اول از همه بگوییم که این راهنمای خرید، شامل گزینه‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌های اداری، سبک و سنگین و گیمینگ می‌شود. حتی در بین گزینه‌هایی که در ادامه می‌بینید، لپ‌تاپ‌های اپل هم دیده می‌شوند. ما سعی کردیم در این مطلب، تا جای ممکن به همه‌ی سلیقه‌ها پاسخگو باشیم.

  • راهنمای خرید مک‌بوک؛ کدام لپ‌تاپ اپل مناسب شماست؟
  • راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان (دی ۱۴۰۰)

چند نکته‌ی مهم

  1. سعی شده در هر بازه‌ی قیمتی، بهترین لپ‌‌تاپ ها انتخاب شود.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب لپ‌تاپ‌ها تکنولوژی پردازشگر، میزان رم، حافظه‌های SSD و HDD و صفحه نمایش در کنار قابلیت‌های دیگر است.
  3. تا جای ممکن انتخاب‌ها به صورت عادلانه انجام شده است. ممکن است در یک بازه‌ی قیمتی، یک لپ‌تاپ با چند کانفیگ مختلف باشد. حتما با جست‌وجوی نام لپ‌تاپ در فروشگاه دیجی‌کالا،‌ سایر مدل‌ها را هم بررسی کنید.
  4. بازار لپ‌تاپ‌ها هم مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که لپ‌تاپی از لیست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم بررسی کنید.

لپ تاپ ۱۵ اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 3- B

قیمت: حدود ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Book 3- B از دیجی‌کالا

پردازنده Intel Core i7 1065G7 تا ۲٫۰ گیگاهرتز
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
صفحه نمایش PixelSense™ Display | اندازه ۱۵ اینچی
رزولوشن تصویر ۳۲۴۰×۲۱۶۰
فضای‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت SSD
باتری باتری لیتیوم-یون چهار سلولی تا ۱۲ ساعت شارژ دهی
درگاه‌ها دو پورت USB 3.1 – USB – C – کارت‌خوان
وزن ۱.۶۴۲ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Microsoft Windows 10
با حسگرهای روشنایی، مجاورت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، باریک و سبک , با صفحه‌نمایش لمسی , تبدیل‌پذیر , صفحه‌نمایش قابل جدا شدن

در بازه‌ی قیمتی ۶۰ میلیون تومان، مایکروسافت یک گزینه‌ی بسیار جذاب و البته منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان تدارک دیده که نمی‌شود به‌راحتی از آن عبور کرد. Surface Book 3-B از آن دست لپ‌تاپ‌هایی است که نه تنها از قدرت پردازشی و گرافیکی خوبی برخوردار است، بلکه از لحاظ طراحی و قابلیت‌های خاصی که در اختیار دارد، می‌تواند به یک گزینه‌ی همه کاره برای علاقه‌مندان تبدیل شود.

بله،‌ تبدیل! این لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۳، قابلیت تبدیل به یک تبلت فوق‌العاده قدرتمند را از طریق جدا شدنش از صفحه کلید را دارد. Surface Book 3 یک لپ‌تاپ معمولی نیست. معمولی نبودن یعنی ایراداتی در این لپ‌تاپ وجود دارد. ابعاد این لپ‌تاپ به‌نحوی است که وقتی در حالت لپ‌تاپ است تا حدی بزرگ به نظر می‌رسد. صفحه نمایش ۱۵ اینچی آن بزرگ و تا حدی ضخیم است. البته علت بزرگ بودن صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ قدرتمند آن است که پشت صفحه پر از اجزای یک کامپیوتر است و برای همین یکم وزن آن زیاد است. البته به این نکته توجه کنید که وزن لپ‌تاپ خسته‌کننده نیست و شما را ناامید نمی‌کند.

لپ‌تاپ سرفیس بوک ۳ از پردازنده‌ی نسل دهم Core i7 اینتل بهره می‌برد و ترکیب آن با ۱۶ گیگابایت رم و کارت گرافیک جی‌فورس GTX 1660Ti، باعث شده تا این لپ‌تاپ حتی از پس اجرای بازی‌های روز دنیا هم بر بیاید و شما را در پردازش‌های سنگین، رندرینگ و اجرای برنامه‌های قوی به‌خوبی همراهی کند. البته توجه داشته باشید که حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی این لپ‌تاپ که البته، به صورت SSD است، به هیچ‌وجه نمی‌تواند کافی باشد. با این حال شما می‌توانید از طریق درگاه کارت‌خوان سرفیس بوک ۳، اقدام به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی خود کنید.

Surface Book3 بسیار خوش‌ساخت است و صفحه‌کلید آن از طراحی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. تاچ‌پد این لپ‌تاپ مقداری برای نسخه ۲۰۲۰ آن کوچک است اما بسیار روان و دقیق است. بهتر بود برای Surface Book3 درگاه Thunderbolt هم در نظر گرفته می‌شد ولی مایکروسافت اعتقاد دارد درگاه‌های Thunderbolt امن نیستند. این لپ‌تاپ یک درگاه USB Type-C و یک خشاب SD دارد.

صفحه‌نمایش Surface Book3 دقت ۳۲۴۰×۲۱۶۰ دارد و نسبت تصویر آن ۳:۲ است و بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی دیگر به نظر می‌آید. حاشیه‌های لپ‌تاپ تا حدی زیاد است حتی زمانیکه به‌عنوان تبلت هم از آن استفاده می‌کنید باز هم بزرگ به نظر می‌آید.


لپ تاپ ۱۶ اینچی ایسوس مدل ROG Zephyrus M16

قیمت: حدود ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 از دیجی‌کالا

پردازنده Intel Core i9 11900H تا ۴٫۹ گیگاهرتز
گرافیک NVIDIA GeForce RTX3060 GDDR6
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
صفحه نمایش IPS level panel | اندازه ۱۶ اینچ
رزولوشن تصویر QHD|2560×1600
فضای‌ ذخیره‌سازی یک ترابایت SSD
باتری باتری لیتیوم-یون چهار سلولی
درگاه‌ها دو USB 3.0
یک USB – C
Thunderbolt
وزن ۱٫۹ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Microsoft Windows 10
صفحه نمایش مات , حسگر اثر انگشت , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

باز هم ایسوس و باز هم سری گیمینگ ROG. هم‌اکنون با یکی از قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا در بازه‌ی قیمتی ۶۰ میلیون تومان روبه‌رو هستیم. همواره سری ROG لپ‌تاپ‌های ایسوس توانسته‌اند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب، عملکرد بسیار خوب و درخشانی در میان لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌نمایش بگذارند. ROG Zephyrus M16 GU603HM-A هم یکی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالا و البته قدرتمند این شرکت است که از مشخصات فنی قدرتمندی هم بهره برده است.

در همان ابتدا حضور پردازنده Intel Core i9 11900H نشان از آن دارد که این لپ‌تاپ به هیچ کدام‌ از بازی‌های روز دنیا رحم نمی‌کند و عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت. ترکیب این پردازنده‌ی قدرتمند نسل یازدهمی اینتل با کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا و ۱۶ گیگابایت رم، به‌راحتی می‌تواند جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها، برنامه‌ها و عملیات‌های پردازشی مختلف را پشتیبانی کند و انجام دهد. نا گفته نماند که استفاده از یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD، سرعتی بی‌نظیر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

صفحه‌نمایش بسیار زیبا و البته با‌کیفیت این لپ‌تاپ، با رزولوشن بسیار خوب ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز، عملکرد بی‌نظیر و بسیار با‌کیفیتی را ارائه می‌کند. لپ‌تاپ ROG Zephyrus M16 GU603HM-A ایسوس باتری چهار سلولی در نظر گرفته شده هم توانایی ارائه شارژ دهی حداقل یک و حداکثر چهار ساعت را خواهد داشت.


لپ تاپ ۱۳٫۴ اینچی دل مدل XPS 9310 M3300

قیمت: حدود ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید لپ تاپ دل مدل XPS 9310 M3300 از دیجی‌کالا

پردازنده Intel Core i7 1185G7 تا ۴٫۸ گیگاهرتز
گرافیک Intel HD Graphics 620
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
صفحه نمایش IPS level panel | اندازه ۱۳٫۴ اینچ
رزولوشن تصویر QHD|2560×1600
فضای‌ ذخیره‌سازی یک ترابایت SSD
باتری باتری لیتیوم-یون چهار سلولی
درگاه‌ها دو USB – C
Thunderbolt
وزن ۱٫۹ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Windows 10 Home 64bit
صفحه نمایش مات، کاربری مالتی‌مدیا , کاربری عمومی , باریک و سبک

در رده‌های بالا و بازه‌ی قیمتی ۷۰ میلیون تومان، فقط لپ‌تاپ‌هایی با کارت‌ گرافیک فوق‌العاده وجود ندارد، بلکه بعضی وقت‌ها، ظرافت هم حرف اول را می‌زند. در اینجا، به سراغ برند محبوب و قدیمی «دل» و لپ‌تاپ XPS 9319 M3300 رفته‌ایم که از زیباترین و ظریف‌ترین لپ‌تاپ‌های دنیا محسوب می‌شود.

پردازنده Intel Core i7-1185G7 Processor نسل دهم قدرتمند اینتل با حافظه کش ۱۲ مگابایت و فرکانس ۴٫۸ گیگاهرتز و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی بخش‌های اصلی درون لپ‌تاپ XPS 9319 است که خیال شما را از لحاظ قدرت پردازشی راحت می‌کند. صفحه نمایش این لپ‌تاپ ۱۳٫۴ اینچی InfinityEdge از نوع UHD است و از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در این لپ‌تاپ خبری از کارت‌های گرافیک بالارده‌ی انویدیا یا AMD نیست و به جای آن‌ها، ما Intel HD Graphics 620 را در اختیار داریم که نشان می‌دهد این لپ‌تاپ به هیچ‌وجه برای انجام بازی‌های روز دنیا مناسب نیست. اما ما با یک لپ‌تاپ گیمینگ طرف نیستیم و این محصول از سری XPS مخصوص کسانی طراحی شده‌ است که به دنبال یک لپ‌تاپ سبک، ظریف و پرسرعت در کارهای روزمره هستند.

در لپ‌تاپ XPS 9319 M3300 از یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD استفاده شده که بسیار پرسرعت است و خیال‌تان را از لحاظ اجرای برنامه‌ها، ویدیوها و هر برنامه‌ای راحت می‌کند.

نکته مهم دیگر درباره لپ‌تاپ XPS 9310 M3300 وزن مناسب آن است، وزن این لپ تاپ تنها ۱٫۲ کیلوگرم است که نسبت به ویژگی‌های این لپ‌تاپ و در برابر هم طیف‌های خود وزن بسیار مناسبی محسوب می‌شود. نمایشگر Infinity Edge فاصله حاشیه‌های لپ‌تاپ را در حد میلی‌متری کم کرده است و این نمایش بی‌مرز تجربه نمایش را بسیار دلپذیر و خاص خواهد کرد. شما در این لپ‌تاپ فقط از پورت‌های کارت حافظه و USB-C بهره‌مند هستید.


لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15 FX516PR

قیمت: حدود ۶۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید لپ تاپ ایسوس مدل TUF Dash F15 از دیجی‌کالا

پردازنده Intel Core i7 11370H تا ۴٫۸ گیگاهرتز
گرافیک GEFORCE RTX 3070 GDDR6
حافظه رم ۲۴ گیگابایت
صفحه نمایش IPS level panel | اندازه ۱۵٫۶ اینچ
رزولوشن تصویر ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ | ۲۴۰Hz
فضای‌ ذخیره‌سازی یک ترابایت SSD
باتری باتری لیتیوم-یون چهار سلولی ۷۶ وات‌ساعت
درگاه‌ها یک USB – C
سه USB 3.0
Thunderbolt 4
وزن ۲٫۰ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Windows 10 Home 64bit
صفحه نمایش مات، کاربری مالتی‌مدیا , کاربری عمومی , باریک و سبک

با بودجه‌ی ۷۰ میلیون تومان به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند، اما نسبتا ظریف و سبک هستید؟ برند ایسوس در خانواده‌ی گیمینگ TUF یک گزینه‌ی مناسب پیش‌روی شما قرار داده است: TUF Dash F15 FX516PR-AA

لپ‌تاپ TUF Dash F15 مخصوص گیمرها و برای اجرای سنگین‌ترین و جدیدترین بازی‌های دنیا ساخته شده است. وجود پردازنده‌ی نسل یازدهمی Core i7 11370H اینتل، در ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی رم که خیال شما را از اجرای هر تعداد برنامه‌ای راحت می‌کند و همچنین، کارت گرافیک قدرتمند RTX 3070، باعث می‌شود شما عملا با یک هیولای افسارگسیخته طرف باشید. تمام این‌ها، با وجود یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD، سرعت خارق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمایش همه‌ی این قابلیت‌ها، در صفحه‌ نمایش با کیفیت این لپ‌تاپ بسیار لذت‌بخش است. لپ‌تاپ TUF Dash F15 یک صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS دارد که رزولوشن Full-HD در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما این رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، نرخ به‌روزرسانی تصویری معادل ۲۴۰ هرتز در اختیار دارد. این نرخ به‌روزرسانی باعث می‌شود تا تصاویری به مراتب‌ زنده‌تر را مشاهده کنید.

این لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ به‌صورت سبک و با قابلیت حمل و نقل آسان طراحی شده و استفاده از رنگ نوک مدادی در قاب این مدل، شکل ویژه‌ و جذابی به دستگاه داده است. وزن لپ‌تاپ ایسوس FX516PR برای حمل در کوله یا کیف مخصوص بسیار مناسب بوده و کاربر می‌تواند بدون اذیت شدن، آن را با خود حمل کند.


لپ تاپ ۱۳٫۳ اینچی اپل مدل MacBook Pro Z11C 2020

قیمت: حدود ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro Z11C 2020 همراه با تاچ بار از دیجی‌کالا

پردازنده Apple M1 chip 2٫۸ گیگاهرتز و بیشتر
گرافیک ۸core Apple-designed integrated GPU
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
صفحه نمایش IPS LED-backlit LCD 13٫۳ اینچ
رزولوشن تصویر QHD|2560×1600
فضای‌ ذخیره‌سازی ۲ ترابایت حافظه از نوع SSD
باتری باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵۸٫۲ وات ساعت
درگاه‌ها Thunderbolt 3 (up to 40Gb/s) دو پورت درگاه USB-C قابلیت خروجی Thunderbolt 3
وزن ۱٫۴ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Apple Mac OS Big Sure
صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

رسیدیم به خانواده‌ی مک‌بوک پروهای برند اپل. مک‌بوک‌های پرقدرت و جذابی که حساب‌شان را از هر برند و لپ‌تاپ دیگری جدا کرده‌اند و مخصوص افراد خاص طراحی شده‌اند. مک‌بوک پرو Z11C 2020 13.3 Inch که روی آن تاچ‌بار طراحی شده، یک گزینه‌ی فوق‌العاده در بازه‌ی قیمتی ۸۰ میلیون تومان است.

این مک‌بوک از صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی و پردازنده ویژه اپل به نام M1 و سیستم عاملmacOS Big Sur بهره می‌برد. این محصول همانند قبل با بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی، نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی رتینا با وضوح ۱۶۰۰× ۲۵۶۰ پیکسل و حاشیه‌‌های نسبتا باریک جزو چشم‌نوازترین اولترابوک‌های بازار به‌شمار می‌آید. این نسخه تا ۳ برابر سریع‌تر از نسل‌ قبلی خود است. همچنین پردازنده گرافیکی هشت هسته‌ای M1 آن هم ۵ برابر سریع‌تر است. در نهایت سرعت این مک بوک ۳ برابر بیشتر از نسل قبل است و از بسیاری از لپ‌تاپ‌های ویندوزی پر‌فروش و هم‌رده با مک‌بوک پرو هم سریع‌تر است.

با وجود اینکه MacBook Air بدون فن طراحی شده است، اما اپل برای MacBook Pro فن تعبیه کرده است تا بتواند برای مدت طولانی‌تری عملیات‌های سنگین را انجام دهد. مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی از رم یکپارچه‌ی ۸ یا ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و با حافظه‌ی SSD در ظرفیت‌های ۲۵۶، ۵۱۲، ۱۰۲۴ یا ۲۰۴۸ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد که البته این نسخه از ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

اولترابوک‌ حرفه‌ای اپل به‌ کمک باتری بزرگ‌تر خود می‌تواند نسبت به مدل قبلی خود ۱۰ ساعت شارژ بیشتری را نگه دارد. این باتری ۵۸.۲ وات‌ساعتی‌ تا ۱۷ ساعت وب‌گردی یا ۲۰ ساعت پخش فیلم کاربر را همراهی می‌کند و با شارژر ۶۱ واتی USB-C در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

این اولترابوک ۱۳ اینچی به‌ کمک Secure Enclave تراشه‌ی M1 امنیت را از طریق Touch ID تأمین می‌کند و مانند همتای اینتلی‌اش دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند ۱۰ گیگابیت‌برثانیه) پورت Thunderbolt 3 (پهنای باند ۴۰ گیگابیت‌برثانیه) و اتصال یک نمایشگر ۶K با نرخ ۶۰ هرتز دراختیار کاربر می‌گذارد؛ اما هم‌اکنون از سازگاری با گرافیک اکسترنال خبری نیست. مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی کماکان از جک ۳.۵میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و در بطن خود ماژول Wi-Fi 6 به‌همراه بلوتوث ۵ دارد.


لپ تاپ ۱۵ اینچی مایکروسافت مدل Surface Book 3- B

قیمت: حدود ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Book 3- B از دیجی‌کالا

پردازنده Intel Core i7 1065G7 تا ۲٫۰ گیگاهرتز
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti
حافظه رم ۳۲ گیگابایت
صفحه نمایش PixelSense™ Display | اندازه ۱۵ اینچی
رزولوشن تصویر ۳۲۴۰×۲۱۶۰
فضای‌ ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت SSD
باتری باتری لیتیوم-یون چهار سلولی تا ۱۲ ساعت شارژ دهی
درگاه‌ها دو پورت USB 3.1 – USB – C – کارت‌خوان
وزن ۱٫۶۴۲ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Microsoft Windows 10
با حسگرهای روشنایی، مجاورت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، باریک و سبک , با صفحه‌نمایش لمسی , تبدیل‌پذیر , صفحه‌نمایش قابل جدا شدن

در بازه‌ی قیمتی ۸۰ میلیون تومان، مایکروسافت یک گزینه‌ی بسیار جذاب و البته منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان تدارک دیده که نمی‌شود به‌راحتی از آن عبور کرد. Surface Book 3-C از آن دست لپ‌تاپ‌هایی است که نه تنها از قدرت پردازشی و گرافیکی خوبی برخوردار است، بلکه از لحاظ طراحی و قابلیت‌های خاصی که در اختیار دارد، می‌تواند به یک گزینه‌ی همه کاره برای علاقه‌مندان تبدیل شود.

بله،‌ تبدیل! این لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۳، قابلیت تبدیل به یک تبلت فوق‌العاده قدرتمند را از طریق جدا شدنش از صفحه کلید را دارد. Surface Book3 یک لپ‌تاپ معمولی نیست. معمولی نبودن یعنی ایراداتی در این لپ‌تاپ وجود دارد. ابعاد این لپ‌تاپ به‌نحوی است که وقتی در حالت لپ‌تاپ است تا حدی بزرگ به نظر می‌رسد. صفحه نمایش ۱۵ اینچی آن بزرگ و تا حدی ضخیم است. البته علت بزرگ بودن صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ قدرتمند آن است که پشت صفحه پر از اجزای یک کامپیوتر است و برای همین یکم وزن آن زیاد است. البته به این نکته توجه کنید که وزن لپ‌تاپ خسته‌کننده نیست و شما را ناامید نمی‌کند.

لپ‌تاپ سرفیس بوک ۳ از پردازنده‌ی نسل دهم Core i7 اینتل بهره می‌برد و ترکیب آن با ۳۲ گیگابایت رم و کارت گرافیک جی‌فورس GTX 1660Ti، باعث شده تا این لپ‌تاپ حتی از پس اجرای بازی‌های روز دنیا هم بر بیاید و شما را در پردازش‌های سنگین، رندرینگ و اجرای برنامه‌های قوی به‌خوبی همراهی کند. البته توجه داشته باشید که حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی این لپ‌تاپ که البته، به صورت SSD است، به هیچ‌وجه نمی‌تواند کافی باشد. با این حال شما می‌توانید از طریق درگاه کارت‌خوان سرفیس بوک ۳، اقدام به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی خود کنید.

Surface Book3 بسیار خوش‌ساخت است و صفحه‌کلید آن از طراحی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. تاچ‌پد این لپ‌تاپ مقداری برای نسخه ۲۰۲۰ آن کوچک است اما بسیار روان و دقیق است. بهتر بود برای Surface Book3 درگاه Thunderbolt هم در نظر گرفته می‌شد ولی مایکروسافت اعتقاد دارد درگاه‌های Thunderbolt امن نیستند. این لپ‌تاپ یک درگاه USB Type-C و یک خشاب SD دارد.

صفحه‌نمایش Surface Book3 دقت ۳۲۴۰×۲۱۶۰ دارد و نسبت تصویر آن ۳:۲ است و بزرگ‌تر از لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی دیگر به نظر می‌آید. حاشیه‌های لپ‌تاپ تا حدی زیاد است حتی زمانیکه به‌عنوان تبلت هم از آن استفاده می‌کنید باز هم بزرگ به نظر می‌آید.

یک ویژگی منحصر‌به‌فرد دیگر این لپ‌تاپ، استفاده از دوربین‌های بسیار مطلوب‌تر و بهینه‌تر نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها است. از آنجایی که این لپ‌تاپ، توانایی تبدیل شدن به یک تبلت را دارد، پس مثل تبلت‌ها با دو دوربین سلفی و پشت است. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی که توانایی ضبط ویدیو ۱۰۸۰p را دارد و دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی که آن هم می‌تواند تا رزولوشن ۱۰۸۰p اقدام به ضبط ویدیو کند.


لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل GU603HM-211-ZN16

قیمت: حدود ۶۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

خرید لپ تاپ ایسوس مدل GU603HM از دیجی‌کالا

پردازنده Intel Core i9 11900H تا ۴٫۹ گیگاهرتز
گرافیک GeForce RTX 3060 GDDR6
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
صفحه نمایش IPS level panel | اندازه ۱۵٫۶ اینچ
رزولوشن تصویر  ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ | ۲۴۰Hz
فضای‌ ذخیره‌سازی یک ترابایت SSD
باتری باتری لیتیوم-یون چهار سلولی ۹۰ وات‌ساعت
درگاه‌ها دو USB – C
دو USB 3.0
Thunderbolt 4
وزن ۲٫۰ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Windows 10 Home 64bit
صفحه نمایش مات، کاربری مالتی‌مدیا , کاربری عمومی , باریک و سبک

ایسوس در سری گیمینگ ROG، لپ‌تاپی را به بازار عرضه کرده که ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی را در قالبی بسیار ظریف و فوق‌العاده ارائه داده است. لپ‌تاپی با ظاهر زیبا و چشم‌نواز و درونی هیولاوار: ASUS GU603HM-211-ZN16 15.6 inch

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس مدل GU603HM-211-ZN16 سریع، براق و فوق‌باریک، تجربه‌ای هیجان‌انگیز از استفاده از لپ‌تاپ را به شما ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ TUF Dash F15 مخصوص گیمرها و برای اجرای سنگین‌ترین و جدیدترین بازی‌های دنیا ساخته شده است. وجود پردازنده‌ی نسل یازدهمی Intel Gen Core i9-11900H فناوری فلز مایع در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم که خیال شما را از اجرای هر تعداد برنامه‌ای راحت می‌کند و همچنین، کارت گرافیک قدرتمند RTX 3060، باعث می‌شود شما عملا با یک هیولای افسارگسیخته طرف باشید. تمام این‌ها، با وجود یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD، سرعت خارق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نمایش همه‌ی این قابلیت‌ها، در صفحه‌ نمایش با کیفیت این لپ‌تاپ بسیار لذت‌بخش است. لپ‌تاپ TUF Dash F15 یک صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS دارد که رزولوشن QHD در اختیار کاربر قرار می‌دهد. تجربه کار با GU603HM-211-ZN16 با صفحه‌نمایش QHD، با نرخ‌تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز و پاسخگویی ۳ میلی‌ثانیه هیجان‌انگیز‌تر می‌شود. صفحه نمایش این لپ‌تاپ طیف رنگی ۱۰۰ درصد DCI-P3 دارد که از Pantone بهره می‌برد و از Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند. در کنار این قابلیت‌های بسیار شگفت‌انگیز، ZN16 با اولین حاشیه‌های ۴ طرفه فوق باریک جهان روی یک لپ‌تاپ مخصوص بازی و نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۴ درصد با شش بلندگوی Dolby Atmos و ووفرهای دوگانه‌ای که برای هر نوع سرگرمی مناسب است و شما را در صدای فراگیر خود غرق می‌کند.

این لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ به‌صورت سبک و با قابلیت حمل و نقل آسان طراحی شده و استفاده از رنگ مشکی در قاب این مدل، شکل ویژه‌ و جذابی به دستگاه داده است. وزن لپ‌تاپ ایسوس مدل GU603HM-211-ZN16 برای حمل در کوله یا کیف مخصوص بسیار مناسب بوده و کاربر می‌تواند بدون اذیت شدن، آن را با خود حمل کند.


لپ‌تاپ ایسوس ۱۷٫۳ اینچی مدل ROG Strix G17 G713QR 2021

قیمت: حدود ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

پردازنده AMD Ryzen 9 5900HX تا ۴٫۶ گیگاهرتز
گرافیک Geforce RTX3070 DDR6 هشت گیگابایت
حافظه رم ۳۲ گیگابایت
صفحه نمایش IPS 17٫۳ اینچ
رزولوشن تصویر ۲۵۶۰×۱۴۴۰ | ۱۶۵Hz
فضای‌ ذخیره‌سازی یک ترابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive)
باتری باتری چهار سلولی ظرفیت ۹۰ وات‌ساعت
درگاه‌ها سه پورت USB 3.0 یک پورت USB-C
وزن ۲٫۴ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Windows 10
صفحه نمایش مات , کیبورد با نور پس زمینه , وبکم

یکی از محبوب‌ترین و البته‌، قدرتمندترین لپ‌‌تاپ‌های دنیا، سری ROG برند ایسوس است. در بازه‌ی قیمتی ۹۰ میلیون تومان، ما لپ‌‌تاپ ROG Strix G17 G713QR 2021 را از ایسوس داریم که مشخصات سخت‌افزاری آن بسیار جذاب است.

لپ‌‌تاپ ROG Strix G17 از پردازنده‌ی Ryzen 9 5900HX برند AMD استفاده می‌کند که جزو پردازنده‌های رده بالای AMD محسوب می‌شود و از قدرت پردازشی و محاسباتی بسیار بالایی بهره می‌برد. استفاده از این پردازنده به این معناست که دستگاه شما از پس سنگین‌ترین بازی‌ها و رندرها برمی‌آید.

در کنار این پردازنده، ما کارت گرافیک چهار گیگابایتی Geforce RTX 3070Ti GDDR6 را داریم که از کارت‌های قدرتمند محسوب می‌شود. این ترکیب در کنار ۳۲ گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD، پاسخگوی سنگین‌ترین و جدیدترین بازی‌های روز است.

طراحی این لپ‌‌تاپ بسیار زیبا و با شکوه است. صفحه نمایش ۱۷٫۵ اینچی ROG Strix G17 از رزولوشن QHD بهره می‌برد و نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز آن، تجربه‌ای فوق‌العاده از کارهای متنوع به خصوص گیمینگ را برای شما به ارمغان می‌آورد. G713QR 2021 از یک شاسی مستحکم آلومینیومی در قسمت پشت صفحه‌نمایش و بدنه‌ی پلی‌ کربناتی‌اش بهره می‌برد. حکاکی لوگو ROG در قسمت صفحه کلید و نورپردازی فوق‌العاده RGB، زیبایی منحصربه‌فرد و خاصی را به لپ‌تاپ داده است.

این لپ‌‌تاپ گیمینگ ۲٫۳۲ کیلوگرم وزن دارد که به نسبت بسیاری از لپ‌‌تاپ‌های گیمینگ هم‌رده، وزن متعارفی دارد و حمل و نقل آن راحت‌تر است.


لپ تاپ ۱۵ اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Studio 512GB Corei7

قیمت: حدود ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

پردازنده Intel Core™ H35 i7-11370H
گرافیک NVIDIA GeForce GTX 3050 Ti
حافظه رم ۱۶ گیگابایت
صفحه نمایش PixelSense™ Display | اندازه ۱۴٫۴ اینچی
رزولوشن تصویر ۲۴۰۰×۲۱۶۰
فضای‌ ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت SSD
باتری باتری لیتیوم-یون چهار سلولی تا ۱۹ ساعت کارایی
درگاه‌ها دو پورت – USB – C – کارت‌خوان
وزن ۱٫۶۴۲ کیلوگرم
سایر ویژگی‌ها
Microsoft Windows 10
با حسگرهای روشنایی، مجاورت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، باریک و سبک , با صفحه‌نمایش لمسی , تبدیل‌پذیر , صفحه‌نمایش قابل جدا شدن

نسل جدید و پرچمدار لپ‌تاپ‌های مایکروسافت که با نام Surface Laptop Studio به‌تازگی وارد بازار شده‌اند، از جمله لپ‌تاپ‌های منحصر‌به‌فرد و خارق‌العاده‌ای هستند که در کنار قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌شان، طراحی جالب و کارایی‌های به خصوصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اولین چیزی که در این لپ‌تاپ خود‌نمایی می‌کند، سه حالت استفاده از آن است. حالت لپ‌تاپ، حالت استیج و استودیو، چیزهایی هستند که سرفیس لپ‌تاپ استودیو را یک محصول همه‌کاره جلوه می‌دهد.

صفحه‌نمایش ۱۴٫۴ اینچی این لپ‌تاپ که از تکنولوژی PixelSense Flow تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، از رزولوشن ۲۴۰۰×۱۶۰۰ بهره می‌برد و کیفیت بسیار عالی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. لپ‌تاپ در حالت استیج بسیار جالب می‌شود و شما می‌توانید در عین حال که از صفحه‌ی لمسی، استفاده‌ی بهینه‌تری داشته باشید و البته به تاچ بار هم دسترسی داشته باشید، زاویه‌ی خوبی هم برای انجام بازی یا تماشای فیلم در پیش روی خود ببینید. سرفیس لپ‌تاپ استودیو، در حالت استودیو شبیه به یک تبلت می‌شود که البته، از ضخامت و وزن بالاتری نسبت به تبلت‌های معمول بازار برخوردار است. اما این حالت برای کسانی که تمایل به کارهای طراحی یا نوشتن با قلم دارند، بسیار مفید است. ناگفته نماند که اسلیم پن ۲ که مخصوص نوشتن و طراحی در این لپ‌تاپ است، به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

لپ‌تاپ سرفیس استودیو در دل خود سخت‌افزاری قدرتمند در اختیار دارد که حتی برای انجام بازی‌های روز دنیا هم مفید است و خیال شما را از بابت پردازش‌های سنگین هم راحت می‌کند. پردازنده‌ی Core i7 11370H که از نسل یازدهم و جدید اینتل است، در کنار کارت گرافیک RTX 3050Ti انویدیا و ۱۶ گیگابایت رم که ۵۱۲ گیگابایت SSD هم آن‌ها را همراهی می‌کند، تضمین‌کننده‌ی قدرت سخت‌افزاری این لپ‌تاپ هستند.

نوشته راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان (دی ۱۴۰۰) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala