جالب است بدانید که برخی از ترازوهای هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که همه‌ی اطلاعات اندازه‌گیری شده را در تلفن هوشمند یا رایانه خود آپلود کنید، بنابراین می‌توانید تغییرات اندازه‌گیری‌های بدن را در طول زمان ارزیابی کنید و در صورت تمایل، این دسته از اطلاعات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. البته در همین ابتدا لازم به تاکید است که تقریبا هیچ‌ یک از ترازوهای موجود در بازار در تعیین درصد چربی بدن دقیق نیستند، با این حال، اندازه‌گیری وزن و شاخص توده‌ی بدنی در آن‌ها جای تایید دارد.

هرآنچه قبل از خرید ترازوی وزن‌کشی باید در نظر داشته باشید!

همان‌طور که می‌دانید امروزه شاهد انواع مختلفی از محصولات با امکانات و رنج قیمت‌های متنوعی هستیم، در این میان ترازوهای خانگی هم مستثنی نیستند و بنا بر قابلیت‌هایی که دارند در انواع مختلفی به بازار عرضه شده‌اند. اما یک ترازوی وزن‌کشی کاربردی و بادوام چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

۱. دقت ترازوی وزن‌کشی

نمایش نتایج دقیق در ترازو امری بدیهی است، البته تا زمانی که باتری‌های شارژ و مناسبی بر روی دستگاه سوار باشد. در حالت کلی باید بدانید که ترازوهای دیجیتال نسبت به مدل‌های مکانیکی بازار بسیار دقیق‌تر هستند و احتمال اینکه دقت آن‌ها به مروز زمان تحلیل رود بسیار ناچیز است. در همین راستا توصیه می‌شود که به منظور بررسی دقت ترازو، وسیله یا محصولی با وزن شناخته شده مانند یک کیسه آرد ۰.۵ کیلویی را روی آن قرار دهید تا از نمایش دقیق و درست وزن توسط ترازو مطمئن شوید. همچنین پس از برداشتن وزن از روی ترازوی وزن‌کشی، دستگاه باید فورا عدد صفر را نمایش دهد.

۲. تعادل در نمایش نتیجه

یکی از موارد مهم در زمان انتخاب و خرید انواع ترازو ثبات در نمایش وزن و اطلاعات در موقعیت‌های مختلف در هر مقیاس است، به این معنی که اطلاعات نمایش داده شده با تغییر مکان تغییر نکند. با توجه به همین مساله هم اغلب ترازوهای هوشمند بازار نسبت به تغییر شیب ایمن هستند و با جابه‌جایی محیط و قرارگیری بر روی سطوحی با ساختارهای مختلف دچار بی‌ثباتی در نمایش واقعی اطلاعات و وزن نمی‌شوند. دقت داشته باشید که برخی مدل‌های دیجیتال تنها بر روی کاشی و سنگ کارایی دقیقی دارند و بر روی موکت یا فرش عملا کار نمی‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود که با صرف هزینه‌ای بیشتر به سمت خرید ترازوهای وزن‌کشی هوشمند بروید.

برخی مدل‌های دیجیتال تنها بر روی کاشی و سنگ کارایی دقیقی دارند و بر روی موکت یا فرش عملا کار نمی‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود که با صرف هزینه‌ای بیشتر به سمت خرید ترازوهای وزن‌کشی هوشمند بروید.

۳. سهولت در استفاده

طبیعتا وجود اعداد روی صفحه نمایشگر دستگاه به شکلی واضح و بزرگ مهم‌ترین نکته در سهولت استفاده از ترازوی وزن‌کشی است. در کنار آن قابلیت‌هایی همچون تنظیم مقیاس بر اساس ترجیحات شخصی و به شکل راحت و روشنی نمایشگر بدون نیاز به چراغ از دیگر فاکتورهای مهم در بحث سهولت در استفاده است.

۴. توجه به حداکثر وزن قابل نمایش در ترازوی وزن‌کشی

مدل‌های قدیمی‌تر ترازو قابلیت نمایش حداکثر وزن در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ پوند (۱۳۶ الی ۱۵۸ کیلوگرم) را داشتند، اما جدیدترین مدل‌های بازار می‌توانند تا حداکثر ۵۵۰ پوند (حدودا ۲۵۰ کیلوگرم) را اندازه‌گیری کنند. البته توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید حداکثر وزن قابل تحمل توسط دستگاه را بررسی کنید و ترازو را متناسب با محدوده‌ی وزن مورد نیاز خود انتخاب کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که اندازه‌ی صفحه‌ی ترازوی وزن‌کشی به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد تا بتوانید راحت روی آن بایستید.

۵. قابلیت خودکار کالیبره کردن ترازو

راهنمای خرید ترازو

ترازوهای دیجیتالی مدرن به طور معمول با یک ویژگی کالیبراسیون اتوماتیک همراه هستند، به این معنی که پس از پایین آمدن فرد از آن به طور خودکار صفر می‌شود. در این میان بعضی از مدل‌های این محصولات چنین قابلیتی را ندارند و شما باید پس از هر بار استفاده، ترازوی وزن‌کشی را به صورت دستی صفر کنید. به طور کلی به یاد داشته باشید که کالیبراسیون به شکل دستی به طور دقیق وزن شما را منعکس نمی‌کند و احتمال خطا در کارکرد آن به مرور زمان وجود دارد.

کالیبراسیون به شکل دستی به طور دقیق وزن شما را منعکس نمی‌کند و احتمال خطا در کارکرد آن به مرور زمان وجود دارد.

بازگشت به فهرست

اندازه‌گیری چربی بدن در ترازوهای هوشمند تا چه حد دقیق است؟

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد برخی از ترازوهای موجود در بازار این قابلیت را دارند که چربی بدن را اندازه‌گیری کنند. با وجود این دست از اطلاعات می‌توانید رژیم غذایی یا برنامه‌های ورزشی خود را ارزیابی کنید و در صورت نیاز در آن‌ها تغییراتی دهید. این ویژگی برای افرادی که علاقه‌مند به بهبود تناسب اندام و سلامت بدن به شکل کلی هستند، قابل توجه است. البته باید در نظر داشته با توجه به بررسی‌های انجام شده در مورد این قابلیت، مقادیر ارائه شده در مورد درصد چربی بدن توسط دستگاه چندان دقیق نیست و در مقایسه با دستگاه‌های دقیق آزمایشگاه بسیار ضعیف‌تر است.

لازم به تاکید است که تقریبا هیچ‌ یک از ترازوهای موجود در بازار در تعیین درصد چربی بدن دقیق نیستند، با این حال، اندازه‌گیری وزن و شاخص توده‌ی بدنی در آن‌ها جای تایید دارد.

از آن‌جایی که دو فاکتور توده‌ی چربی و توده‌ی بدون چربی بدن شما را بر اساس سرعت حرکت الکتریسیته در قسمت پایین‌تنه تخمین زده می‌شود، عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد. برخی از این موارد که بر دقت این فاکتور موثر است شامل میزان آب موجود در بدن شما، میزان چربی بلافاصله بعد از غذا خوردن و انجام ورزش (و بالافاصله اندازه‌گیری چربی بدن) است.

  • ۸ دلیل برای خستگی و افزایش وزن ناخواسته که شاید ندانید
  • در ماه چند کیلو می‌توانید وزن کم کنید؟ (نکاتی برای کاهش وزن اصولی)

بازگشت به فهرست

ترازوی وزن‌کشی هوشمند بخریم یا دیجیتال؟

ترازوی وزن‌کشی هوشمند بخریم یا دیجیتال؟

برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند که به جای یک ترازو دیجیتال و معمولی که غالبا ثباتی در نمایش وزن ندارد، یک ترازو هوشمند بخرند؛ چراکه ترازوهای هوشمند چندین جنبه از شاخص‌های متنوع در بدن را علاوه بر وزن اندازه‌گیری می‌کنند. در واقع، ترازوهای هوشمند می‌توانند چربی بدن، توده عضلانی یا درصد آب بدن را در کنار معیارهای دیگر اندازه‌گیری کنند.

به طور کلی ترازوهای هوشمند می‌توانند فاکتورهای زیر را در کنار وزن اندازه‌گیری کنند که بسته به مدل از دقت‌ مختلفی هم برخوردار هستند.

  • BMI؛ شاخص توده بدنی، عددی است که اغلب برای تعیین وضعیت سلامتی افراد استفاده می‌شود و نسبت وزن ما به قد را نمایش می‌دهد.
  • درصد چربی بدن؛ این شاخص نشان می‌دهد که چه مقدار از کل وزن بدن شما را بافت چربی تشکیل می‌دهد. البته لازم به ذکر است که این پارامتر شامل چربی ضروری بدن و چربی ذخیره شده است.
  • توده‌ی عضلانی؛ توده‌ی عضلانی به نوعی برعکس درصد چربی بدن است. توده‌ی عضلانی مقداری از وزن کل بدن شما است که بافت ماهیچه‌ای آن را تشکیل می‌دهد.
  • وزن بدن بدون چربی (توده‌ی بدون چربی)؛ به طور کلی این پارامتر شامل وزن کل بدن منهای وزن چربی است. این میزان ممکن است بسیار شبیه توده‌ی عضلانی به نظر برسد، اما شامل مواردی مانند وزن استخوان و وزن آب بدن نیز می‌شود.

افراد علاقه‌مند به فناوری همچنین ممکن است ترازو‌های وزن‌کشی هوشمند را برای راحتی بیشتری در استفاده همچون اتصال ترازو به بلوتوث یا Wi-Fi انتخاب کنند. به این معنی که مدل‌های هوشمند مستقیماً با تلفن هوشمند شما همگام می‌شوند و با وجود اپلیکیشن مخصوص پیشرفت شما در برنامه‌ی سلامتی مدنظر را در طول زمان ارزیابی می‌کنند. علاوه بر این، ترازوی هوشمند گزینه خوبی برای خانواده‌ها پر جمعیت است، چراکه بسیاری از مدل‌ها به شما اجازه می‌دهند تا پروفایل‌هایی برای چندین کاربر تنظیم کنید و سلامت جسمی افراد را دائما تحت نظر داشته باشید.

  • ۴ حقیقت مهم درباره‌ی مصرف پاپ‌کورن و کمک به کاهش وزن
  • رژیم کاهش وزن ۳ روزه به سبک ارتشی چیست و آیا واقعا موثر است؟

بازگشت به فهرست

معرفی پرفروش‌ترین مدل‌های ترازوی وزن‌کشی هوشمند و غیر هوشمند

در کنار نکات و اطلاعات مطرح شده در این راهنمای جامع خرید شاید بد نباشد که نگاهی به محبوب‌ترین مدل‌های ترازوی وزن‌کشی با استناد به سایت دیجی‌کالا بیاندازیم تا با دقت نظر بیشتری اقدام به خرید این محصول کنید.

ترازوی هوشمند شیائومی مدل Mi-Smart-Scale2

ترازو هوشمند شیائومی مدل Mi-Smart-Scale2

ترازوی هوشمند شیائومی مدل Mi-Smart-Scale2 گزینه‌ای خوش‌قیمت، کم‌مصرف و با سیستم خاموشی خودکار است که نظر بسیاری از کاربران و خریداران را به خود جلب کرده است. این مدل ترازوی هوشمند امکان ذخیره‌ی اطلاعات بر روی نرم‌افزار مخصوص در گوشی هوشمند را دارد و با سیستم عامل اندروید ۴ و IOS 9 سازگاری دارد.

از جمله قابلیت‌های اندازه‌گیری این کالا می‌توان به مواردی همچون اندازه‌گیری دقیق وزن، محاسبه شاخص توده‌ی بدنی (BMI) توسط نرم‌افزار، توده‌ی عضلانی و درصد چربی بدن اشاره کرد. بیشترین میزان وزن قابل تحمل دستگاه ۱۵۰ کیلوگرم است و پایه‌های لاستیکی که در کف ترازو وجود دارد جهت جلوگیری از لرزش و اندازه‌گیری دقیق وزن تعبیه شده است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی دیجیتال مدل Intelligent Scale

ترازو دیجیتال مدل Intelligent Scale

ترازوی دیجیتال مدل Intelligent Scale یک کالای میان‌رده با قیمت بسیار ارزان است که از مشخصاتی همچون قابلیت اتصال بلوتوثی به اپلیکیشن‌های کنترل شاخص سلامت، محدوده‌ی وزن‌کشی از ۳ الی ۱۸۰ کیلوگرم، اندازه‌گیری شاخص‌های سلامتی، سیستم خاموشی خودکار و پایه‌هایی جهت چسبندگی به سطح و ثبت وزن به شکل دقیق و با ثبات برخوردار است. در حالت کلی شما می‌توانید ترازوی دیجیتال بلوتوثی مدل Intelligent Scale را به سادگی به اپلیکیشن مندرج در بسته‌بندی با استفاده از دفترچه راهنمای کالا متصل و وزن و شاخص سلامتی خود را به شکلی مرتب و دائمی ارزایابی کنید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی دیجیتال کمری فیت مدل برفی

ترازو دیجیتال کمری فیت مدل برفی

اگر علاقه‌ای ندارید که هزینه‌ی بیشتری را بابت یک مدل هوشمند پرداخت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که ترازوی دیجیتال کمری فیت مدل برفی را بررسی کنید. این مدل ترازوی دیجیتال دارای مشخصاتی همچون حداکثر وزن قابل تحمل تا ۱۸۰ کیلوگرم، نمایشگر ال‌سی‌دی، سیستم خاموشی خودکار، دقت وزن‌کشی تا ۰.۱ کیلوگرم، مجهز به ترمز جهت عدم لیزخوردگی ترازوی وزن‌کشی بر روی سطوح و نمایشگر دمای هوا است. همچنین وجود دفترچه راهنمای فارسی از دیگر ویژگی‌های این کالاست که آن را به انتخابی محبوب در بین کاربران تبدیل کرده است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی دیجیتال شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM

ترازو دیجیتال شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM

یکی دیگر از مدل‌های پرفروش و در عین حال محبوب از برند معتبر شیائومی ترازوی دیجیتال شیائومی مدل Mi Body Scale 2 XMTZC04HM است. این مدل ترازوی هوشمند قابلیت محاسبه‌ی شاخص توده‌ی بدنی (BMI) توسط نرم‌افزار را دارد و دارای ورژن بلوتوث ۵ و سازگار با سیستم عامل Android 4.4 و IOS 9 است. از طرفی کالیبراسیون خودکار، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند از طریق نرم افزار Mi Fit و امکان ذخیره‌ی اطلاعات روی گوشی، نمایشگر LED با نور سفید، سیستم خاموشی خودکار، وجود پایه‌های لاستیکی در کف ترازو جهت جلوگیری از لرزش و اندازه‌گیری دقیق وزن و مصرف کم انرژی از دیگر مشخصات قابل‌توجه در این ترازوی وزن‌کشی است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی دیجیتال سان سان مدل ۲۰۰۳D کد ۸۰۰۱

ترازو دیجیتال سان سان مدل 2003D کد 8001

ترازوی دیجیتال سان سان مدل ۲۰۰۳D کد ۸۰۰۱ محصولی با بدنه‌ای شیشه‌ای و LCD بزرگ و خوانا برای کاربری خانگی است که در مقایسه با محصولات هم‌رده‌ی خود از مزایای بیشتری برخوردار است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به مواردی همچون نشانگر دقیق دمای محیط، سیستم شروع به کار سریع، نمایش میزان باتری دستگاه، میزان تحمل وزن تا ۱۸۰ کیلوگرم و دقت اندازه‌گیری با خطای حدودا ۱۰۰ گرمی اشاره کرد. این مدل ترازوی وزن‌کشی با استفاده از دو باتری سکه‌ای فعال می‌شود و ابعادی به اندازه‌ی ۴×۳۳×۳۳ سانتی‌متر دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی هوشمند شیائومی مدل Mi-Composition-Scale2

ترازو هوشمند شیائومی مدل Mi-Composition-Scale2

از آن‌جایی که محصولات شیائومی همیشه در رده‌ی محصولات موفق و پرفروش است، در این قسمت باز هم یکی دیگر از ترازوهای وزن‌کشی از این برند را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. به طور کلی ترازو هوشمند شیائومی مدل Mi-Composition-Scale2 دارای قابلیت‌هایی همچون قابلیت اندازه‌گیری توده‌ی بدنی، میزان عضلات بدن، اندازه‌گیری تراکم استخوان‌ها، میزان چربی بدن، میزان آب و پروتئین در بدن است.

همچنین در کنار این مزیت‌ها ترازوی وزن‌کشی شیائومی از مشخصات سخت‌افزاری‌ای همچون مجهز بودن به بلوتوث ورژن ۵، سازگار با سیستم عامل Android4.4 و IOS 9، کالیبراسیون خودکار، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند از طریق نرم افزار Mi Fit، مجهز به تکنولوژی بیوالکتریکی (BIA)، طراحی سطح بزرگ با نمایشگر LED خوانا و بزرگ و همراه با پایه‌های لاستیکی در کف ترازو جهت جلوگیری از لرزش و اندازه‌گیری دقیق وزن برخوردار است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی دیجیتال کمری فیت مدل B Wave

ترازو دیجیتال کمری فیت مدل B Wave

ترازوی دیجیتال کمری فیت مدل B Wave محصولی میان‌رده و خوش‌ساخت با امکاناتی همچون ظرفیت وزن‌کشی تا حداکثر ۱۸۰ کیلوگرم، سیستم خاموشی خودکار، بدنه‌ای شیشه‌ای با ضخامت ۸ میلی‌متر و صفحه نمایشگر بزرگ و از نوع ال‌سی‌دی است که در کنار سایر مدل‌ها نظر کاربران را به خود جلب کرده است. به طور کلی این مدل ترازوی وزن‌کشی علاوه بر دقت بالا در نمایش وزن با کم‌ترین درصد خطا همراه است و جالب است بدانید که یک دماسنج محیطی هم بر روی آن سوار است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی دیجیتال کانستنت مدل ۱۴۱۹۲-۳۶۵A

ترازو دیجیتال کانستنت مدل 14192-365A

ترازوی دیجیتال کانستنت مدل ۱۴۱۹۲-۳۶۵A یکی دیگر از ابزارهای سلامتی پرفروش است که امکاناتی همچون حافظه‌ی ذخیره نتایج، نمایشگری بزرگ و خوانا، بازه‌ی تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم، نمایشگر ال‌سی‌دی و وزن ۲.۲ کیلوگرمی برخوردار است. منبع انرژی این ترازوی وزن‌کشی از طریق باتری ۱.۵ ولت AAA تامین می‌شود و ابعادی به اندازه‌ی ۳۷x34x5 سانتی‌متر دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی دیجیتال کانستنت مدل ۱۴۱۹۲-۳۰۰A

ترازو دیجیتال کانستنت مدل 14192-300A

ترازوی دیجیتال کانستنت مدل ۱۴۱۹۲-۳۰۰A یک محصول ساده با مشخصاتی همچون مناسب برای اندازه‌گیری روی سطوح صاف مانند سرامیک، سنگ و کاشی، کیفیت ساخت بالا، مجهز به چهار لودسل فولادی با دقت صد گرم و با قابلیت اندازه‌گیری اجسام است. قابلیت خاموشی خودکار و وجود نمایشگر ال‌سی‌دی‌ بزرگ و خوانا از دیگر ویژگی‌های این کالا است که آن را به محصولی پرفروش و خوش‌قیمت تبدیل کرده است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ترازوی دیجیتال شیائومی مدل هوشمند MI SCALE 2 GLOBAL VERSION

ترازو دیجیتال شیائومی مدل هوشمند MI SCALE 2 GLOBAL VERSION

ترازوی دیجیتال شیائومی مدل هوشمند MI SCALE 2 GLOBAL VERSION محصولی مینیمال و زیبا با مشخصات جالب‌توجه‌ای همچون قابلیت اندازه‌گیری توده‌ی بدنی، میزان آب و پروتئین در بدن، میزان عضلات بدن، اندازه‌گیری تراکم استخوان‌ها و میزان چربی بدن است. از طرفی مجهز بودن به ورژن بلوتوث ۵ و سازگار با سیستم عامل Android4.4 و IOS 9، کالیبراسیون خودکار، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند، طراحی سطح بزرگ با نمایشگر LED خوانا و بزرگ از دیگر ویژگی‌های این مدل ترازوی وزن‌کشی است. لازم به ذکر است که بیشترین وزن قابل‌تحمل در این مدل تا ۱۵۰ کیلوگرم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

بازگشت به فهرست

جمع‌بندی

هدف ما از این راهنمای خرید ارائه‌ی نکاتی ظریف به منظور خرید یک ترازوی وزن‌کشی کارا و بادوام بود که امیدواریم مفید واقع شده باشد. در پایان جای تاکید دارد که انتخاب مدل‌های غیر دیجیتال و به نوعی مکانیکی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چراکه این مدل از ترازوها از دقت کافی برای اندازه‌گیری وزن شما برخوردار نیستند و محدودیت حداکثر وزن دارند. به بیان دیگر خرید مدل‌های مکانیکی عملا هدر دادن هزینه و زمان است.

منبع: Consumer Reports

نوشته ۵ نکته که قبل از خرید ترازوی وزن‌کشی باید به آن توجه کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala