تبلت‌ها از جمله دستگاه‌هایی هستند که هم مشتریان خاص خود را دارند و هم می‌توانند به عنوان یک گجت واجب، نیازهای اصلی اقشار مختلف را برآورده کنند. از کسی که مطالعه‌ی متون یا کتاب‌های دیجیتال عضو جدایی‌ناپذیر از کارهای روزانه‌اش است، تا افرادی که به تماشای فیلم و ویدیو و سریال در گوشی یا لپ‌تاپ می‌پردازند، تبلت یک گزینه‌ی بسیار مناسب و منطقی برای آنها می‌تواند باشد. ما در سری راهنماهای خرید دیجی‌کالا مگ، به سراغ رده‌های مختلف قیمتی تبلت‌ها رفتیم تا اگر شما از آن دست کسانی که به دنبال یک تبلت مناسب بر اساس بودجه‌ی مورد نظرتان هستید، بهترین گزینه و انتخاب را داشته باشید.

  • ۴ تبلت میان‌رده بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان که همین حالا می‌توانید بخرید (آذر ۱۴۰۰)

ما سعی کردیم در سری جدید راهنمای خرید‌ تبلت‌های هوشمند، تمام بازه‌های قیمتی و هر بودجه‌ای که در آن تبلت هوشمند جای دارد، پوشش دهیم. فرقی ندارد که شما ۲ میلیون تومان در دست دارید، یا بی‌نهایت میلیون تومان! ما به شما می‌گوییم که با هر بودجه‌ای که دارید، چه تبلت هوشمندی می‌توانید خریداری کنید.

چند نکته‌ی مهم:

  1. سعی شده در هر بازه‌ی قیمتی، بهترین تبلت‌ها بر اساس برند، سخت‌افزار و کارایی‌ انتخاب شود.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب تبلت‌ها رم، صفحه‌ نمایش، حافظه داخلی، سخت‌افزار داخلی و میزان باتری است.
  3. تا جای ممکن انتخاب‌ها به صورت عادلانه انجام شده است. ما حتی برای هر رده، سه یا چهار تبلت هوشمند را در بازه‌های قیمتی ریزتر معرفی کردیم که گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار داشته باشد.
  4. به طور حتم تبلت‌های هوشمند دیگری هم می‌توانند در هر کدام از بودجه‌های این راهنمای خرید وجود داشته باشند، اما بنا به محدودیت و ارائه‌ی سریع‌تر و بهتر اطلاعات، قالب راهنمای خرید به شکلی که می‌بینید، بهینه شده است.
  5. بازار تبلت‌های هوشمند مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که تبلت هوشمندی از لیست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم بررسی کنید.

تبلت‌های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر در کنار گوشی هوشمندتان، یک تبلت بسیار معمولی و محض تماشای ویدیو یا کتاب‌خوانی و وب‌گردی می‌خواهید
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تماس صوتی و تصویری، عملیات‌های بانکی در بستر اپ

تبلت لنوو TAB M7
ظرفیت ۳۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۲.۴۰۰.۰۰۰ تومان

خرید لنوو TAB M7 از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه مهر ۱۳۹۸
ابعاد ۱۹۰x60x12
وزن ۲۳۶ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۷.۰ اینچ
IPS LCD
رزولوشن تصویر ۶۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل با تراکم ۱۷۰ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 9.0 (Pie)
چیپ‌ست Mediatek MT8765B – Wi-Fi/LTE
پردازنده مرکزی Quad-core 1.3 GHz
پردازنده گرافیکی Mali-400
حافظه رم ۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۷۲۰p
دوربین سلفی سنسور ۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۷۲۰p
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی microUSB 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت ندارد
باتری لیتیوم-یونی ۳۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی

اولین تبلتی که برای معرفی در نظر گرفتیم، از خانواده‌ی تب (Tab) برند لنوو است که جزو تبلت‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت بازار محسوب می‌شود. به نظر ما، این دستگاه مناسب‌ترین تبلت بازار در پایین‌ترین بودجه‌ی ممکن است و می‌تواند حداقلی‌ترین نیازهای یک کاربر را تأمین کند. اگر به دنبال یک تبلت برای مطالعه کتاب، تماشای فیلم یا ویدیو، وب‌گردی معمول، گوش کردن به موسیقی، تماس صوتی و تصویری و اجرای بازی‌های خیلی سبک هستید، لنوو تب M7 ارزان‌ترین تبلت مناسبی است که شما می‌توانید خریداری کنید.

تبلت M7 لنوو با پشتیبانی از یک سیم کارت نسل چهارم (۴G) و با صفحه‌نمایش ۷ اینچی راهی بازار شده است. نمایشگر این تبلت از نوع‌ LCD بوده و با فناوری‌ IPS ساخته شده و وضوح تصویر ۱۰۲۴ × ۶۰۰ پیکسل را به تصویر می‌کشد و برای تماشای فیلم و عکس تا حدودی مناسب به‌نظر می‌رسد، با این حال انتظار کیفیت Full-HD از این تبلت نداشته باشید. حافظه داخلی این تبلت فقط ۳۲ گیگابایت است که امروزه این مقدار، جواب‌گوی همه‌ی ویدیوها و عکس‌ها و اپلیکیشن‌ها نیست. با این حال شما می‌توانید از طریق یک کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD، این فضا را افزایش دهید.

طراحی و کیفیت ساخت TAB M7 7305X بسیار مناسب و چشم‌نواز است در حقیقت تبلتی با این حدود قیمتی اما با چنین کیفیتی در نوع کم‌نظیر است. بدنه تب M7 از جنس فلز است و حاشیه باریکی از پلاستیک در اطراف صفحه (قسمت بالا و پایین) دیده می‌شود اما بیشتر بدنه آن فلزی است. همچنین این تبلت وزن سبکی نیز دارد (حدود ۴۰۰ گرم) و ضخامت آن ۸.۲۵ میلی‌متر است.

لنوو برای TAB M7 تراشه‌ی Mediatek MT8765B را در ‌نظر ‌گرفته که با پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. در این تبلت یک سنسور ۲‌ مگاپیکسلی در قاب پشتی قرار دارد و نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند. همچنین یک سنسور دو مگاپیکسلی هم در قاب جلو تعبیه شده است و برای انجام مکالمات ویدئویی استفاده می‌شود.

تبلت لنوو  TAB M7 7305X دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۹۵۰ میلی‌آمپر ساعت است که شارژدهی نسبتا مناسبی خواهد داشت. با این حال، اگر به طور ممتد و به صورت معمولی از این تبلت استفاده کنید، باتری تب M7 شما را ۶ ساعت و نیم همراهی خواهد کرد.


تبلت لنوو TAB M8
ظرفیت ۳۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۳.۳۰۰.۰۰۰ تومان

خریدلنوو TAB M8 از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه مهر ۱۳۹۸
ابعاد ۱۹۰x60x12
وزن ۲۳۶ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۸.۰ اینچ
IPS LCD
رزولوشن تصویر ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل با تراکم ۱۷۰ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 9.0 (Pie)
چیپ‌ست Mediatek MT6761 Helio A22 (12 nm)
پردازنده مرکزی Quad-core 2.0 GHz Cortex-A53
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
حافظه رم ۲ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۵ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p
دوربین سلفی سنسور ۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۷۲۰p
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی microUSB 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت ندارد
باتری لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی

تبلت بعدی که در رده‌ی اقتصادی و با بودجه‌ی حداقلی برای شما در نظر گرفتیم، باز هم از برند لنوو و خانواده‌ی تب به نام Tab M8 است. این تبلت با این که از توان سخت‌افزاری و باتری قدرتمند‌تری نسبت به مدل قبلی برخوردار است، اما باز هم در رده‌ی تبلت‌های اقتصادی و پایین‌رده قرار می‌گیرد و شما در صورتی که بودجه‌ای در همین حدود دارید، انتظارات خود را از کارایی این تبلت، در حداقل نگه دارید.

اما به مشخصات اصلی این محصول بپردازیم. صفحه‌نمایش ۸.۰ اینچی این تبلت که به امکان دریافت ده لمس هم‌زمان مجهز است، از نوع‌ LCD‌ بوده و با فناوری‌ IPS‌ ساخته شده است. این نمایشگر وضوح تصویر ۸۰۰×۱۲۸۰ ارائه می‌کند و برای تماشای فیلم و عکس، مناسب به ‌نظر می‌رسد. حافظه داخلی این تبلت فقط ۳۲ گیگابایت است که امروزه این مقدار، جواب‌گوی همه‌ی ویدیوها و عکس‌ها و اپلیکیشن‌ها نیست. با این حال شما می‌توانید از طریق یک کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD، این فضا را افزایش دهید.

لنوو برای Tab M8 4G تراشه‌ی Helio A22 شرکت Mediatek را در ‌نظر ‌گرفته که با پردازنده‌ای چهارهسته‌ای با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. تمام این مجموعه‌ی سخت‌افزاری در کنار پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 عملکرد مناسبی به همراه دارند. همان‌طور که گفته شد، این تبلت از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کند که امکان وب‌گردی و دانلود بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف را پیش روی کاربران قرار خواهد داد.‌

نکته‌ی جالب در مورد این تبلت، وزن ۳۰۵ گرمی آن است که وقتی دست‌تان می‌گیرید، از سبک بودن آن تعجب می‌کنید. ویژگی دیگر در مورد این تبلت، کم کردن حاشیه اطراف صفحه نمایش آن است که بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. البته قاب پشتی تبلت ساده نیست و بافتی دارد که مانع سرخوردن تبلت از دستتان می‌شود. ابعاد این تبلت هم باعث شده که این محصول را بتوانید به راحتی در دست بگیرید و با آن کار کنید.

لنوو با اینکه در این تبلت، از ویژگی خیلی خاص یا منحصر به فردی استفاده نکرده، اما در عوض این تبلت‌های اندرویدی از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردارند و می‌توانند به‌طور مطلوبی کار خود را برای کاربران عادی انجام دهند. بهترین امتیازی که این تبلت دارد، باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری است که تا ۱۸ ساعت به صورت مداوم می تواند پاسخگوی نیاز‌های شما باشد.


تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 Lite
ظرفیت ۳۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy Tab A7 Lite از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه خرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۲۱۲.۵×۱۲۴.۷×۸
وزن ۳۷۱ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۸.۷ اینچ
TFT
رزولوشن تصویر ۱۳۴۰×۸۰۰ پیکسل با تراکم ۱۷۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
چیپ‌ست Mediatek MT8768T Helio P22T (12 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×2.3 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
حافظه رم ۳ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۲ مگاپیکسلی عریض
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی microUSB 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت ندارد
باتری لیتیوم-یونی ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۱۵ وات

بعد از دو مدل تبلت برند لنوو، حالا به برند محبوب و پرطرفدار سامسونگ رسیدیم که در محدوده‌ی قیمتی نسبتا اقتصادی و نزدیک به میان‌رده، محصولی بسیار جدید (۲۰۲۱) عرضه کرده که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افرادی با بودجه‌ی محدود باشد. تبلت Galaxy Tab A7 Lite، در واقع نسخه‌ی ارزان‌تر تبلت میان‌رده‌ی Tab A7 است.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متوسط و حضور برخی قابلیت‌های کاربردی، Tab A7 Lite را به گزینه‌ای مناسب در میان تبلت‌های میان‌رده تبدیل کرده است. صفحه نمایش تب ۷ لایت ۸.۷ اینچ و از نوع TFT است. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با ۱۲۸۰ × ۸۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز برابر با ۱۸۹ پیکسل بر اینچ است.

چیپست به کار گرفته شده در Tab A 8.0، تراشه‌ی میان‌رده Snapdragon 429 است که از یک پردازنده هشت هسته با سرعت ساعت ۲.۳ گیگاهرتز و همچنین پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 تشکیل شده است.

قاب Galaxy Tab A7 Lite با کیفیت بالای همیشگی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ طراحی شده و در دو رنگ زیبای خاکستری تیره و نقره‌ای می‌درخشد. حاشیه‌ای باریک در کنار صفحه‌نمایش وجود دارد که در قاب‌های خاکستری تیره به رنگ مشکی و در قاب به رنگ نقره‌ای، سفید است. نسبت صفحه‌نمایش به به سطح ۸۱ درصد است و این نسبت برای یک تبلت شاید کم به نظر برسد، اما دلیل خوبی برای آن وجود دارد زیرا در حاشیه‌ی این تبلت بلنگوهای Dolby Atmos قرار گرفته است.

تبلت A7 Lite در بخش دوربین بسیار معمولی است. با اینکه این تبلت در سال ۲۰۲۱ عرضه شده، اما از دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که اصلا از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. با این حال دوربین ۸ مگاپیکسلی پشت تبلت تا حدی می‌تواند انتظار شما را برآورده کند.

نقطه قوت دیگر این تبلت، باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری آن است که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها کار سنگین با تبلت همراهی کند.


تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 10.4
ظرفیت ۳۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy Tab A7 10.4 از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه خرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۲۴۷.۶×۱۵۷.۴×۷
وزن ۴۷۶ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۱۰.۴ اینچ
TFT
رزولوشن تصویر ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل با تراکم ۱۷۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
چیپ‌ست Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×2.0 GHz Kryo 260 Gold & 4×1.8 GHz Kryo 260 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم ۳ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا ۴ اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت ندارد
باتری لیتیوم-یونی ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۱۵ وات

تبلت گلکسی Tab A7 سامسونگ با این که عموما به عنوان یک تبلت میان‌رده محسوب می‌شود، ولی در رده‌‌بندی قیمتی ما به خاطر امکانات و قیمت مناسب‌اش، به عنوان آخرین گزینه‌ی لب مرزی برای کسانی که بودجه‌ی محدود و زیر ۵ میلیون تومان دارند، می‌تواند انتخاب چشم‌نوازی باشد.

ما با یک تبلت به نسبت باکیفیت و نرمال طرف هستیم که در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار شد. تبلت Tab A7 به صفحه‌ نمایشی ۱۰.۴ اینچی از نوع IPS مجهز شده است. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز برابر با ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ است. چیپست به کار گرفته شده در Tab A7، چیپست میان رده Snapdragon 662 است که از یک پردازنده هشت هسته و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 610 تشکیل شده است. با در نظر گرفتن حافظه رم ۳ گیگابایتی در کنار این چیپست میان رده، قدرت پردازشی مطلوبی را برای Tab A7 به ارمغان می‌آورد به طوری که این تبلت قادر به اجرا بازی‌ها و برنامه‌های نسبتا سنگین نیز است.

حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی حتی در این مدل هم دست از سر ما بر نمی‌دارد و باید با استفاده از شیار کارت حافظه‌، ظرفیت حافظه‌ی تبلت را بالاتر ببرید تا فیلم‌ها، ویدیوها، عکس‌ها و اپلیکیشن‌ها و موزیک‌های بیشتری را بتوانید ذخیره کنید.

دوربین این محصول به اندازه کافی قوی است. بله شاید فقط ۸ مگاپیکسل باشد اما واقعیتی که وجود دارد این است که این دوربین متعلق به یک تبلت معمولی بوده و با وجود فوکوس خودکار و فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p این دوربین ضعیف قلمداد نمی‌شود. در قسمت جلو تبلت نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسل به عنوان دوربین سلفی تبلت به کار گرفته شده است که می‌تواند پاسخگوی تماس‌های تصویری نسبتا با کیفیت و مناسب باشد.

خرید تبلت Samsung Galaxy Tab A7 به کاربرانی که قصد انجام کارهای روزمره خود یا اجرا برخی برنامه های نه چندان سنگین را در صفحه نمایش معمولی و با کیفیت Tab A7 داشته و به تماشای فیلم و ویدیو در تبلت نیز علاقه مند هستند، پیشنهاد می‌شود.


تبلت‌های میان‌رده از ۵ تا ۱۰ میلیون تومان

تبلت‌های بازه‌ی قیمتی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان مناسب چه افرادی است؟
  • اگر در کنار گوشی هوشمندتان، یک تبلت بسیار نسبتا با کیفیت برای کتاب‌خوانی، تماشای ویدیو و حتی بازی کردن می‌خواهید
  • اگر به دنبال تبلتی با کیفیت مجهز به قلم، برای نوت‌برداری هستید

تبلت سامسونگ Galaxy TAB A 10.1
ظرفیت ۳۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۵.۸۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy TAB A 10.1 از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه اردیبهشت ۱۳۹۸
ابعاد ۲۴۵.۲×۱۴۹.۴×۷.۵
وزن ۴۷۰ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۱۰.۱ اینچ
TFT
رزولوشن تصویر ۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل با تراکم ۲۲۴ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.0
چیپ‌ست Exynos 7904 (14 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (2×1.8 GHz Cortex-A73 & 6×1.6 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2
حافظه رم ۳ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت ندارد
باتری لیتیوم-یونی ۶۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی

اولین محصول پیشنهادی ما در راهنمای خرید تبلت‌های هوشمند میان‌رده و نسبتا اقتصادی دیجی‌کالا مگ، گلکسی Tab A 10.1 برند نام‌آشنای سامسونگ است. تبلتی که حدودا قیمت مناسبی دارد و از ویژگی‌های جالب توجهی بهره می‌برد.

گلکسی Tab A 10.1 از حاشیه‌های صفحه‌ نمایش بسیار نازک و زیبایی بهره می‌برد که آن هم به لطف حذف دکمه‌ی فیزیکی خانه امکان‌پذیر شده است. یکی از ویژگی‌های خوب این تبلت، استفاده از متریال آلومینیوم برای آن است که حس یک محصول مرغوب و درست و حسابی را به کاربر القا می‌کند. ضخامت این تبلت تنها ۷.۵ میلی‌متر است. تبلتی باریک که ۴۷۰ گرم وزن دارد که خب، نسبت به سایز تصویر ۱۰.۱ اینچی‌اش، کاملا مورد انتظار است. نسبت تصویر نمایشگر این تبلت ۱۶:۱۰ است که دقت تصویر آن به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد. صفحه نمایش ۱۰ اینچی این محصول با کیفیت Full HD نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند. البته که تبلت‌های رده بالاتر از دقت تصویر بالاتری برخوردارند، اما گلکسی تب ۱۰٫۱ از صفحه نمایش باکیفیت و خوبی برخوردار است. صفحه نمایش رنگ‌های را خوب نشان می‌دهد و میزان کنتراست آن هم نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند.

این تبلت سامسونگ از تراشه اگزینوس ۷۹۰۴ برخوردار است. تراشه‌ای که یک پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و یک پردازنده شش هسته‌ای با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز را در خود قرار داده است. در کنار این پردازنده‌ها، پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 هم روی این تراشه دیده می‌شود. دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی هم از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری این تبلت هستند.

عملکرد این تبلت برای انجام دادن کارهای روزانه و کارهای معمولی مناسب است. گشت و گذار در اینترنت، پاسخ دادن به ایمیل‌ها، تماشای ویدیو و حتی تجربه بازی‌هایی مانند پابجی موبایل با این تبلت هیجان‌انگیز است. دلیل آن هم وجود یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت است. همچنین این تبلت می‌تواند به اندروید ۱۱ ارتقا پیدا کند که خود ویژگی بسیار بزرگ و جالبی محسوب می‌شود.

استفاده از دو گیگابایت رم هم سرعت نسبتا خوبی برای این تبلت فراهم کرده است. سرعت جابه‌جایی در بین اپلیکیشن‌ها بد نیست. اما از آنجایی که میزان رم کم است، اپلیکیشن‌ها در پس زمینه اجرا نمی‌شوند و پس از اینکه از یک برنامه خارج شدید، آن برنامه بسته می‌شود.

دوربین‌های این تبلت چیزی نیستند که از برای مثال از گوشی‌های هوشمند انتظار دارید. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی که شاید در تماس‌های تصویری مقداری کارایی مناسب داشته باشد و دوربین ۸ مگاپیکسلی پشت که می‌تواند تصاویر معمولی و فیلم‌برداری سطحی داشته باشد.

یک باتری ۶۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی برای این تبلت در نظر گرفته شده است. در آزمایش‌های صورت گرفته باتری می‌تواند ۱۰ ساعت و نیم تبلت را روشن نگه‌ دارد. این مقدار باتری شاید خیلی خیره‌کننده نباشد، اما بد نیست. چند ساعتی راحت می‌توانید با این تبلت ویدیو تماشا کنید و به گشت و گذار در اینترنت مشغول شوید. اگر یک استفاده معمولی این تبلت داشته باشید، می‌توانید چند روزی با باتری آن سر کنید.


تبلت لنوو Tab M10 HD
ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت

قیمت: حدود ۷.۳۰۰.۰۰۰ تومان

خرید لنوو Tab M10 از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه آبان ۱۳۹۹
ابعاد ۲۴۱.۵×۱۴۹.۴×۸.۳
وزن ۴۲۰ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشت از جنس آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۱۰.۱ اینچ
IPS LCD
رزولوشن تصویر ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل با تراکم ۱۴۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10
چیپ‌ست Mediatek MT6762 Helio P22T (12 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×2.3 GHz Cortex-A53 & 4×1.8 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
حافظه رم ۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی عریض
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت ندارد
باتری لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژ ۱۰ وات

برند لنوو که از پیشتازان حوزه‌ی لپ‌تاپ و پی‌سی محسوب می‌شود، بازوی قدرتمندی هم در زمینه‌ی ارائه‌ی تبلت‌های باکیفیت به خصوص در رده‌‌های اقتصادی و میانه دارد. در این بخش از معرفی تبلت‌های هوشمند دیجی‌کالا هم به یک مدل جذاب از تبلت‌های لنوو به اسم Tab M10 رسیدیم که به نسبت قیمت، گزینه‌ی مناسبی برای طرفداران تبلت‌ها محسوب می‌شود.

تبلت لنوو مدل Tab M10 HD Gen 2 X306X ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت یکی از همین تبلت‌ها است که می‌توانید در آن از سیم‌کارت برخوردار باشید و به مکالمه بپردازید. این تبلت دارای یک صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی اچ‌دی بوده که وضوح تصویر آن کمی بالاتر از ۷۲۰P است. این به این معنی است که نباید انتظار داشته باشید تا همه چیز را با کیفیت عالی مشاهده کنید. به علت استفاده از تکنولوژی IPS در ساخت صفحه نمایش، رنگ‌ها به خوبی در این صفحه تفکیک شده و نمایش داده می‌شود.

تبلت Tab M10 لنوو در کنار چهار گیگابایت رمی که در اختیار دارد، از تراشه‌ی مدیاتک در کنار پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GEN8320 استفاده می‌کند که برای اجرای خوب فیلم، ویدیو و انجام بازی‌های مختلف، حتی بازی‌های سنگین اما با گرافیک متوسط، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

تبلت لنوو Tab M10 یک لنز ۸ مگاپیکسلی در قسمت پشت دوربین دارد. عکس‌های گرفته شده در نور اتاق یا خارج از محیط قابل قبول بوده اما گاهی اوقات با زوم کردن شاهد تاری عکس‌ها خواهید شد. دوربین سلفی این تبلت ۸ مگاپیکسل است.

Tab M10 دارای یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بوده که بر اساس نیاز و میزان استفاده می‌تواند عدد قابل توجهی باشد. اگر از این تبلت برای بازی و فیلم تماشا کردن استفاده می‌کنید؛ باید بدانید که باتری به سرعت خالی خواهد شد و حتما نیاز به شارژ مجدد آن پیدا خواهید کرد اما اگر برای خواندن کتاب و مطالب از آن بهره می‌برید لازم نیست نگران خالی شدن باتری باشید.


تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8.0 به همراه قلم S Pen
ظرفیت ۳۲ گیگابایت

قیمت: حدود ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy Tab A 8.0 به همراه قلم S Pen از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه اردیبهشت ۱۳۹۸
ابعاد ۸.۹ × ۱۲۲.۴ × ۲۰۱.۵
وزن ۳۲۵ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشت از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه
مجهز به قلم استایلوس
صفحه‌ نمایش ۱۰.۱ اینچ
IPS LCD
رزولوشن تصویر ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل با تراکم ۱۴۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI Core 3.1
چیپ‌ست Exynos 7904 (14 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (2×1.8 GHz Cortex-A73 & 6×1.6 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2
حافظه رم ۳ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی عریض
۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت ندارد
باتری لیتیوم-یونی ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی

یکی از تبلت‌های خوب بازه‌ی قیمتی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان، گلکسی Tab A 8.0 هست که به همراه قلم S Pen به بازار عرضه شده. این تبلت سامسونگ گلکسی تب A سایز ۸ اینچ دارای دو نسخه سیم‌کارت خور با نام تبلت سامسونگ P205 و نسخه بدون سیمکارت با نام تبلت سامسونگ P200 در بازار است.

صفحه نمایش ۸ اینچی این تبلت دقت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایش کیفیت مناسبی دارد و روشنایی قابل قبولی تولید می‌کند.

روی قاب جلوی این محصول دکمه خانه را مشاهده نمی‌کنید. تنها دوربین جلو و بلندگو برای این تبلت در نظر گرفته شده است. روی قاب پشتی هم دوربین پشت را مشاهده خواهید کرد. جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا روی لبه بالایی قرار گرفته و قلم S Pen هم در مکان خاص خودش روی لبه پایینی دیده می‌شود. روی لبه پایینی این تبلت یک بلندگو و پورت USB-C را مشاهده خواهید کرد. جنس بدنه گلکسی تب ۸ مدل ۲۰۱۹ از پلاستیک است و به همین دلیل حس یک محصول خیلی رده بالا به شما منتقل نخواهد شد. البته استفاده از بدنه پلاستیکی باعث شده که قیمت تبلت هم زیاد گران نشود.

گلکسی تب ۸ اینچی سال ۲۰۱۹ به تراشه اگزینوس ۷۹۰۴ مجهز شده است. این تراشه یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 را در خود قرار داده است. استفاده از چنین سخت افزاری باعث شده که تبلت برای کارهای روزانه بسیار مناسب باشد. به راحتی می‌توانید با این محصول به گشت و گذار در اینترنت بپردازید و ویدیو تماشا کنید یا حتی به اجرای بازی‌های مختلف، حتی عناوین سنگین اما با تنظیمات گرافیکی متوسط بپردازید.

تبلت Tab A 8.0 به همراه یک قلم S Pen به بازار عرضه شده است که خود یک امتیاز مثبت فوق‌العاده نسبت به رقیبان هم‌رده‌ی خود محسوب می‌شود. قلمی که باعث شده عملکرد و کارایی این تبلت در مقایسه با دیگر تبلت‌های موجود در بازار بیشتر شود.  قلم در همه قسمت‌های تبلت کار می‌کند. به راحتی می‌توانید هر زمان که دوست داشتید نوت برداری کنید. می‌توانید با این قلم طراحی کنید و یا روی صفحه‌های وب علامت بگذارید.  قلم باعث شده که این تبلت انتخاب خوبی هم برای دانشجویان باشد. دیگر نیازی نیست کلی دفتر و خودکار به همراه خود داشته باشید، این تبلت به همراه قلمی که دارد جای همه آن‌‌ها را پر می‌کند.

دوربین هیچ‌وقت یک برگ برنده برای تبلت‌ها نبوده است. همین موضوع را هم روی گلکسی تب ۸ اینچی سال ۲۰۱۹ مشاهده می‌کنید. دوربین اصلی این محصول که روی قاب پشتی قرار گرفته یک سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد. این دوربین از ویژگی‌هایی مانند بزرگنمایی تا چهار برابر به صورت دیجیتالی، فوکوس خوکار و فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p بهره می‌برد. دوربین پشت می‌تواند عکس‌های معمولی‌ای در اختیار شما قرار دهد.  دوربین جلوی این تبلت یک سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد. از دوربین جلو هم نباید انتظار عملکردی شگفت‌انگیز را داشته باشید. دوربین جلو برای تماس‌‌های تصویری مناسب خواهد بود.

برای این محصول از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده که می‌تواند بین ۸ تا ۱۰ ساعت کارای مناسب در شرایط نرمال برای شما داشته باشد.


تبلت سامسونگ Galaxy TAB S6 Lite
۶۴ گیگابایت

قیمت: حدود ۹.۷۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ Galaxy TAB S6 Lite از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه اردیبهشت ۱۳۹۹
ابعاد ۱۷۵x40x260
وزن ۶۷۴ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشت از آلومینیوم
قاب جلو از جنس شیشه
پشتیبانی از قلم استایلوس
صفحه‌ نمایش ۱۰.۴ اینچ
IPS LCD
رزولوشن تصویر ۲۰۰۰ × ۱۲۰۰ پیکسل با تراکم ۲۸۳ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
چیپ‌ست Exynos 9611 (10nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×2.3 GHz Cortex-A73 & 4×1.7 GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3
حافظه رم ۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۵ مگاپیکسلی عریض
۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۱
سنسور اثر انگشت ندارد
باتری لیتیوم-یونی ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی

اینجا مرز بین تبلت‌های میان‌رده و نسبتا بالارده است و یک محصول به شدت خودنمایی می‌کند. سامسونگ با گلکسی Tab S6 Lite، یک گزینه‌ی نسبتا مناسب برای کسانی است که بودجه‌ی حدودا ۱۰ میلیون تومانی دارند و به دنبال تبلتی نسبتا باکیفیت هستند، احتمالا این تبلت باعث وسوسه شود.

صفحه نمایش ۱۰.۴ اینچی در تبلت یکی از نقاط قوت و بارز آن محسوب می‌شود. صفحه نمایش S6 Lite شامل یک صفحه LCD با ۱۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل  می‌شود که نسبت تصاویر آن ۵:۳ است. حاشیه‌های اطراف تبلت نازک هستند اما وضوح کافی را هنگام تماشای آن ارائه می‌دهد.

تراشه Exynos 9611 این تبلت، دارای پردازنده‌ی ۸هسته‌ای Cortex-A73 با پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3 است. رم ۴ گیگابایتی و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی هم از دیگر مشخصات فنی این محصول است. این مشخصات تقریبا خیال شما را از اجرای هر گونه اپلیکیشن و حتی بازی‌های سنگین (شاید با مقداری تنظیمات گرافیکی) راحت می‌کند.

تبلت گلکسی S6 Lite دارای یک پورت USB-C برای شارژ کردن دستگاه  و انتقال فایل است. در کنار آن یک بلندگو در قسمت بالا و پایین در جهت عمودی و هر دو طرف دیده می‌شود. شاید مهم‌ترین قسمت تبلت، قلم S آن بوده که به صورت مغناطیسی است و به کناره یا پشت تبلت متصل می‌شود. قلم S دارای امکانات کاملی است اما نه باتری داخلی دارد و نه بلوتوث به همین دلیل نمی‌توانید آن را از راه دور مورد استفاده قرار دهید اما همیشه روشن است و با کلید کردن روی دکمه قلم، می‌توانید منوی صفحه را با گزینه‌هایی مانند ایجاد یادداشت، گرفتن اسکرین شات، نوشتن روی قسمت‌های دلخواه، دسترسی به برنامه PENUP و موارد درگیر را مشاهده کنید. با استفاده از این قلم می‌توانید رنگ‌آمیزی کنید یا بازی‌های گوناگون را به وسیله آن انجام دهید.

از نظر عمر باتری، تبلت S6 Lite شگفت‌انگیز است و به راحتی می‌توانید برای یک روز کامل از این تبلت برای گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی حساب باز کنید. به طور مثال اگر فقط به تماشای یوتیوب با هدفون بگذرانید، به راحتی ۱۰ ساعت باتری تبلت دوام می آورد. ظرفیت باتری این مدل ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعت است که میزان عمر باتری آن به نوع استفاده هر کاربر باز می‌گردد.

نوشته ۸ تبلت اقتصادی و میان‌رده که همین الان می‌توانید بخرید (دی ۱۴۰۰) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala