با اینکه این روزها، به خاطر وضعیت اقتصادی عجیب و نامتعادل بودن قیمت‌ها، قدرت خرید اکثریت مردم به گوشی‌های میان‌رده و حتی پایین‌رده کشیده شده، اما هنوز گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جایگاه به خصوص خود را دارند و اقبال خوبی نسبت به این هیولاهای جیبی وجود دارد. در این بخش از راهنمای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند دیجی‌کالا مگ، ما در سه زیر مجموعه و بازه‌ی قیمتی، بهترین گوشی‌های قدرتمند و پرچم‌داری که می‌توانید خریداری کنید را معرفی کرده‌ایم.

  • ۷ گوشی اقتصادی برتر که همین الان می‌توانید بخرید (دی ۱۴۰۰)
  • ۱۰ گوشی میان‌رده‌ی برتر که همین الان می‌توانید بخرید (دی ۱۴۰۰)

چند نکته‌ی مهم

  1. سعی شده در هر بازه‌ی قیمتی، بهترین گوشی‌ها بر اساس برند، سخت‌افزار و کارایی‌ انتخاب شود.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب گوشی‌ها، رم، صفحه‌ نمایش، حافظه داخلی و تکنولوژی‌های ارتباطی ۴G و ۵G است.
  3. با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی ۵G، سعی کردیم تا در هر بودجه‌ای در صورت امکان، گوشی‌های مجهز به ۵G را معرفی کنیم.
  4. تا جای ممکن انتخاب‌ها به صورت عادلانه انجام شده است. ما حتی برای هر رده، سه تا چهار گوشی هوشمند را در بازه‌های قیمتی ریزتر معرفی کردیم که گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار داشته باشد.
  5. به طور حتم، گوشی‌های هوشمند دیگری می‌توانند در هر کدام از بودجه‌های این راهنمای خرید وجود داشته باشند، اما بنا به محدودیت و ارائه‌ی سریع‌تر و بهتر اطلاعات، قالب راهنمای خرید به شکلی که می‌بینید، بهینه شده است.
  6. بازار گوشی‌های هوشمند مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که گوشی هوشمندی از لیست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم بررسی کنید.

۱- پرچم‌داران برنزی | ۱۱ تا ۱۵ میلیون تومان

در اولین قدم، به سراغ بازه‌ی قیمتی ۱۱ تا ۱۵ میلیون تومان رفته‌ایم. با اینکه از لفظ پرچم‌دار استفاده کرده‌ایم، ولی تعدادی از گوشی‌های این رده‌ی قیمتی عملا نام «پرچم‌دار» را یدک نمی‌کشند، اما به خاطر بازه‌ی قیمتی آنها و اینکه از قدرت سخت‌افزاری بهتری نسبت به بازه‌های قیمتی قبلی برخوردار هستند، در رده‌ی پرچم‌داران ما قرار دارند. البته، پرچم‌داران برنزی!

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر به دنبال حداقلی‌ترین مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های پرچم‌دار هستید.
  • اگر می‌خواهید خیالتان از اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای متعدد راحت باشد و بودجه‌ی شما همین‌قدر است!
  • اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل آیفون با سخت‌افزار نسبتا جدید هستید.

گوشی موبایل شیائومی ۱۱T
۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان

خرید شیائومی ۱۱T از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه مهر ۱۴۰۰
ابعاد ۸.۸×۷۶.۹×۱۶۴.۱
وزن ۲۰۳ گرم
جنس بدنه فریم از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس
قاب پشت از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۶.۶۷ اینچ
AMOLED 120Hz
رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, MIUI 12.5
چیپ‌ست MediaTek MT6893 Dimensity 1200 5G (6 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×3.0 GHz Cortex-A78 & 3×2.6 GHz Cortex-A78 & 4×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30/60/120
دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد ( روی قاب پشتی)
باتری
لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست‌ شارژ ۶۷ وات

اولین گوشی هوشمند پیشنهادی ما در راهنمای خرید بهترین گوشی‌های پرچمدار دی‌ ۱۴۰۰، محصولی قدرتمند و زیبا از برند شیائومی است. گوشی شیائومی ۱۱T که از سخت‌افزاری مطمئن، صفحه‌نمایشی عالی و دوربین‌های فوق‌العاده‌ای است، می‌تواند به راحتی یکی از گزینه‌های شما در بازه‌ ۱۲.۵ میلیون تومان باشد.

شیائومی ۱۱T به جز فریم آلومینیومی با کیفیت‌اش، تماما از توسط شیشه دربرگرفته شده است. این گوشی هوشمند به صفحه‌نمایش با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع امولد مجهز شده است. این صفحه‌نمایش توانایی نمایش ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را دارد. از طرفی، این صفحه نمایش آمولد دارای نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی است که می‌تواند برای انجام بازی و تماشای ویدیو، تجربه‌ای فوق‌العاده باشد. از طرفی Corning Gorilla Glass Victus به‌عنوان یکی از با‌کیفیت‌ترین محافظ‌های صفحه‌نمایش، به‌خوبی از صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند در برابر افتادن‌های و ضربات احتمالی محافظت می‌کند.

یکی دیگر از مشخصه‌های بسیار قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، بدون شک پردازنده آن است. شیائومی ۱۱T به پردازنده قدرتمند دیمنسیتی ۱۲۰۰ شرکت مدیاتک (MediaTek MT6893 Dimensity 1200 5G) مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری ۶ نانومتری که یک هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه فرکانس کاری ۳.۰ گیگاهرتز در کنار سه هسته با توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می‌دهند. دیمنسیتی ۱۲۰۰ یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های شرکت مدیاتک است و به عنوان یک پردازنده پرچمدار، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی را دارد. حضور همین پردازنده سبب شده تا به‌راحتی و با‌کیفیت بسیار بالا، شیائومی ۱۱T توانایی اجرای بازی‌‌های حتی سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ را دارد.

گوشی شیائومی ۱۱T در بخش عکاسی و فیلم‌برداری واقعا خوش می‌درخشد. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) با زاویه دید ۱۲۰ درجه و سنسور ۵ مگاپیکسل تله‌فوتو ماکرو، سنسور‌های دوربین سه‌گانه شیائومی ۱۱T را تشکیل می‌دهند. این گوشی از نظر میزان رزولوشن در نظر گرفته شده، در حال حاضر به قدرتمند‌ترین سنسور دوربین اصلی مجهز شده است. بهره بردن از چنین سنسور دوربین قدرتمندی سبب شده تا تصاویر بسیار جذاب و با‌کیفیتی را ثبت کنید.

دوربین اصلی شیائومی ۱۱T در بخش فیلمبرداری توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K‌ و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. لرزشگیر دیجیتال یا همان EIS هم به‌صورت نرم‌افزاری، لرزش‌های ناخواسته هنگام ضبط ویدیو را تا میزان قابل‌توجهی حذف می‌کند و در نهایت خروجی ویدیو با‌کیفیتی را شاهد خواهید بود.

شیائومی ۱۱T در بخش سلفی به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیتی مجهز است که توانایی بالایی در ارائه عکس و ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

شیائومی ۱۱T دارای باتری تنومند ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. با توجه به معماری ۶ نانومتری پردازنده‌ گوشی، می‌توانید انتظارات زیادی از باتری گوشی خود داشته باشید. شیائومی ۱۱T به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی در شرایط استفاده معمولی، توانایی ارائه طول عمر مفید حداقل دو روز را خواهد داشت. این گوشی به شارژر بسیار قدرتمند ۶۷ وات مجهز شده است. شارژری که از فناوری شارژ سریع هم بهره برده است. این شارژر توانایی شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصدی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت را در مدت زمان کوتاه ۳۶ دقیقه را دارد.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S10 Lite
۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

قیمت: ۱۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy S10 Lite از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه بهمن ۱۳۹۸
ابعاد ۱۶۲٫۵×۷۵٫۶×۸٫۱
وزن ۱۸۶ گرم
جنس بدنه فریم از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس ۳
قاب پشت از جنس پلاستیک
صفحه‌ نمایش ۶.۷ اینچ
Super AMOLED Plus
رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۴ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
چیپ‌ست Qualcomm SM8150 Snapdragon 855 (7 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 485 & 3×2.42 GHz Kryo 485 & 4×1.78 GHz Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640
حافظه رم ۶ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
فیلمبرداری ۴K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps
دوربین سلفی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (زیر صفحه‌ نمایش)
باتری
لیتیوم-یونی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست‌ شارژ ۴۵ وات

گلکسی S10 Lite یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه سامسونگ از خانواده‌ پرچمداران S10 است که سعی کرده ویژگی‌های خوبی از برادر بزرگترش یعنی S10 به ارث ببرد و خود را محصولی در قد و قواره‌ پرچمداران نشان دهد.

حسگر اثر انگشت این گوشی هم مانند برادر بزرگ‌ترش در زیر صفحه‌نمایش کار گذاشته شده و عملکرد کاملا مطلوبی دارد. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶٫۷ اینچی به پنل سوپرآمولد پلاس مجهز شده است. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۳۹۴ پیکسل را نشان می‌دهد که به معنی مشاهده مطلوب جزئیات از سوی کاربر است. سامسونگ در ادامه‌ی گسترش محصولات سری S خود، که به سری پرچم‌داران معروف هستند، گوشی Galaxy S10 Lite را عرضه کرد. سامسونگ سعی کرده در تولید این محصول ویژگی‌های پرطرفدار S10 مانند نمایشگر تمام‌صفحه آمولد و باتری قدرتمند را نگه دارد، اما این محصول را به شکلی مقرون‌به‌صرفه عرضه کند.

اگر جزو کسانی هستید که علاقه‌ی خاصی به پردازنده‌های اسنپدراگون دارید، باید بگوییم که S10 Lite به یکی از بهترین پردازنده‌های ۷ نانومتری کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز است. این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای که توان ارائه‌ی فرکانس‌ کاری تا حداکثر ۲.۸۴ گیگاهرتز را در اختیار دارد، در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 640 سبب شده تا گلکسی S10 Lite بازی‌های سنگینی مانند Call of Duty Mobile را به‌خوبی اجرا کند. قدرت بالای پردازنده و بهره بردن از صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت سبب شده تا تجربه گیم‌پلی بسیار جذابی را با این گوشی هوشمند داشته باشید.

یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/2٫۰ از نوع عریض در کنار سنسور ۱۲ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (ultra wide) و سنسور ۵ مگاپیکسلی از نوع ماکروبرای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک، سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند. با توجه به میزان رزولوشن در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، توانایی ثبت تصاویر بسیار با‌کیفیتی را در نور روز خواهد داشت. کنتراست عالی، جزئیات دقیق و داینامیک رنج طبیعی از جمله خصوصیات بارز تصاویر ثبت شده خروجی، توسط این سنسور دوربین اصلی است. در بخش فیلم‌برداری هم این گوشی هوشمند می‌تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

سامسونگ گلکسی S10 Lite به لطف بهره بردن از سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل، توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K‌ و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. برای دوربین سلفی هم سنسور قدرتمند با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p‌ و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

سامسونگ گلکسی S10 Lite به باتری با میزان ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. حضور شارژر قدرتمند با توان ۴۵ وات هم سبب شده تا زمان کم و بسیار مناسبی را برای شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصدی باتری این گوشی هوشمند از دست دهید. با توجه به پردازنده با معماری ۷ نانومتری که صرفه انرژی بسیار کمتری به نسبت پردازنده‌هایی با معماری ۸ و ۱۰ نانومتری دارد، در کنار پنل سوپرامولد صفحه‌نمایش که صرفه انرژی بسیار کمتری به نسبت پنل‌های IPS LCD دارند، سبب شده تا این میزان طرفیت باتری، به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی طول عمر مفید بسیار خوب و قابل قبولی را ارائه کند.


گوشی موبایل اپل iPhone SE 2020
۱۲۸ گیگابایت و رم ۳ گیگابایت

قیمت: ۱۲.۶۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

خرید اپل iPhone SE 2020 از دیجی‌کالا

بهترین گوشی پرچم‌دار

تاریخ عرضه اردیبهشت ۱۳۹۹
ابعاد ۱۳۸٫۴×۶۷٫۳×۷٫۳
وزن ۱۴۸ گرم
جنس بدنه فریم از جنس آلومینیوم
قاب پشت و جلو از جنس شیشه
استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP67
صفحه‌ نمایش ۴.۷ اینچ
Retina IPS LCD
رزولوشن تصویر ۷۵۰ × ۱۳۳۴ پیکسل با تراکم ۳۲۶ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل iOS 15.2
چیپ‌ست Apple A13 Bionic (7 nm+)
پردازنده مرکزی Hexa-core (2×2.65 GHz Lightning + 4×1.8 GHz Thunder)
پردازنده گرافیکی Apple GPU (4-core graphics)
حافظه رم ۳ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps
دوربین سلفی سنسور ۷ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد
درگاه‌های ارتباطی Lightning
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت دارد (قاب جلویی)
باتری
لیتیوم-یونی ۱۸۲۱ میلی‌آمپرساعتی
فست‌ شارژ ۱۸ وات
شارژ بی‌سیم

هدف اپل از عرضه‌ی این محصول کوچک و جمع و جور، ترغیب افرادی با بودجه‌های محدود‌تر به ورودشان به اکوسیستم اپل و البته iOS بوده است.بالاخره به اولین عضو از خانواده‌ی اپل در راهنمای خرید بهترین گوشی‌های هوشمند دی ماه ۱۴۰۰ رسیدیم. آیفون SE 2020، یکی از محصولات نسبتا مقرون‌به‌صرفه، جمع‌و‌جور اما قدرتمند کمپانی اپل است. اگر بخواهیم در یک جمله، از این گوشی تعریف کنیم، باید بگوییم که هر آنچه که شما از سخت‌افزار آیفون ۱۱ دیده‌اید را می‌توانید به صورت فشرده در SE 2020 مشاهده کنید.

قاب پشتی و جلویی آیفون SE از شیشه و فریم آن از آلومینیوم ساخته شده است. آیفون SE از یک صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی با فناوری Retina IPS بهره می‌برد و صفحه‌نمایش این گوشی نسبت ۱۶:۹ دارد که رزولوشن آن برابر با ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل است. بدنه ۲۰۲۰ iPhone SE در عمل همان بدنه iPhone 8 است. پس کاور iPhone 8 (نه iPhone 7) هم برای اس‌ای جدید قابل استفاده است. البته این محصول جدید اپل به اندازه مدل SE قبلی کوچک نیست اما همچنان یکی از کوچک‌ترین محصولات موجود در بازار گوشی‌های هوشمند است.

اپل گوشی SE 2020 را با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی عرضه کرده و طبق معمول همیشه، هیچ پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی نمی‌شود.

تراشه A13 Bionic یکی از سریع‌ترین تراشه‌های موجود در بازار است و به‌نظر نمی‌رسد بتوانیم به‌راحتی رقیبی شایسته برای آن پیدا کنیم. استفاده از چنین تراشه‌ای در گوشی اقتصادی اپل به این معنی است که کاربر همچنان از عملکرد بی‌نظیر این محصول برخوردار خواهد بود. به‌نظر می‌رسد این گوشی اقتصادی اپل عمر مفید بالایی خواهد داشت.

شاید شما هم از دیدن یک عدد حسگر دوربین در پشت گوشی SE 2020 تعجب کنید. درست در زمانی که بیشتر گوشی‌ها به سمت استفاده از سه یا چهار سنسور در یک ماژول رفته‌اند، آیفون SE 2020 با یک لنز به سراغ رقیبان آمده که البته، عملکرد خوبی هم داشته است! در این گوشی دوربین‌های گوشی iPhone 8 به خدمت گرفته شده‌اند اما تفاوت اصلی در بهبودهای نرم‌افزاری است که در نتیجه وجود A13 به‌وجود آمده‌اند.

تصاویر خروجی از آیفون SE 2020 کاملا رضایت‌بخش هستند. جزئیات در تصاویر به‌خوبی نمایش داده می‌شود و رنگ‌های به معنای کامل غنی هستند. حتی ویدیوهای ۴K گرفته شده هم با این گوشی هم گستره پویایی بالایی دارد. در زمان عکاسی در نور مطلوب، به‌سختی می‌توان بین تصاویر گرفته شده با iPhone 11 و iPhone SE تفاوتی قائل شد. البته آیفون SE همچنان لنز عریض iPhone 11 و زوم دو برابری iPhone 11 Pro را ندارد اما تصاویر کلی گرفته شده با این گوشی همچنان بسیار مطلوب هستند. ویدیوهای خروجی در گوشی SE جدید بی‌نقص هستند. ویدیوی ۴K در کنار حسگر اپتیکال مقاوم در برابر لرزش، باعث شده‌اند که تصویر خروجی کاملا مطلوب باشد.

با اینکه دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی SE 2020، قابل قیاس با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۱ نیست، اما تصاویر گرفته شده با SE آن‌قدر خوب هستند که نتوان ایراد خاصی ازش گرفت.

شاید نقطه ضعف عمده‌ی SE 2020 را (جدا از حاشیه‌های زیاد آن مانند گوشی‌های قدیمی اپل)، بخش باتری باید دانست. ظرفیت ۱۸۲۱ میلی‌آمپرساعتی چیزی نیست که بشود یک روز کامل و شلوغ روی آن حساب کرد و با اینکه این گوشی از امکان شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، اما شارژر همراه این گوشی ۵ واتی است و شما می‌توانید با خرید جداگانه یک شارژ ۱۸ واتی USB-C به لایتنینگ، گوشی‌تان را سریع‌تر شارژ کنید. البته همچنان می‌توانید با استفاده از یک شارژ بی‌سیم ۷٫۵ واتی، شارژ بی‌سیم سریع را هم تجربه کنید.


گوشی موبایل موتورولا Edge 20 Pro
۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

قیمت: ۱۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان

خرید موتورولا Edge 20 Pro از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه مرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۸×۷۶×۱۶۳
وزن ۱۸۵ گرم
جنس بدنه فریم از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس ۵
قاب پشت از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس ۵ (یا نسخه‌ چرمی)
صفحه‌ نمایش ۶.۷ اینچ
OLED 144Hz
رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11
چیپ‌ست Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G (7 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×3.2 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.80 GHz Kryo 585)
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو
سنسور ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240/960fps
دوربین سلفی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30/120fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 3.1
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (کنار بدنه)
باتری
لیتیوم-یونی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست‌ شارژ ۳۰ وات

در اینجا به یکی از وسوسه‌ برانگیزانه‌ترین گوشی‌های رده قیمتی ۱۲ میلیون تومان رسیدیم. گوشی Edge 20 Pro موتورولا که با رم ۱۲ گیگابایتی، صفحه OLED و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خود، مثل الماس می‌درخشد.

موتورولا در ساخت بدنه‌ این گوشی، از آلومینیوم مرغوب برای فریم و در دو سمت از شیشه‌ مجهز به گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است. البته این گوشی یک نسخه با بدنه پشتی چرمی هم دارد که در نوع خود زیبا است.

این گوشی هوشمند در نمای رو‌به‌رویی به صفحه‌نمایش با ابعاد ۶.۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع اولد مجهز شده است. صفحه‌نمایشی که توانایی نمایش ۳۸۵ پیکسل در هر اینچ و نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز را دارد. با توجه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده بدون هیچ تعریف اضافی باید گفت که با یکی از قدرتمند‌ترین صفحات‌نمایش گوشی‌های هوشمند رو‌به‌رو هستیم.

موتورولا Edge 20 Pro در بخش سخت‌افزاری از چیپ‌ست اسنپ‌دراگون ۸۷۰ ۵G استفاده می‌کند که یک تراشه ۷ نانومتری است و جزو بهترین چیپ‌های اسنپ‌دراگون محسوب می‌شود. نقطه عطف بخش سخت‌افزار، استفاده از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم است. مقداری بسیار زیاد که خیال شما را برای اجرای هر تعداد نرم‌افزار و بازی در این گوشی راحت می‌کند و شما به هیچ‌وجه دچار کندی یا کمبود حافظه‌ رم نمی‌شوید. با این که Edge 20 Pro درگاه کارت حافظه ندارد، اما ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی تا حد زیادی می‌تواند خیال شما را راحت کند.

این گوشی هوشمند موتورولا در بخش دوربین‌ هم بسیار خوش می‌درخشد. استفاده از یک سنسور دوربین قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ با توانایی زوم ۵ برابر اپتیکال (زوم بدون کم‌ شدن کیفیت) و سنسور ۱۶ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض، ماژول دوربین‌های پشتی Edge 20 Pro را تکمیل می‌کند و مجموعه‌ای کم‌نظیر از دوربین‌های باکیفیت را ارائه می‌دهد. سنسور دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۸K با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را دارا است که در این رده قیمتی، امکانی بی‌نظیر است.

موتورولا Edge 20 Pro از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بسیار با کیفیت بهره می‌برد که توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K را داراست. با این دوربین سلفی، خیال شما از عکاسی سلفی و باکیفیت راحت خواهد بود.

این گوشی جدید موتورولا دارای باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که در کنار شارژر ۳۰ واتی مجهز به فناوری شارژ سریع، می‌تواند به راحتی نیازهای شما را در یک روز کاری مناسب برطرف کند.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S20 FE 5G

۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۱۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy S20 FE 5G از دیجی‌کالا

بهترین گوشی میان‌رده

تاریخ عرضه مهر ۱۳۹۹
ابعاد ۱۵۹.۸×۷۴.۵×۸.۴
وزن ۱۹۰ گرم
جنس بدنه فریم از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه
قاب پشت از جنس پلاستیک
صفحه‌ نمایش ۶.۵ اینچ
Super AMOLED 120Hz
رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۷ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
چیپ‌ست Qualcomm SM8250 Snapdragon 865 5G (7 nm+)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 585 & 3×2.42 GHz Kryo 585 & 4×1.8 GHz Kryo 585)
پردازنده گرافیکی Adreno 650
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۴K@30/60fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@30/60fps, 1080p@30/60fps
صدا اسپیکر استریو
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۳۲ بیت / ۳۸۴kHz
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 3.2
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (زیر صفحه‌نمایش)
باتری لیتیوم-یونی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۵ وات
فست‌ شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
شارژ برعکس ۴.۵ وات

نسخه‌ ۵G گوشی گلکسی S20 FE یکی از گزینه‌های محبوب و قدرتمندی است که شما می‌توانید در بازه‌ قیمتی ۱۳.۵ میلیون تومان پیدا کنید. گزینه‌ای که تفاوت زیادی با نسخه‌ ۴G دارد و به مراتب بازدهی بهتری را ارائه می‌دهد.

این عضو جدید از خانواده سامسونگ ظاهری استاندارد و مشابه با سری S دارد. پنل پشتی طراحی خاصی ندارد و مات به نظر می‌رسد. این کمپانی به منظور پایین آوردن هزینه‌های ساخت، بدنه را از گلستیک و یا همان «پلاستیک-شیشه»ساخته و فقط قسمت جلویی را با گوریلاگلس ۳ پوشانده است، اما در مورد فریم تغییری ایجاد نکرده و گوشی را در قابی از آلومینیوم جای داده است. با این حال گلکسی اس ۲۰ اف‌‌ای جلوه لوکس و سامسونگ گونه خود را حفظ کرده و شیک به نظر می‌رسد.

صفحه‌نمایش S20 FE از نوع سوپر آمولد با وضوح Full HD+ در ۶.۵ اینچ وسعت است. نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی در کنار تراکم ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ، کیفیت بسیار خوبی برای تماشای ویدیو، بازی‌کردن و وب‌گردی برای کاربران فراهم کرده است.

گوشی S20 FE به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۶۵ مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری ۷ نانومتری که از قدرت و بازدهی بالایی برخوردار است. روی این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno 650 GPU هم استفاده‌شده است که می‌توان با آن کارها و بازی‌های گرافیکی معمولی تا سنگین را هم انجام داد. باید به این اشاره داشته باشیم که پردازنده این گوشی ۶۴ بیتی بوده و دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده‌های ۳۲ بیتی است. ۸ گیگابایت رم هم برای این تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته‌شده تا گوشی بتواند چند کار را با هم انجام دهد و افت سرعتی نداشته باشد. حافظه داخلی این‌گوشی معادل ۱۲۸ گیگابایت بوده و با توجه به امکان استفاده از شیار سیم کارت دوم برای کارت حافظه، حافظه این گوشی قابلیت ارتقا دارد.

دوربین Galaxy S20 FE با سه لنز روانه بازار شده است. این دوربین‌ها شامل یک لنز اصلی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل عریض (Wide)، یک لنز تله‌فوتو (Telephoto) ۸ مگاپیکسل و فوق‌عریض (Ultrawide) با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است. البته یک فلش LED دوربین هم تعبیه‌شده است. در قاب جلو هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل قرار گرفته است. دوربین S20 FE امکانات زیادی را از پدر پرچمدار خود به ارث برده که همه‌ی آنها باعث شده تا کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری در این گوشی میان‌رده بسیار عالی باشد. ویژگی بارز دوربین‌های این گوشی، توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و روی دو نرخ فریم ۶۰ و ۳۰ است. این قابلیت هم روی دوربین سلفی و هم دوربین اصلی تنظیم شده که یک توانایی منحصربه‌فرد برای S20 FE محسوب می‌شود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 FE دو سیم‌ کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دارای یک باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این میزان ظرفیت باتری بسیار خوب است و می‌تواند این گوشی را به محصولی نسبتا همیشه روشن و با ماندگاری بالای شارژ باتری در بین محصولات میان‌رده بازار تبدیل کند. باتری در شرایط استفاده معمولی، می‌تواند ۲ الی ۳ روز گوشی را روشن نگه دارد. با این حال تماشای فیلم با صفحه نمایش کاملا روشن و بازی کردن، مخصوصا بازی‌های سبک، مصرف باتری را بالا می‌برد و اینجا است که مشاهده می‌کنید باتری زودتر تمام می‌شود. این باتری استفاده شده در Galaxy S20 FE لیتیوم‌پولیمری است که جدیدترین نوع باتری برای استفاده در گوشی‌ها است. سامسونگ امکان شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی را در این مدل برای شما فراهم ساخته است.  گفتنی‌ است که این مدل از شارژ معکوس بی‌سیم ۴.۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند که به وسیله آن می‌توانید با کمک پنل پشتی، گجت‌هایی مثل گلکسی واچ خودتان را شارژ کنید.


گوشی موبایل شیائومی Mi 11i 5G

۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۱۴.۸۰۰.۰۰۰ تومان

خرید شیائومی Mi 11i 5G از دیجی‌کالا

بهترین گوشی پرچم‌دار

تاریخ عرضه خرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۷٫۸×۷۶٫۴×۱۶۳٫۷
وزن ۱۹۶ گرم
جنس بدنه
صفحه‌ نمایش ۶.۶۷ اینچ
Super AMOLED 120Hz
رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, MIUI 12
چیپ‌ست Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)
پردازنده گرافیکی Adreno 660
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۸K@30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240/960fps
دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps, 720p@120fps
صدا اسپیکر استریو
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۲۴ بیت / ۱۹۲kHz
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (کنار بدنه)
باتری لیتیوم-یونی ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۳ وات

شیائومی Mi 11i از صفحه‌نمایش سوپرامولد ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ بهره می‌برد که تراکم ۳۹۳ پیکسل در هر اینچ، از آن یک نمایشگر به‌شدت با کیفیت ساخته است. اضافه شدن نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز به این نمایشگر، تجربه‌ی خارق‌العاده و جالبی از کارکرد روزانه یا تماشای فیلم و انجام بازی‌های سنگین ارائه می‌دهد. شیائومی با معرفی گوشی Mi11 که حتی لقب «قاتل پرچم‌داران» را به آن داده بودند، بسیاری را شگفت‌زده کرد و عملا با یک گوشی هوشمند همه فن حریف وارد شد. شیائومی Mi 11 اولین پرچم‌دار جهان بود که به پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام مجهز شد. بعد از معرفی این پرچم‌دار، شیائومی Mi 11i معرفی شد به‌عنوان یک گوشی هوشمند پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه روانه بازار شد. شاید در برخی از موارد این گوشی هوشمند به نسبت شیائومی Mi 11i از مشخصات ضعیف‌تری بهره برده باشد اما در مجموع باید بگوییم که با گوشی پرچم‌دار و قدرتمندی رو‌به‌رو هستیم. چه از نظر طراحی و چه از نظر مشخصات فنی در نظر گرفته شده باید بگوییم که شیائومی Mi 11i هیچ چیزی کم از یک پرچم‌دار ندارد. با این تفاوت که نسبت به بسیاری از پرچم‌داران موجود در بازار قیمت ارزان‌تری هم دارد.

در بخش سخت‌افزار، خوشبختانه شیائومی از همان پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ که در Mi 11 استفاده کرده، در Mi 11i هم بهره برده است. اسنپدراگون ۸۸۸ با ارائه فرکانس کاری حداکثر ۲٫۸۴ گیگاهرتز، جزء قوی‌ترین پرازنده‌های اندرویدی موجود است. پس با خیال راحت می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های ممکن برای گوشی‌های هوشمند مثل کال‌ ‌آو دیوتی موبایل و آسفالت ۹ را در بالا‌ترین تنظیمات گرافیکی با توجه به حضور پردازنده گرافیکی Adreno 660 اجرا کنید و در کنار صفحه‌نمایش بسیار قدرتمند با توانایی ارائه نرخ بروزسانی ۱۲۰ هرتز، گیم‌پلی بسیار جذابی را تجربه کنید.

در بخش دوربین، شما با یکی از قدرتمندترین سنسورهای دنیا مواجه هستید. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/1٫۸ از نوع عریض، سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (Ultra Wide) با زاویه دید ۱۱۹ درجه‌ای و سنسور دوربین ۵ مگاپیکسلی از نوع ماکرو، سه سنسور دوربین قسمت پشتی شیائومی Mi 11i را تشکیل می‌دهند. در تصاویر خروجی ثبت شده توسط سنسور دوربین اصلی قدرتمند ۱۰۸ مگاپیکسلی، جزئیات بسیار خوب، کنتراست عالی و داینامیک رنج بسیار طبیعی دیده می‌شود.

این گوشی به سنسور دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2٫۵ مجهز شده که توانایی ثبت تصاویر با‌کیفیتی در نور روز را دارد. در بخش ضبط ویدیو هم این سنسور دوربین سلفی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. شاید بهتر بود شیائومی برای سنسور دوربین سلفی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K را در نظر می‌گرفت.

در زمینه میزان ظرفیت باتری در نظر گرفته شده هم شیائومی Mi 11i به باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. این گوشی با توجه به بهره بردن از چنین باتری توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) ۹۶ ساعت برای حالت استند‌بای، ۲۴ ساعت مکالمه صوتی، ۱۳ ساعت وب گردی و ۱۶ ساعت تماشای ویدیو را به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی ارائه می‌کند. شارژر قدرتمند ۳۳ واتی مجهز به تکنولوژی شارژ سریع هم توانایی شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان ۵۲ دقیقه دارد.


۲- پرچم‌داران نقره‌ای | ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان

در رده‌ی پرچم‌داران نقره‌ای که البته خیلی هم نقره‌ای نیستند و جزء بهترین‌ها محسوب می‌شوند، به سراغ محصولاتی می‌رویم که انتخاب هر کدام از آنها، دنیایی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، خارق‌العاده و جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورند. از شیائومی تا اپل و سامسونگ، همگی در این بازه‌ی قیمتی بهترین و خاص‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار را در اختیارتان قرار می‌دهند.

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر به دنبال پرچم‌داری بی‌چون و چرا هستید که همه‌ی نیازهایتان را برطرف می‌کند.
  • اگر دنبال گوشی خاص از لحاظ طراحی و سخت‌افزاری هستید، این بازه برای شما یک گزینه خوب دارد.
  • اگر به دنبال جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ یا اپل هستید.

گوشی موبایل شیائومی ۱۱T Pro 5G

۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۱۹.۵۰۰.۰۰۰ تومان

خرید شیائومی ۱۱T Pro 5G از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه مهر ۱۴۰۰
ابعاد ۸.۸×۷۶.۹×۱۶۴.۱
وزن ۲۰۴ گرم
جنس بدنه فریم از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس
قاب پشت از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۶.۶۷ اینچ
AMOLED 120Hz
رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, MIUI 12.5
چیپ‌ست Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)
پردازنده گرافیکی Adreno 660
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو
فیلمبرداری ۸K@30fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240/960
دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد
اسپیکرهای تقویت شده توسط هارمن کاردن
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد ( روی قاب پشتی)
باتری
لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست‌ شارژ ۱۲۰ وات

نسخه‌ Pro گوشی شیائومی ۱۱T یکی از گزینه‌های پرقدرتی است که در بازه قیمتی ۱۹ میلیون تومان قرار دارد. گوشی هوشمندی که از دومین پردازنده قدرتمند حال حاضر اسنپدراگون بهره می‌برد، صفحه‌نمایش خارق‌العاده‌ای دارد، دوربین‌های پرقدرتی در اختیار دارد و یکی از ویژگی‌های منحصر به فردش، شارژر ۱۲۰ واتی آن است.

شیائومی ۱۱T Pro به جز فریم آلومینیومی با کیفیت‌اش، تماما از توسط شیشه دربرگرفته شده است. این گوشی هوشمند به صفحه‌نمایش با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع امولد مجهز شده است. این صفحه‌نمایش توانایی نمایش ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ را دارد. از طرفی، این صفحه نمایش آمولد دارای نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی است که می‌تواند برای انجام بازی و تماشای ویدیو، تجربه‌ای فوق‌العاده باشد. از طرفی Corning Gorilla Glass Victus به‌عنوان یکی از با‌کیفیت‌ترین محافظ‌های صفحه‌نمایش، به‌خوبی از صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند در برابر افتادن‌های و ضربات احتمالی محافظت می‌کند.

یکی دیگر از مشخصه‌های بسیار قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، بدون شک پردازنده آن است. شیائومی ۱۱T Pro به پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۸۸ مجهز شده است. این پردازنده که تا چندی پیش و قبل از عرضه Snapdragon 8 Gen 1 پرقدرت‌ترین پردازنده اندرویدی محسوب می‌شد، توانایی خارق‌العاده‌ای در اجرای بازی‌های سنگین و محاسبات پیچیده را دارد و از سویی، شبکه ارتباطی ۵G را پشتیبانی می‌کند.

گوشی شیائومی ۱۱T Pro در بخش عکاسی و فیلم‌برداری واقعا خوش می‌درخشد. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) با زاویه دید ۱۲۰ درجه و سنسور ۵ مگاپیکسل تله‌فوتو ماکرو، سنسور‌های دوربین سه‌گانه شیائومی ۱۱T را تشکیل می‌دهند. این گوشی از نظر میزان رزولوشن در نظر گرفته شده، در حال حاضر به قدرتمند‌ترین سنسور دوربین اصلی مجهز شده است. بهره بردن از چنین سنسور دوربین قدرتمندی سبب شده تا تصاویر بسیار جذاب و با‌کیفیتی را ثبت کنید.

دوربین اصلی شیائومی ۱۱T Pro در بخش فیلمبرداری توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۸K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. لرزشگیر دیجیتال یا همان EIS هم به‌صورت نرم‌افزاری، لرزش‌های ناخواسته هنگام ضبط ویدیو را تا میزان قابل‌توجهی حذف می‌کند و در نهایت خروجی ویدیو با‌کیفیتی را شاهد خواهید بود.

شیائومی ۱۱T Pro در بخش سلفی به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیتی مجهز است که توانایی بالایی در ارائه عکس و ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

رسیدیم به نقطه قوت اساسی ۱۱T Pro، درست جایی که می‌تواند شما را ترغیب به خریدش کند. این گوشی از شارژر ۱۲۰ واتی سریع بهره می‌برد که ۰ تا ۱۰۰ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی را تنها در ۱۷ دقیقه پر می‌کند. شما به کمتر از ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید تا گوشی به رقم ۷۲ درصد شارژ برسد. این عدد و رقم‌ها همگی در کنار چیپ‌ست و صفحه‌نمایش کم‌مصرف گوشی، نوید خیالی آسوده از همیشه شارژ بودن گوشی را به شما می‌دهد.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Note20

۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy Note20 از دیجی‌کالا

بهترین گوشی پرچم‌دار

تاریخ عرضه مرداد ۱۳۹۹
ابعاد ۷٫۸×۷۶٫۴×۱۶۳٫۷
وزن ۱۹۶ گرم
جنس بدنه قاب جلو از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس ۵
قاب پشتی از جنس پلاستیک
استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP67
صفحه‌ نمایش ۶.۶۷ اینچ
Super AMOLED Plus
رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۷ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.0
چیپ‌ست Exynos 990 (7 nm+)
پردازنده مرکزی Octa-core (2×2.73 GHz Mongoose M5 & 2×2.50 GHz Cortex-A76 & 4×2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تله‌فوتو
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps
دوربین سلفی سنسور ۱۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@30/60fps, 1080p@30fps
صدا اسپیکر استریو
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۳۲ بیت / ۳۸۴kHz
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 3.2
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (زیر صفحه‌نمایش)
باتری لیتیوم-یونی ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۵ وات
شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
شارژ معکوس ۴.۵ وات

سری محبوب و فوق‌العاده‌ی نوت با عرضه‌ی Note 20 به اوج کارایی خودش رسید و البته، احتمالا آخرین نسخه از سری نوت سامسونگ، همین Note 20 باشد. در رده‌ی گوشی‌های پرچم‌دار نقره‌ای دیجی‌کالا مگ، این اولین گوشی است که خودنمایی می‌کند.

گوشی‌های سری نوت معمولا به خاطر سایز بزرگ که به استفاده از قلم نوری کمک شایانی می‌کند، مشهور هستند و از این رو، انتظار وزن نسبتا بیشتر از گوشی‌های دیگر را باید داشته باشیم. با این حال، طراحی گوشی بسیار راضی‌کننده است و انحنای کناری آن، از نوت ۲۰ یک گوشی خوش‌دست ساخته است.

پشت بدنه‌ی نوت ۲۰ از جنس پلاستیک مرغوب ساخته شده و جلوی آن از شیشه‌ای که روکش گوریلا گلس ۵ دارد، طراحی شده است. تقریبا ۹۰ درصد فضای روبه‌روی گوشی را نمایشگر تشکیل داده که نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود.

نمایشگر ۶٫۷ اینچی نوت ۲۰ از پنل سوپر آمولدپلاس با رزولوشن Full-HD+ و نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند که شفافیت و وضوح قابل‌قبولی را به شما ارائه می‌دهد.

نوت ۲۰ سامسونگ در بخش سخت‌افزار هیولایی همه فن حریف است. استفاده از چیپ اختصاصی اگزینوس ۹۹۰ بهینه شده در کنار ۸ گیگابایت رم و نمایشگری با وضوح بالا، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از برنامه‌های سنگین و بازی‌های روز و گرافیکی را برای شما تدارک می‌بیند.

شاید یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که در انتخاب نوت ۲۰ وجود دارد، قلم S Pen آن هست. این قلم که از قابلیت Anywhere Actions بهره می‌برد، عملا به صورت یک کنترلر قابل استفاده است و می‌توان انواع و اقسام فرمان‌های حرکتی را با آن اجرا کرد و حتی شخصی‌سازی کرد.

نوت ۲۰ سامسونگ دقیقا از همان دوربین‌هایی استفاده کرده که در گلکسی اس ۲۰ هم استفاده شده، با این حال ما با جمعی از دوربین‌های قدرتمند و کارآمد رو به رو هستیم. گلکسی نوت ۲۰ ماژولی از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسل UltraWide و ۶۴ مگاپیکسلی زوم دارد که آخری نقطه قوتی در دوربین‌های نوت ۲۰ محسوب می‌شود.

با توجه به قد و قواره و کارهای مختلفی که نوت ۲۰ الترا انجام می‌دهد، شاید وجود یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی، گزینه‌ی مورد انتظاری نباشد، اما به لطف قابلیت شارژ سریع با توان ۲۵ وات و همین‌طور قابلیت شارژ بی‌سیم، نگرانی خاصی از بابت پشتیبانی شارژی این گوشی نباید داشته باشید.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Z Flip3 5G

۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۲۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy Z Flip3 5G از دیجی‌کالا

بهترین گوشی پرچم‌دار

تاریخ عرضه مرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۶×۷۲٫۲×۶٫۹
وزن ۱۸۳ گرم
جنس بدنه  قاب جلو ساخته شده از جنس پلاستیک
قاب پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس
فریم آلومینیومی
گواهینامه IPX8 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱٫۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه
تاشو
صفحه‌ نمایش ۶.۷ اینچ
Foldable Dynamic AMOLED 2X 120Hz
رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۷ پیکسل بر اینچ
صفحه‌نمایش دوم:
رزولوشن ۵۱۲ × ۲۶۰ با تراکم ۳۰۲ پیکسل در هر اینچ
سیستم عامل Android 12, One UI 4.0
چیپ‌ست Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)
پردازنده گرافیکی Adreno 660
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۴K@30/60fps, 1080p@60/240fps, 720p@960fps
دوربین سلفی سنسور ۱۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد
صدا با کیفیت ۳۲ بیت / ۳۸۴kHz
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (قاب کناری)
باتری
لیتیوم-یونی ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست‌ شارژ ۱۵ وات
فست‌ شارژ بی‌سیم ۱۰ وات
شارژ معکوس ۴.۵ وات

حالا شاید بهترین زمان ممکن باشد که از کلیشه‌های سال‌های گذشته‌ی گوشی‌های هوشمند خارج بشویم و به یک ایده‌ که البته، در زمان‌های دور یک جور رسم بین گوشی‌های همراه بود، روی بیاوریم. نسل جدید گوشی‌های تاشو Flip سامسونگ، نه تنها به خاطر شکل ظاهری جالب‌اش، بلکه به‌عنوان یک پرچم‌دار خاص، محصولی جذاب برای کسانی است که می‌خواهند از هر لحاظی منحصربه‌فرد جلوه کنند.

در ابتدا سامسونگ در عرصه گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر و تاشو، با مشکلات جدی رو‌به‌رو شده بود. اما رفته رفته عملکرد بسیار خوبی را به‌نمایش گذاشت که در حال حاضر باید گفت در عرصه گوشی‌های هوشمند تاشو، به‌نسبت تمام رقبا، عملکرد بهتری داشته است.

در حالت معمولی و نمای رو‌به‌رویی گلکسی Z Flip3 5G به صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۶۴۰ پیکسل از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X مجهز شده است. تراکم ۴۲۶ پیکسلی بسیار خوب در هر اینچ سبب شده تا شاهد ارائه کیفیت بسیار بالایی از این صفحه‌نمایش باشیم. اما قدرتمندترین ویژگی این صفحه‌نمایش، توانایی ارائه نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز آن است. بدون شک نرخ به‌روزرسانی بالا، صفحه نمایشی روان و بدون لگ را حتی در گیم‌پلی‌های سنگین به شما ارائه می‌کند.

صفحه‌نمایش ثانویه هم برای استفاده در حالت تاشده این بار با ابعاد بزرگ‌تر ۱٫۹ اینچی از نوع اولد به نسبت نسل قبلی برای این گوشی‌هوشمند در نظر گرفته شده است. ابعاد بزرگ‌تر صفحه‌نمایش به نسبت نسل قبلی سبب شده تا قابلیت‌های بیشتری را ارائه کند. از طرفی می‌توانید توسط این صفحه‌نمایش از سنسور‌های دوربین اصلی و با‌کیفیت برای ثبت تصاویر سلفی استفاده کنید.

در قسمت پشتی دو سنسور دوربین برای این گوشی‌هوشمند خاص در نظر گرفته شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1٫۸ از نوع عریض به همراه سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای، سنسور‌های دوربین دوگانه قسمت پشتی گلکسی Z Flip3 5G را تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی این گوشی‌هوشمند توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K‌ و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. حضور قابلیت بسیار پر‌کاربرد OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال هم لرزش‌های ناخواسته هنگام ضبط ویدیو را حذف می‌کند و در نهایت خروجی ویدیو بسیار جذابی را شاهد خواهید بود.

سامسونگ گلکسی Z Flip3 5G به یکی از قدرتمند ترین پردازنده‌های شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. پردازنده ای که بعد از اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به‌عنوان قدرتمند‌ترین پردازنده گوشی‌های هوشمند اندرویدی شناخته می‌شود. پس می‌توانید به اندازه یک گوشی‌هوشمند گیمینگ از این گوشی خاص توقع ارائه عملکرد بسیار خوبی داشته باشید.

سامسونگ گلکسی Z Flip3 5G به باتری با میزان ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ وات، شارژ سریع وایرلس ۱۰ وات و شارژ معکوس ۴٫۵ وات از جمله ویژگی‌های دیگر این گوشی‌هوشمند است.


گوشی موبایل اپل iPhone 13 A2634 – اکتیو
۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت

قیمت: ۲۶.۵۰۰.۰۰۰ تومان

خرید اپل iPhone 13 A2634 از دیجی‌کالا

بهترین گوشی پرچم‌دار

تاریخ عرضه مهر ۱۴۰۰
ابعاد ۱۴۶٫۷×۷۱٫۵×۷٫۶۵
وزن ۱۷۴ گرم
جنس بدنه قاب پشت از جنس شیشه
قاب جلو از جنس شیشه و مجهز به گوریلا گلس
فریم ساخته شده از آلومینیوم
استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68
صفحه‌ نمایش ۶.۱ اینچ
Super Retina XDR OLED
رزولوشن تصویر ۱۱۷۰×۲۵۳۲ پیکسل با تراکم ۴۶۰ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل iOS 15.2
چیپ‌ست Apple A15 Bionic (5 nm
پردازنده مرکزی Hexa-core (2×3.22 GHz Avalanche + 4xX.X GHz Blizzard)
پردازنده گرافیکی Apple GPU (4-core graphics)
حافظه رم ۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۴K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps
دوربین سلفی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@24/25/30/60fps, 1080p@30/60/120fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد
درگاه‌های ارتباطی Lightning
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت ندارد
دارای Face ID‌ (تشخیص چهره)
باتری
لیتیوم-یونی ۳۲۴۰ میلی‌آمپرساعتی
فست‌ شارژ ۲۳ وات
شارژ بی‌سیم

با اینکه شاید تا چند وقت پیش و اوایل معرفی آیفون ۱۳، خرید این گوشی با توجه به شباهت‌های بسیار زیادش به نسخه‌ی ۱۲ و قیمت بالاترش خیلی منطقی نبود، اما در حال حاضر شاهد نزدیک شدن قیمت این گوشی به نسخه‌‌های قبلی هستیم و خرید یک گوشی به‌روز آیفون، برای علاقه‌مندان اپل کمی توجیه‌پذیرتر شده است.

آیفون ۱۳ از طراحی مشابهی با نسل قبلی خود بهره برده است. در نمای رو‌به‌رویی همان ناچ و بریدگی آشنای سری‌های قبلی را می‌بینیم که این بار عرض کمتری به نسبت ناچ صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ دارد. در نمای پشتی هم شاهد قرار گیری دو سنسور دوربین می‌باشیم که بر‌خلاف مدل آیفون ۱۲، این بار دو سنسور دوربین با چیدمانی ضربدری با فلش LED در بریدگی مربعی شکل قرار گرفته‌اند.

آیفون ۱۳ از صفحه‌نمایشی مشابه با آیفون ۱۲ بهره برده است. صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۱۷۰×۲۵۳۲ پیکسل از نوع اولد با فناوری Super Retina XDR، برای این گوشی‌هوشمند قدرتمند در نظر گرفته شده است. تراکم ۴۶۰ پیکسلی در هر اینچ سبب شده تا این صفحه نمایش توانایی ارائه کیفیت تصویر بسیار بالایی را داشته باشد. البته یکی از تفاوت‌های مدل معمولی و مینی آیفون ۱۳ نسبت به مدل پرو و مکس، ۶۰ هرتز بودن صفحه نمایش است که این موضوع هم جزء تشابهات این گوشی با مدل قبلی محسوب می‌شود.

یکی از نکاتی که شاید در هنگام مقایسه آیفون ۱۲ و ۱۳ دیده‌اید، شباهت بسیار زیاد دوربین‌های آن است. اما در همین‌جا به شما می‌گوییم که تفاوت اصلی این دوربین‌ها نه در سنسور، که در پردازنده‌ی خود گوشی است که باعث می‌شود قابلیت‌ها و خروجی تصویر دوربین آیفون ۱۳، به مراتب از پدر خود بهتر باشد. استفاده از پردازنده‌ی تصویری با همان ISP در آیفون ۱۳ باعث می‌شود تا تصاویر گرفته شده از لحاظ کمی و کیفی، یک سر و گردن بالاتر از آیفون ۱۲ باشد.

کمی به مشخصات دوربین گوشی بپردازیم. آیفون ۱۳ یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/1٫۶، فاصله کانونی ۲۶ میلی متر از نوع عریض به‌همراه سنسور دوربین از نوع فوق عریض (ultra wide) با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/2٫۴، زاویه دید ۱۲۰ درجه و فاصله کانونی ۱۳ میلی‌متر، سنسور‌های دوربین دوگانه آیفون ۱۳ را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور ۱۲ مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2٫۲ در نظر گرفته شده که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۴K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را هم دارد. لازم است بدانید که سنسور دوریین آیفون ۱۳ به OIS یا لرزشگیر اپتیکال مجهز است که تجربه‌ی شما از تهیه‌ی ویدیو را چندین برابر بهتر می‌کند.

آیفون ۱۳ در بخش پردازنده و سخت‌افزار داخلی همه فن حریف است و هیچ جای سخنی باقی نمی‌گذارد. اپل در این گوشی هوشمند از A15، قدرتمند‌ترین پردازنده‌ی ۵ نانومتری خود بهره برده است. در بخش پردازنده هم اپل از تکنولوژی اختصاصی خود که یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای قدر است، بهره برده است. با توجه به نتایج بنچمارک و تست های انجام شده باید بگوییم که هیچ بازی در دنیا وجود ندارد که آیفون ۱۳ با بهره بردن از چنین پردازنده قدرتمندی، توانایی اجرا آن را نداشته باشد.

از طرفی معماری ۵ نانومتری این پردازنده هم سبب شده تا به‌نسبت پردازنده‌هایی با معماری ۷ و ۱۰ نانومتری مصرف انرژی کمتری داشته باشد و در نهایت طول عمر مفید طولانی‌تری به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی ارائه کند.


۲- پرچم‌داران طلایی | ۳۰ میلیون تومان به بالا

پرچم‌داران طلایی، جایی که نهایت قدرت بهترین برند‌های حال حاضر گوشی‌های هوشمند را خواهیم دید. اگر دغدغه‌ی هزینه کردن ندارید و دوست دارید بهترین گوشی هوشمند این روزها را دست بگیرید، سه گزینه‌ای که در ادامه برای شما معرفی کردیم، از لحاظ منطقی و کارکرد می‌توانند بهترین انتخاب‌های شما باشند.

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر دنبال بهترین گوشی‌ هوشمند بازار هستید!

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S21 Ultra 5G
۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

قیمت: ۳۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy S21 Ultra 5G از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه دی ۱۳۹۹
ابعاد ۸٫۹×۷۵٫۶×۱۶۵٫۱
وزن ۲۲۷ گرم
جنس بدنه قاب جلو و پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس ۵
فریم آلومینیومی
استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68
صفحه‌ نمایش ۶.۸ اینچ
Dynamic AMOLED 2X 120Hz
رزولوشن تصویر ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل با تراکم ۵۱۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.0
چیپ‌ست Exynos 2100 (5 nm)
پردازنده مرکزی
Single-Core Cortex-X1 + Triple-Core Cortex-A78 + Quad-Core Cortex-A55
فرکانس ۲٫۲ و ۲٫۸ و ۲٫۹ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو
فیلمبرداری ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/240fps, 720p@960fps
دوربین سلفی سنسور ۴۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@30/60fps, 1080p@30fps
صدا اسپیکر استریو
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۳۲ بیت / ۳۸۴kHz
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 3.2
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (زیر صفحه‌نمایش)
باتری لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۵ وات
شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
شارژ معکوس ۴.۵ وات

«تخته سنگ» لقبی است که به محض رونمایی و عرضه‌ی گوشی هیولای S21 Ultra، بر روی پیشروترین گوشی تاریخ سامسونگ گذاشته شد. البته، تخته‌سنگی قدرتمند، خوش‌تراش و دوست‌داشتنی که فناوری‌های مدرن این روزها را در دل خود جای داده است.

خبری از شیار کارت حافظه نیست. حتی خبری از شارژر در جعبه محصول نیست. شاید این ویژگی‌ها قبل از هر چیز دیگری در زمان دیدن جدول مشخصات گوشی موبایل Galaxy S21 Ultra جلب توجه می‌کنند. البته بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال و ۱۰۰ برابری دیجیتالی هم نکاتی هستند که نمی‌توانید از آن‌ها به سادگی رد شوید.

غول جدید سامسونگ سنگین‌تر، قطورتر و بزرگ‌تر از ۱۲ pro max آیفون است و البته لبه‌های خمیده‌ای دارد که در Galaxy S21 معمولی وجود ندارند. یکی از نقاط قوت طراحی جدید این محصول سامسونگ سنسور اثرانگشتی است که این این‌بار ۱٫۷ برابر بزرگ‌تر شده است. این موضوع باز کردن قفل گوشی را آسان‌تر کرده است و از طرف دیگر، عملکرد سریع‌تری را هم به دنبال دارد.

صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی اس ۲۱ الترا که از فناوری داینامیک آمولد استفاده می‌کند، به راحتی در زمره‌ی قوی‌ترین و بهترین صفحه‌نمایش‌های بازار جای گرفته است. نرخ ۱۲۰ هرتزی به‌روزرسانی تصویر حالا در بالاترین رزولوشن ممکن یعنی Quad HD هم قابل استفاده است که یک ویژگی شگفت‌انگیز و چشم‌نواز محسوب می‌شود.

تفاوت اصلی گوشی Galaxy S21 Ultra با نسخه معمولی و نسخه پلاس S21 بی‌شک در دوربین دیده می‌شود. حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض در کنار حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض با قرار گرفتن در کنار سنسور فوکوس خودکار لیزری مجموعه کاملی را تشکیل داده‌اند تا با دیدن تصاویر خروجی آن‌ها، شگفت‌زده می‌شوید. بزرگنمایی که سامسونگ به آن لقب Space Zoom یا همان زوم فضایی را داده است؛ واقعاً فضایی است. دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی قادر است تصاویر ۱۲بیتی HDR بگیرد تا رنگ‌ها در تصاویر گرفته شده با آن ۶۴ برابر غنی‌تر از تصاویر S20 Ultra باشند.

گوشی S21 اولترا قادر است تصاویری با کیفیت ۸K و در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرد. اما مهم‌تر از همه این‌ها امکان اپلیکیشن دوربین گوشی با نام Director View یا زاویه دید کارگردان است. این امکان باعث می‌شود که تصاویر همه دوربین‌ها جلو و عقب را به شکل هم‌زمان ببینید تا تصمیم بگیرید کدام زاویه دید بیشتر به کارتان می‌آید. تصاویر ویدیویی خروجی هم آن‌قدر خوب هستند که بیننده را به یاد فیلم‌ها سینمایی هالیوودی می‌اندازند. خبر خوش دیگر هم این است که در زمان ضبط ویدیو می‌توانید هرچقدر دلتان می‌خواهد حرکت کنید؛ چراکه امکان Super Steady به خوبی همه لرزش‌ها را می‌گیرد.

گوشی اس ۲۱ اولترا، اولین گوشی سری S است که از قلم Galaxy S Pen پشتیبانی می‌کند. این قلم که از قابلیت Anywhere Actions بهره می‌برد، عملا به صورت یک کنترلر قابل استفاده است و می‌توان انواع و اقسام فرمان‌های حرکتی را با آن اجرا کرد و حتی شخصی‌سازی کرد. البته که قلم به همراه گوشی عرضه نشده و باید جداگانه خریداری شود.

باتری گوشی S21 Ultra به‌راحتی انرژی یک روز کاری گوشی را تأمین می‌کند. کاملا مشخص است که یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از پس چه کارهایی بر می‌آید.


گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Ultra
۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت

قیمت: ۳۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان

بهترین گوشی پرچم‌دار

تاریخ عرضه فروردین ۱۴۰۰
ابعاد ۸.۴×۷۴.۶×۱۶۳.۳
وزن ۲۳۴ گرم
جنس بدنه قاب جلو از جنس شیشه مجهز به گوریلا گلس
قاب پشت از جنس سرامیک
فریم آلومینیوم
صفحه‌ نمایش ۶.۸۱ اینچ
AMOLED 120Hz
رزولوشن تصویر ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰ پیکسل با تراکم ۵۱۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, MIUI 12.5
چیپ‌ست Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)
پردازنده گرافیکی Adreno 660
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۵۰ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپ
سنسور ۴۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۸K@24fps, 4K@30/60fps, 1080p@30/60/120/240/960/1920fps
دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30/60fps, 720p@120fps
صدا اسپیکر استریو
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۲۴ بیت / ۱۹۲kHz
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (زیر نمایشگر)
باتری لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۶۷ وات
فست شارژ بی‌سیم ۶۷ وات
شارژ معکوس ۱۰ وات

شیائومی با معرفی سری Mi 11 به جنگ سایر برندهای نامدار رفته است. هیولایی که در مدل اولترا، جوری همه فن‌حریف است که نمی‌توان ایراد خاصی روی آن گذاشت. از لحاظ توان پردازشی که بهترین پردازنده‌ی اندرویدی بازار را دارد، تا دوربین و صفحه‌نمایش که همگی در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارند.

شیائومی Mi 11 Ultra از نمایشگر QHD+ در اندازه‌ی ۶٫۸ اینچی بهره می‌برد که با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و تراکم ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ، مجموعه‌ای با کیفیت و واضحی از تصویر را به شما نمایش می‌دهد.

یکی از نکات جالب درباره‌ی این گوشی، استفاده از نمایشگر دوم در کنار ماژول دوربین‌های پشتی است. این نمایشگر، قابلیت استفاده از دوربین‌های قدرتمند Mi 11 Ultra را به‌عنوان سلفی، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته که دوربین سلفی خود گوشی، مجهز به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی بسیار قوی است.

ماژول سه دوربینی Mi 11 Ultra از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی عریض، لنز پیروسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت بزرگنمایی ۵ برابری و یک لنز فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است. مجموعه‌ای فوق‌العاده هماهنگ و با کیفیت که خروجی آن، عکس‌ها و ویدیوهایی فوق‌العاده قابل قبول و با توان رقابت با بهترین‌های سامسونگ و اپل است.

شیائومی Mi 11 الترا به یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. پردازنده‌ای که بعد از اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به‌عنوان قدرتمند‌ترین پردازنده گوشی‌های هوشمند اندرویدی شناخته می‌شود. پس می‌توانید به اندازه یک گوشی‌هوشمند گیمینگ از این گوشی خاص توقع ارائه عملکرد بسیار خوبی داشته باشید.

می ۱۱ الترا مجهز به یک باتری هیولای ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که از فناوری شارژ فوق سریع ۶۷ واتی بهره می‌برد. این یعنی شما تنها در عرض ۳۶ دقیقه می‌توانید گوشی خود را از ۰ به ۱۰۰ درصد شارژ برسانید. حتی در صورت استفاده از شارژر بی‌سیم، این زمان تنها به ۳۹ دقیقه خواهد رسید. با این اوصاف، فکر نکنیم شما هیچ‌گاه نگرانی خاصی از بابت شارژ گوشی خود داشته باشید.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G

قیمت: ۴۵.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

خرید سامسونگ Galaxy Z Fold3 5G از دیجی‌کالا

بهترین گوشی پرچم‌دار

تاریخ عرضه شهریور ۱۴۰۰
ابعاد ۸٫۹×۷۵٫۶×۱۶۵٫۱
وزن ۲۷۱ گرم
جنس بدنه قاب جلو و پشت از جنس شیشه با محافظ گوریلا گلس
فریم آلومینیومی
استاندارد ضد آب / گرد و غبار IPX8
پشتیبانی از استایلوس
صفحه‌ نمایش ۶.۸ اینچ
Dynamic AMOLED 2X 120Hz
رزولوشن تصویر ۲۲۰۸×۱۷۶۸ پیکسل با تراکم ۳۷۴ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 12, One UI 4.0
چیپ‌ست Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده مرکزی
Octa-core (1×2.84 GHz Kryo 680 & 3×2.42 GHz Kryo 680 & 4×1.80 GHz Kryo 680)
پردازنده گرافیکی Adreno 660
حافظه رم ۱۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۴K@60fps, 1080p@60/240fps (gyro-EIS), 720p@960fps
دوربین سلفی
دوربین صفحه‌نمایش اول (جلو) با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسل
دوربین صفحه‌نمایش دوم‌ (عقب) با رزولوشن ۴ مگاپیکسل
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30fps, gyro-EIS
صدا اسپیکر استریو
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۳۲ بیت / ۳۸۴kHz
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 3.2
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (زیر صفحه‌نمایش)
باتری لیتیوم-یونی ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۵ وات
فست شارژ بی‌سیم ۱۱ وات
شارژ معکوس ۴.۵ وات

سامسونگ نه تنها با گوشی ZFlip به سراغ گوشی‌های تاشو رفته، بلکه با سری Fold هم از زاویه‌ای دیگر، متد گوشی‌های تاشو را استفاده کرده است. نسل جدید گوشی‌های تاشو فولد تحت نام Z Fold3 5G، از قضا به یکی از پرچم‌داران بالارده‌ی سامسونگ بدل شده که نه تنها از لحاظ سخت‌افزاری و بازدهی، می‌تواند تمام نیازهای یک کاربر را تأمین کند، بلکه به خاطر استایل و نوعی که دارد، به یک گزینه‌ی شبه تبلت با کارایی‌های مافوق یک گوشی هوشمند تبدیل شود.

این گوشی تاشو طراحی نوینی دارد که آن را به محصولی خاص تبدیل کرده است. نمایشگر این گوشی در زمان باز شدن ۷٫۶ اینچ اندازه دارد و در زمان بسته شدن در یک دست جا می‌شود. علاوه‌ بر این، یک نمایشگر دوم با ۶٫۲ اینچ در پشت گوشی جا خوش کرده است. صفحه‌نمایشی با فناوری جدید Super AMOLED 2X و تراکم پیکسلی ۳۷۴ پیکسل هم نشان از جزئیات بالای نمایشگر این محصول دارد. این گوشی‌همراه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و این نشان از سرعت اجرایی بالا به همراه فضای ذخیره‌سازی بالا در Galaxy Z Fold3 5G دارد.

نکته‌ی بسیار جالب درباره‌ی طراحی این گوشی، جا خشک کردن دوربین سلفی دوم آن، درست زیر نمایشگر است که باعث شده ما عملا هیچ بریدگی روی صفحه‌ی دوم نبینیم.

گلکسی Z Fold3 به صفحه‌نمایش اصلی ۷٫۶ اینچ با رزولوشن ۱۷۶۸×۲۲۰۸ از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X مجهز شده است. برای حالت تاشده هم صفحه‌نمایشی ۶٫۲ اینچی با رزولوشن ۸۳۲×۲۲۶۸ پیکسل مجهز شده است. از مشخصات جالب توجه و البته قدرتمند صفحات‌نمایش این گوشی هوشمند، توانایی ارائه نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. بهره بردن از چنین نرخ به‌روزرسانی سبب شده تا هیچ لگ و کندی را در هنگام استفاده احساس نکنید و البته گیم‌پلی‌های بسیار جذابی را به شما ارائه می‌کند.

این گوشی هوشمند هم به یکی از قدرتمند‌ترین پردازنده‌های شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است. این پردازنده بدون شک بعد از اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به‌عنوان قدرتمند‌ترین پردازنده گوشی‌های هوشمند اندرویدی شناخته می‌شود. پس با خیال راحت سنگین ترین بازی‌ها را بر روی سامسونگ گلکسی Z Fold3 5G اجرا کنید و در کنار صفحه نمایش بسیار با‌کیفیت ۱۲۰ هرتزی، گیم‌پلی بسیار جذابی را تجربه کنید. این مشخصات در کنار باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت گوشی، می‌تواند تجربه‌ی خوبی از یک روز کامل استفاده منطقی و درست از تمام قابلیت‌های زد فولد۳ را برای شما تدارک ببیند.

ماژول ستونی دوربین‌های گلکسی زد فولد ۳، یک سنسور دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1٫۸ از نوع عریض به همراه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای و سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع تله فوتو با توانایی زوم ۲ برابر اپتیکال (زوم بدون کم شدن کیفیت تصویر)، سنسور های دوربین سه‌گانه سامسونگ گلکسی Z Fold3 5G را تشکیل می‌دهند. سنسور دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش با رزولوشن ۴ مگاپیکسلی هم برای صفحه نمایش اصلی در نظر گرفته شده است و بریدگی دایره‌ای شکل ناچ صفحه نمایش ثانویه هم سنسور دوربین سلفی با رزولوشن ۱۰ مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

دوربین اصلی این گوشی‌هوشمند توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K‌ و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. حضور قابلیت بسیار پر‌کاربرد OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال هم لرزش‌های ناخواسته هنگام ضبط ویدیو را حذف می‌کند و در نهایت خروجی ویدیو بسیار جذابی را شاهد خواهید بود (لازم به ذکر است که لرزشگیر اپتیکال عملکرد بهتری به نسبت لرزشگیر دیجیتال دارد). صفحه نمایش ثانویه در نظر گرفته شده سبب شد تا شما بتوانید از سنسور‌های دوربین اصلی و بسیار با‌کیفیت این گوشی خاص برای ثبت تصاویر سلفی هم استفاده کنید.


گوشی موبایل اپل iPhone 13 Pro Max – غیر اکتیو
۲۵۶ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

قیمت: ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خرید اپل iPhone 13 Pro Max از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه مهر ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۰.۸×۷۸.۱×۷.۷
وزن ۲۴۰ گرم
جنس بدنه قاب پشت از جنس شیشه
قاب جلو از جنس شیشه و مجهز به گوریلا گلس
فریم ساخته شده از فولاد ضد زنگ
صفحه نمایش با شیشه مقاوم در برابر خط و خش به همراه محافظ ceramic glass
استاندارد ضد آب / گرد و غبار IP68
صفحه‌ نمایش ۶.۷ اینچ
Super Retina XDR OLED 120Hz
رزولوشن تصویر ۱۲۸۴×۲۷۷۸ پیکسل با تراکم ۴۵۸ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل iOS 15.2
چیپ‌ست Apple A15 Bionic (5 nm
پردازنده مرکزی Hexa-core (2×3.22 GHz Avalanche + 4xX.X GHz Blizzard)
پردازنده گرافیکی Apple GPU (5-core graphics)
حافظه رم ۶ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه ندارد
دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو
سنسور اسکنر عمق TOF 3D LiDAR
فیلمبرداری ۴K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240fps
دوربین سلفی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@24/25/30/60fps, 1080p@30/60/120fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد
درگاه‌های ارتباطی Lightning
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت ندارد
دارای Face ID‌ (تشخیص چهره)
باتری
لیتیوم-یونی ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی
فست‌ شارژ ۲۷ وات
شارژ بی‌سیم

مطمئن هستیم که انتخاب بین آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس، یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های این روزها باشد. البته که با گذر زمان، بازه‌ی قیمتی این دو گوشی، آن هم در حجم‌های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت شروع به نزدیک‌تر شدن کرده و برای کسانی که در نظر دارند یک گوشی آیفون به‌روز و با آخرین حد فناوری‌های اپل را در دست بگیرند، آیفون ۱۳ پرو مکس به یک گزینه‌ی قابل دسترس و منطقی تبدیل شده است.

آیفون ۱۳ پرو مکس از طراحی مشابه‌ای با نسل قبلی خود بهره برده است. در نمای رو‌به‌رویی همان ناچ و بریدگی آشنای سری‌های قبلی را می‌بینیم که این بار عرض کمتری به نسبت ناچ صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ دارد. استفاده از ساختار فولاد ضد زنگ به همراه شیشه، این گوشی را به یکی از خوش‌ساخت‌ترین و باکیفیت‌ترین پرچم‌داران حال حاضر تبدیل کرده است. در نمای پشتی هم شاهد قرار گیری سه سنسور دوربین هستیم.

آیفون ۱۳ پرو مکس از صفحه‌نمایشی تقریبا مشابه با آیفون ۱۲ بهره برده است. صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل از نوع اولد با فناوری Super Retina XDR، برای این گوشی‌هوشمند قدرتمند در نظر گرفته شده است. تراکم ۴۵۸ پیکسلی در هر اینچ سبب شده تا این صفحه نمایش توانایی ارائه کیفیت تصویر بسیار بالایی را داشته باشد. بهره‌گیری از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز در این گوشی، که برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های آیفون انجام شده، یکی از نکات فوق‌العاده مثبت آیفون ۱۳ پرومکس است.

یکی از نکاتی که شاید در هنگام مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس و ۱۳ پرو مکس دیده‌اید، شباهت بسیار زیاد دوربین‌های آن است. اما در همین‌جا به شما می‌گوییم که تفاوت اصلی این دوربین‌ها نه در سنسور که در پردازنده‌ی خود گوشی است که باعث می‌شود قابلیت‌ها و خروجی تصویر دوربین آیفون ۱۳، به مراتب از پدر خود بهتر باشد. استفاده از پردازنده‌ی تصویری با همان ISP در آیفون ۱۳ پرو مکس باعث می‌شود تا تصاویر گرفته شده از لحاظ کمی و کیفی، یک سر و گردن بالاتر از آیفون ۱۲ پرو مکس باشد.

کمی به مشخصات دوربین گوشی بپردازیم. در آیفون ۱۳ پرو مکس یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1٫۵ و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر از نوع عریض (wide)، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (ultra wide) با گشودگی دریچه دیافراگم f/1٫۸ و زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای و سنسور LIDAR، سنسور‌های دوربین این پرچم‌دار قدرتمند را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور ۱۲ مگاپیکسل از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2٫۲ در نظر گرفته شده که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۴K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را هم دارد. لازم است بدانید که سنسور دوریین آیفون ۱۳ به OIS یا لرزشگیر اپتیکال مجهز است که تجربه‌ی شما از تهیه‌ی ویدیو را چندین برابر بهتر می‌کند.

همانند نسل قبلی آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر قابلیت‌هایی همچون Dolby Vision HDR، Cinematic mode و stereo sound rec چیزی کم و کسر ندارد. اما این بار اپل بیش از پیش دست به بهبود هوش مصنوعی (AI) بخش فیلم‌برداری و عکاسی این پرچم‌دار مدعی و البته قدرتمند زده است. سوای کیفیت بهتر به نسبت نسل قبلی، به‌خصوص در حالت سینماتیک، قابلیت جدیدی این بار دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس را همراهی می‌کند که می‌تواند به‌خوبی تغییر فوکوس را حتی از چهره‌ای به چهره دیگر تنها با تغییر دید چهره نفر جلو‌تر به نسبت نفر عقب‌تر، تغییر دهد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در بخش پردازنده و سخت‌افزار داخلی همه فن حریف است و هیچ جای سخنی باقی نمی‌گذارد. اپل در این گوشی هوشمند از A15، قدرتمند‌ترین پردازنده‌ی ۵ نانومتری خود بهره برده است. در بخش پردازنده هم اپل از تکنولوژی اختصاصی خود که یک پردازنده‌ی ۵ هسته‌ای قدر است، بهره برده است. با توجه به نتایج بنچمارک و تست‌های انجام شده باید بگوییم که هیچ بازی در دنیا وجود ندارد که آیفون ۱۳ پرو مکس با بهره بردن از چنین پردازنده قدرتمندی، توانایی اجرا آن را نداشته باشد.

از طرفی معماری ۵ نانومتری این پردازنده هم سبب شده تا به‌نسبت پردازنده‌هایی با معماری ۷ و ۱۰ نانومتری مصرف انرژی کمتری داشته باشد و در نهایت طول عمر مفید طولانی‌تری به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی ارائه کند.

نوشته ۱۴ گوشی پرچم‌دار برتر که همین الان می‌توانید بخرید (دی ۱۴۰۰) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala