱- اقتصادی برنزی | ۱ تا ۳ میلیون تومان

در این رده‌ی قیمتی، ما به سراغ فقط ارزان‌ترین گوشی‌ها نرفتیم، بلکه گوشی‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بهترین در بازه‌ی قیمتی مورد نظر شما خواهند بود و حداقلی‌ترین نیازهایتان را برآورده خواهند کرد.

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • مناسب برای افرادی که تجربه‌ی گوشی‌های هوشمند را نداشته‌اند
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماس صوتی و تصویری، عملیات‌های بانکی در بستر اپ
  • دوربینی بهتر از گوشی‌های غیرهوشمند و قابل استفاده برای عکاسی یا فیلم‌برداری معمولی

گوشی موبایل نوکیا C3

قیمت: حدود ۱.۹۰۰.۰۰۰ تومان

خرید نوکیا C3 از دیجی‌کالا

بهترین گوشی اقتصادی

تاریخ عرضه مرداد ۱۳۹۹
ابعاد ۱۵۹.۹x77x8.7
وزن ۱۸۴.۵ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۵.۹۹ اینچ
IPS
رزولوشن تصویر ۷۲۰ × ۱۴۴۰ پیکسل با تراکم ۲۶۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10
چیپ‌ست Unisoc SC9863A (28nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×1.6 GHz Cortex-A55 & 4×1.2 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی IMG8322 GPU
حافظه رم ۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی
فیلمبرداری ۷۲۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی microUSB 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد ( روی قاب پشتی)
باتری
لیتیوم-یونی ۳۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی

وقتی با محدودترین بودجه ممکن، می‌خواهیم به سراغ خرید یک گوشی هوشمند برویم، دلیل نمی‌شود که انتخابی بی‌دقت هم داشته باشیم. شما حتی در بازه‌ی قیمتی زیر ۲ میلیون تومان هم می‌توانید یک گوشی هوشمند متناسب با هزینه‌ای که می‌کنید، خریداری کنید. مانند همین گوشی هوشمند C3 نوکیا. نوکیا با فشرده‌ کردن همه چیز، ابتدایی‌ترین امکانات یک گوشی هوشمند امروزی را در اختیار شما قرار داده است.

گوشی C3 به نوبه‌ی خود یک گوشی کاملا مقرون به صرفه محسوب می‌شود. صفحه نمایش ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p و پنلی از نوع IPS، یک نمایشگر معمولی اما قابل قبول را ارائه می‌دهد. در مقام مقایسه، این پنل در بین پنل‌های TFT (کیفیت پایین‌تر) , اولد (کیفیت بالاتر) قرار دارد. دورتادور گوشی را قابی از جنس پلاستیک تشکیل داده که با توجه به قیمت محصول، وجود این جنس کاملا منطقی است. نوکیا در C3 از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی به عنوان سلفی استفاده کرده است. از دوربین‌ها نباید انتظار کیفیتی در حد گوشی‌های ۵ یا ۶ میلیون تومانی را داشته باشید، اما ثبت تصاویر معمولی روزانه، ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p و امکان تماس‌ تصویری مناسب به واسطه‌ی دوربین سلفی ۷۲۰p، حداقلی‌ترین انتظارات شما را برآورده می‌کند.

وجود قابلیت اتصال به شبکه‌ی ۴G یک مزیت بزرگ برای گوشی C3 نوکیا در بازه‌ی قیمتی ۲ میلیون تومان محسوب می‌شود. بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲، اندروید ۱۰، باتری ۳۰۴۰ میلی‌آمپری، وجود اسلات کارت حافظه و دو اسلات سیم‌کارت، C3 را به یک گوشی مدرن اقتصادی مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

باتری ۳۰۴۰ میلی‌آمپر‌ساعتی C3، به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی در حالت استفاده معمولی،به اندازه‌ی دو روز معمولی می‌تواند بازدهی داشته باشد. برای پخش موسیقی ۳۱ ساعت و برای پخش ویدیو ۷ ساعت به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی، گوشی C3 می‌تواند آماده به کار باشد.


گوشی موبایل ریلمی C11 2021

قیمت: حدود ۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان

خرید ریلمی C11 2021 از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه تیر ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۵.۲×۷۶.۴×۸.۹
وزن ۱۹۰ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۶.۵۲ اینچ
IPS
رزولوشن تصویر ۷۲۰ × ۱۶۰۰ پیکسل با تراکم ۲۶۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, Realme Go UI
چیپ‌ست Unisoc SC9863A (28nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×1.6 GHz Cortex-A55 & 4×1.2 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی IMG8322 GPU
حافظه رم ۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی microUSB 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت
باتری
لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی

گزینه‌ بعدی ما در محدوده گوشی‌های هوشمند اقتصادی، انتخابی از برند ریلمی است. برندی چینی که در چند سال گذشته سعی کرده تا بتواند با ارائه‌ گوشی‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته ولی در مقابل، مقرون به صرفه، توجه‌ها را به خودش جلب کند. گوشی ریلمی C11 2021، یکی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند اقتصادی محسوب می‌شود که ظاهری درخور و سخت‌افزاری متناسب با بودجه‌ی ۲.۵ میلیون تومان برای علاقه‌مندان تدارک دیده است.

ریلمی C11 2021 از بدنه‌ای تمام پلاستیکی بهره می‌برد و روی قابل جلویی که صفحه‌نمایش قرار دارد، شیشه‌ای معمولی بدون محافظی مانند گوریلاگلس تعبیه شده است. دوربین سلفی به شکل ناچ قطره‌ای در بالای صفحه‌نمایش تعبیه شده و در قسمت پشت، با اینکه گوشی تنها یک سنسور دوربین اصلی دارد، اما ماژول به شکلی تعبیه شده که گوشی در ظاهر دارای دو یا سه سنسور دوربین در پشت است.

این محصول دارای صفحه‌نمایش ۶.۵۲ اینچ با رزولوشن ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل است که تراکم ۲۶۹ پیکسل بر هر اینچ را داراست. تراشه این محصول از نوع Unisoc SC9863A (28nm) chipset است که برای کاربرد روزمره و متوسط رو به پایین از نظر پردازشی مناسب خواهد بود. ریلمی مدل c11 با حافظه ۳۲ گیگابایتی و رم ۲ گیگابایتی برای افرادی که از موبایل خود برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماس صوتی و تصویری، گوش دادن به موسیقی، تماشای ویدیو، چت و از این دست کارهای روزمره انجام می‌دهند، کاملا مناسب است. البته اگر قصد انجام بازی روی این گوشی دارید، باید به یاد داشته باشید که سخت‌افزار ریلمی C11 2021 بسیار محدود است و فقط از پس بازی‌های سبک بر می‌آید.

ریلمی C11 2021 در قسمت پشت خود از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی که توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p را دارد، پشتیبانی می‌کند که برای یک چنین بودجه‌ای، کاملا معقول است و کاملا برای عکاسی و فیلم‌برداری نرمال، مناسب است. دوربین سلفی این گوشی هم یک سنسور ۵ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p است. خیلی نباید انتظار عکس‌برداری سلفی پرجزئیات و شفافی از این سنسور داشته باشید، اما برقراری تماس ویدیویی با این دوربین، بهینه و مناسب است.

با توجه به معماری ۲۸ نانومتر پردازنده، به طبع صرفه انرژی بیشتری به نسبت پردازنده‌های جدید‌تر دارد، اما حضور باتری قدرتمند با میزان ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت سبب شده تا این گوشی هوشمند میان‌رده توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) بیشتر از یک روز و کمتر از دو روز را ارائه کند.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M02

قیمت: حدود ۲,۹۰۰,۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy M02 از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه بهمن ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۴×۷۵.۹×۹.۱
وزن ۲۰۶ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۶.۵ اینچ
PLS IPS
رزولوشن تصویر ۷۲۰ × ۱۶۰۰ پیکسل با تراکم ۲۷۰ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10, One UI 2.0
چیپ‌ست Mediatek MT6739W (28 nm)
پردازنده مرکزی Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100
حافظه رم ۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۱۳ مگاپیکسلی واید
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی microUSB 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت
باتری
لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی

اگر علاقه‌مند به برند سامسونگ هستید و در بازه‌ قیمتی زیر ۳ میلیون تومان، به دنبال یک گوشی از این برند هستید، یکی از گزینه‌های پیشنهادی ما مدل گلکسی M02 است. یکی از محصولات مقرون به صرفه‌ سامسونگ که ویژگی‌های مناسبی به نسبت قیمت خود دارد.

گلکسی M02 از بدنه‌ای تمام پلاستیکی بهره می‌برد و روی قابل جلویی که صفحه‌نمایش قرار دارد، هیچ محافظی مانند گوریلاگلس استفاده نشده است. دوربین سلفی به شکل ناچ قطره‌ای در بالای صفحه‌نمایش تعبیه شده و در قسمت پشت، ماژول دو گانه به همراه فلش، بهترین جایگاه ممکن را دارند. طرح هاشورمانند قاب پشتی سبب می‌شود اثرانگشت و لکه‌ای روی آن نیوفتد که این می‌تواند امتیاز مثبتی باشد.

سامسونگ برای این گوشی از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۷۲۰p استفاده کرده که در هر اینچ ۲۷۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد. M02 از تراشه مدیاتک MT6739W استفاده می‌کند که یک چیپ‌ست ۲۸ نانومتری با پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی از خانواده PowerVR است. در کنار این مشخصات، ما شاهد استفاده از ۲ گیگابایت حافظه‌ رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات هستیم که این فضا، با استفاده از اسلات کارت حافظه می‌تواند افزایش پیدا کند.

۲۸ نانومتری بودن چیپ‌ست مصرف انرژی این گوشی را به شدت بالا برده که البته سامسونگ با استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، سعی کرده تا حد بسیار زیادی این مشکل را حل کند. مشخصات سخت‌افزاری M02 کاملا نشان می‌دهد که گوشی برای کاربرد‌های سنگین ساخته نشده است. گلکسی M02 برای افرادی که از موبایل خود برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماس صوتی و تصویری، گوش دادن به موسیقی، تماشای ویدیو، چت و از این دست کارهای روزمره انجام می‌دهند، کاملا مناسب است.

بر روی قاب پشتی M02 یک ماژول متشکل از دو سنسور دوربین می‌بینیم. لنز عریض با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی و لنز ماکرو با رزولوشن ۲ مگاپیکسل مجموعه دوربین M02 را تشکیل می‌دهد. کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری این سنسورها به نسبت گزینه‌های قبلی تفاوت محسوس مثبتی دارند و می‌توان تا حد زیادی، روی این دوربین‌ها برای ثبت تصاویر معمولی و ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p حساب کرد

برای دوربین سلفی هم یک لنز ۵ مگاپیکسلی از نوع عریض انتخاب شده است که به صورت ناچ در بالای صفحه‌‌نمایش قرار گرفته است. ثبت تصاویر سلفی باکیفیت را باید از ذهن خود دور کنید، اما باز هم این دوربین برای تماس تصویری گزینه‌ مطلوبی است.

در انتها این نکته را در نظر داشته باشید که این گوشی هیچ‌گونه سنسور اثرانگشتی ندارد و دلیل سامسونگ از این کار، حداقلی‌تر کردن قیمت M02 بوده است.


۲- اقتصادی نقره‌ای | ۳ میلیون تومان تا ۴ میلیون تومان

در این رده‌ی قیمتی، شما گوشی‌های هوشمندی با مقدار رم بیشتر نسبت به رده‌ی قبلی و توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌های کمی سنگین‌تر را خواهید دید. دوربین بهتر، حسگر اثرانگشت و طراحی مدرن، از همین رده قیمتی شروع می‌شود.

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماس صوتی و تصویری، عملیات‌های بانکی در بستر اپ
  • عکاسی بهتر به واسطه‌ی چند سنسور دوربین و لنزهای بهتر
  • مناسب برای افرادی که تا بودجه‌ی ۴ میلیون تومان، قصد خرید یک گوشی هوشمند مدرن را دارند.

گوشی موبایل نوکیا ۳.۴

قیمت: حدود ۳.۳۰۰.۰۰۰ تومان

خرید نوکیا ۳.۴ از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه مهر ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۱x76x8.7
وزن ۱۸۰ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۶.۳۹ اینچ
IPS
رزولوشن تصویر ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل با تراکم ۲۶۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10 با قابلیت ارتقا به Android 11
چیپ‌ست Qualcomm SM4250 Snapdragon 460 (11 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×1.8 GHz Cortex-A73 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم ۳ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمیق
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۸ مگاپیکسلی
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (روی قاب پشتی)
باتری
لیتیوم-یونی ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژر ۱۰ وات

نوکیا با عرضه‌ی گوشی ۳.۴، سعی کرده تا با بودجه‌ی محدود، محصولی را به مخاطب برساند که توانایی انجام کارهای ساده و نیمه‌سنگین را داشته باشد و به واسطه‌ی سخت‌افزار نسبتا قابل قبولش، حتی قادر به اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک و تنظیمات محدود را داشته باشد.

بدنه‌ی نوکیا ۳.۴ تمام پلاستیکی است، اما ظاهر مدرن و امروزی آن، به هیچ‌وجه نشان‌دهنده‌ یک گوشی اقتصادی نیست. ماژول دایره‌ای دوربین‌های پشت در امتداد قرارگیری سنسور اثرانگشت و نام برند نوکیا، چهره‌ای زیبا به قاب پشتی داده است. در نمای رو‌به‌رویی صفحه‌نمایش یکدست این گوشی به طراحی ناچ اینفینیتی O مجهز شده است. بریدگی دایره‌ای شکل ناچ همانطور که در تصویر می‌بینید، در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. نوکیا سعی داشته تا حاشیه کمی را برای صفحه‌نمایش در نظر بگیرد که به جز قسمت پایینی که بهتر بود حاشیه کمتری داشته باشد، در این زمینه موفق بوده است و همین امر سبب شده تا نزدیک به ۸۲ درصد از نمای رو‌به‌رویی را صفحه‌نمایش به خودش اختصاص دهد.

این گوشی میان‌رده به صفحه‌نمایش ۶.۳۹ اینچ با رزولوشن ۷۲۰×۱۵۶۰ پیکسل از نوع IPS LCD مجهز شده است. تراکم پیکسل ۲۶۹ppi در هر اینچ در کنار میزان رزولوشن مناسب با توجه به ابعاد، سبب شده تا این صفحه‌نمایش کیفیت قابل قبول و مناسبی را ارائه کند.

شکل ظاهری نوکیا ۳.۴ کاملا القا کننده‌ی یک گوشی هوشمند امروزی و مدرن است. به کارگیری سه سنسور دوربین که دوربین اصلی آن ۱۳ مگاپیکسل است، شما را قادر می‌سازد تا بتوانید تصاویر باکیفیت‌تری نسبت به گوشی‌های پایین‌رده‌تر ثبت کنید. یک مزیت خوب این گوشی، استفاده از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰p هم ضبط کند و همین موضوع، برای ثبت ویدیوهای سلفی یا تماس‌های تصویری باکیفیت، کافی است.

در این گوشی ما شاهد به کارگیری حسگر اثرانگشت در پشت بدنه‌ هستیم که نسبتا در جای مناسبی قرار گرفته و با توجه به تست‌های انجام شده، عملکرد سریعی در قفل‌گشایی صفحه‌نمایش دارد. یک ویژگی بارز و ارزشمند نوکیا ۳.۴، قابلیت ارتقا آن به جدیدترین نسخه‌ی اندروید، یعنی نسخه‌ی ۱۱ است. در این گوشی از درگاه مدرن USB Type-C نسل دوم استفاده شده تا تجربه‌ی پرسرعت‌تری برای انتقال فایل یا حتی شارژ گوشی داشته باشید.

این گوشی به باتری با میزان ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. نوکیا ۳.۴ با بهره بردن از چنین میزان ظرفیت باتری، توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) حداقل یک روز را خواهد داشت.


گوشی موبایل شیائومی Redmi 9

قیمت: حدود ۳.۸۰۰.۰۰۰ تومان

خرید شیائومی Redmi 9 از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه خرداد ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۱x76x8.7
وزن ۱۹۸ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه (با محافظ Gorilla Glass 3)
صفحه‌ نمایش ۶.۵۳ اینچ
IPS
رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10, MIUI 11
چیپ‌ست Mediatek MT6769V/CU Helio G80 (12 nm
پردازنده مرکزی Octa-core (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
حافظه رم ۳ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمیق
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۸ مگاپیکسلی
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (روی قاب پشتی)
باتری
لیتیوم-یونی ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژر ۱۸ وات فست شارژ

به یکی از انتخاب‌های خوب اقتصادی با بودجه‌ نزدیک ۳.۵ میلیون تومان رسیدیم. محصولی از برند مطرح شیائومی با نام Redmi 9 که ویژگی‌های خوبی از جمله وجود ۴ سنسور دوربین پشت، صفحه‌نمایش باکیفیت، باتری حجیم و ظاهری شیک، آن را به یک گزینه وسوسه‌کننده تبدیل کرده است.

بدنه‌ تمام پلاستیکی ردمی ۹ جنس نسبتا خوبی دارد. صفحه‌نمایش گوشی از محافظ گوریلا گلس ۳ بهره می‌برد که آن را تا حدودی از صدمات ناشی از ضربه و حادثه‌های خفیف دور نگه می‌دارد. دوربین سلفی ردمی ۹ به صورت ناچ قطره‌ای، استایل زیبایی به نمای جلویی داده و در پشت، چینش زیبایی از ۴ سنسور دوربین، فلش و سنسور اثرانگشت را شاهد هستیم. محل قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت به شکلی است که ممکن است دسترسی به آن برای دست‌های کوچک کمی سخت باشد.

شیائومی برای این مدل ردمی از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی از جنس IPS استفاده کرده و رزولوشن خوب ۱۰۸۰p را ارائه می‌دهد. تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ ردمی ۹، وضوح و کیفیت بالایی را در هنگام کار با گوشی نمایان می‌کند.

گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 به تراشه Mediatek Helio G80 (12 nm) مجهز شده، تراشه‌ای که برای استفاده روی گوشی‌های میان‌رده ساخته و طراحی‌ شده است. پردازنده مرکزی این تراشه از مدل Dual-Core Cortex-A75 Hexa-Core Cortex-A55 با فرکانس‌های ۱.۸ و ۲.۲ گیگاهرتز است که سرعت و قدرت مناسبی را برای گوشی را فراهم می‌کند. روی این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 GPU هم استفاده‌ شده که می‌توان با آن کارها و بازی‌های گرافیکی معمولی یا نیمه‌سنگین را هم انجام داد. باید به این اشاره داشته باشیم که پردازنده این گوشی ۶۴ بیتی بوده و دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده‌های ۳۲ بیتی است. ۳ گیگابایت حافظه رم هم برای این تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته‌ شده است. سازندگان Redmi 9 برای این مدل از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت استفاده کرده‌اند.

شیائومی ردمی ۹ از ماژولی با ۴ حسگر دوربین استفاده می‌کند که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. گزینه‌های بسیار محدودی در بازه‌ قیمتی ۳.۵ میلیون تومان وجود دارند که دوربین‌هایی با کیفیت نسبتا بالا داشته باشند، ولی شیائومی از پس این قضیه برآمده و شما با گوشی هوشمندی طرف هستید که از یک طرف اقتصادی است و از سوی دیگر، دوربین‌های باکیفیتی در اختیار دارد. دوربین اصلی سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی است که سنسورهای ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمیق آن را همراهی می‌کنند. طبق مشاهدات، کنتراست و رنگ‌ها در سطح قابل قبولی قرار دارند، اما نباید به دنبال جزئیات خیره‌کننده‌ای در عکس‌های ثبت شده باشید. از طرفی، دوربین ردمی ۹ توانایی ثبت ویدیو تا رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارا است که آن هم از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

برای دوربین سلفی، شیائومی از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره برده که نسبتا برای ثبت تصاویر سلفی مناسب است و از کیفیت خوبی برای تماس‌های ویدیویی و ثبت ویدیو حتی با رزولوشن ۱۰۸۰p برخوردار است.

استفاده از باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی، خیال‌تان را از یک روز شلوغ راحت می‌کند و حتی در شرایط استفاده‌ متوسط رو به کم، تا ۲ روز را می‌توانید روی انرژی گوشی حساب باز کنید.


گوشی موبایل وان پلاس Nord N100 BE2013

قیمت: حدود ۳.۷۰۰.۰۰۰ تومان

خرید وان پلاس Nord N100 از دیجی‌کالا

بهترین گوشی اقتصادی

تاریخ عرضه آبان ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۴.۹×۷۵.۱×۸.۵
وزن ۱۸۸ گرم
جنس بدنه فریم ساخته شده از پلاستیک
قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه (با محافظ Gorilla Glass 3)
صفحه‌ نمایش
۶.۵۲ اینچ
IPS LCD, 90Hz
رزولوشن تصویر ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل با تراکم ۲۶۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10, OxygenOS 10.5.9
چیپ‌ست Qualcomm SM4250 Snapdragon 460 (11 nm) Chipset
پردازنده مرکزی Octa-core (4×1.8 GHz Kryo 240 & 4×1.6 GHz Kryo 240)
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم ۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۱۳ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمیق
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۸ مگاپیکسلی
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (روی قاب پشتی)
باتری
لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژر ۱۸ وات فست شارژ

در اینجا به یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های لیست رسیدیم که امتیازات و مزایای بسیار خوبی نسبت به قیمتش دارد. وان‌ پلاس از آن دسته برند‌هایی است که قیمت گوشی‌هایش، از پایین‌رده تا بالارده، در سطح بسیار خوبی قرار دارد و طرفداران خاصی هم برای خودش دست و پا کرده است.

گوشی موبایل وان پلاس مدل Nord N100 BE2013 یکی از محصولات میان‌رده موجود در بازار است که با حسگر انگشت در پشت گوشی و دوربین سه‌گانه روانه بازار شده است. این سری از تولیدات وان‌پلاس به داشتن صفحه‌نمایش با‌کیفیت IPS LCD با قابلیت به‌روزرسانی تصویر ۹۰ هرتزی، رم ۴ گیگابایتی، سخت‌افزاری قابل قبول و البته طراحی مدرن و امروزی شهرت دارند.

تراشه‌ی این محصول چیپ Qualcomm SM4250 Snapdragon 460 است که ۴ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. این تراشه برای اجرای چند برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدیو مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 610 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی، درگاه USB Type-C 2.0 و حسگر اثرانگشت اپتیکال در پشت گوشی، ویژگی‌هایی هستند که این محصول را در محدوده‌ی قیمتی ۳.۷۰۰ میلیون تومان، به یک گزینه‌ی استثنایی تبدیل می‌کنند.

اما در بخش دوربین، Nord N100 یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با کیفیت مطلوب در اختیار دارد، اما دو دوربین دیگری که آن را همراهی می‌کنند، یعنی سنسور تشخیص عمق و لنز ماکرو تنها ۲ مگاپیکسل هستند و آن‌طور که باید، کیفیت مطلوبی را در هنگام عکاسی ارائه نمی‌دهند. با این حال، ضعف نسبی دوربین Nord N100 را می‌توان در کنار تمام ویژگی‌های خوبی که دارد، نادیده گرفت و از این گوشی به عنوان یک گزینه‌ی بسیار مناسب در این رده‌ی قیمتی نام برد.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A12 Nacho

قیمت: حدود ۳.۹۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy A12 Nacho از دیجی‌کالا

بهترین گوشی اقتصادی

تاریخ عرضه مرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۴×۷۵.۸×۸.۹
وزن ۲۰۵ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش
۶.۵ اینچ
PLS IPS
رزولوشن تصویر ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل با تراکم ۲۷۰ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
چیپ‌ست Exynos 850 (8nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×2.0 GHz Cortex-A55 & 4×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G52
حافظه رم ۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمیق
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۸ مگاپیکسلی
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (روی دکمه پاور کنار گوشی)
باتری
لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژر ۱۸ وات فست شارژ

در این بازه‌ قیمتی، یک گزینه‌ سامسونگی هم در نظر گرفتیم که می‌تواند جزو انتخاب‌های اصلی باشد. گوشی از خانواده A که نقطه قوت آن، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی‌اش است.

گوشی هوشمند گلکسی A12 Nacho از ساده‌ترین نوع طراحی گوشی‌های امروزی سامسونگ بهره می‌برد. البته این به معنای بد یا زشت بودن آن نیست، اما به معنای واقعی کلمه «معمولی» است. ماژولی مجهز به ۴ سنسور دوربین به شکل مربعی در بالا سمت چپ پشت بدنه جا خوش کرده‌اند و فلش در زیر آن قرار دارد. دوربین سلفی هم به صورت ناچ قطره‌ای در بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته و چهره‌ مدرنی به محصول داده است.

این گوشی هوشمند از یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ بهره می‌برد و تراکم ۲۷۰ پیکسلی آن، وضوح نسبتا معمولی را برای کاربر به همراه دارد. تراشه‌ این محصول اگزینوس ۸۵۰ از تراشه‌های ۸ نانومتری سامسونگ است که با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 همراه شده است. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو مناسب است. استفاده از فناوری ۸ نانومتری در تراشه‌ی این گوشی سبب شده تا مصرف برق آن به شدت پایین باشد.

استفاده از ۴ گیگابایت فضای رم و ۶۴ گیگابایت فضای داخلی که با استفاده از کارت حافظه می‌تواند بیشتر هم شود، از مزیت‌های خوب این گوشی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی است.

دو طرف و پشت گوشی با پلاستیک مات پوشیده شده که وجود همچنین جنسی در گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه امری کاملا معمول است. البته بدنه مات به راحتی جای اثر انگشت یا لکه را به خود نمی‌گیرد که از این جهت یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. استفاده از این نوع پلاستیک، ظاهر زیبایی را به گوشی بخشیده است تا هنگام دست گرفتن آن احساس خاصی را داشته باشید.

از نکات درخشان و مثبت این گوشی، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین آن است. نمی‌توان اسم آن را خارق‌العاده گذاشت و صرفا عکس‌برداری و فیلم‌برداری با این گوشی، در محدوده‌ی نرمالی قرار دارد، با این حال می‌تواند رقبای هم‌رده‌ خود را بدجور به چالش بکشد. سنسور فوق‌عریض A12 Nacho هم به نسبت مناسب است و می‌تواند تصاویر عریضی برای شما ثبت کند. با این حال انتظار کیفیت خارق‌العاده‌ای از سنسور ماکرو و عمق نداشته باشید.

گلکسی A12 Nacho به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که می‌تواند یک روز کامل را پشتیبانی کند. استفاده از چیپ‌ست ۸ میلی‌متری، مصرف انرژی گوشی را تا حد زیادی پایین آورده و همین قضیه، از گلکسی A12 Nacho یک گزینه‌ بهینه برای کسانی که دغدغه‌ شارژ گوشی دارند، ساخته است.

  • بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۱ برای عکاسی و فیلم‌برداری

نوشته ۷ گوشی اقتصادی برتر که همین الان می‌توانید بخرید (دی ۱۴۰۰) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala