کانسیلر یکی از محصولات آرایشی است که با استفاده از پیگمنت‌های رنگی طوری فرموله شده که نواقص پوست مانند لکه‌ها، جای جوش‌ها و همچنین حلقه‌های تیره را بپوشاند. استفاده از کانسیلر پیش از آرایش سبب می‌شود که پوستتان متعادل و بی‌نقص نشان داده شود و قرمزی‌ها و تیرگی‌ها از روی پوستتان محو شود. برخی از مدل‌های کانسیلر برای پوست‌های مختلف مزیت‌های دیگری را هم فراهم می‌کنند. مثلا برخی از کانسیلرها حاوی هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) هستند و پوست را هیدراته و مرطوب می‌کنند.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر علاوه بر پوشاندن لکه‌های تیره، قرمزی‌ها، جای جوش و چروک صورت برای کانتورینگ هم می‌تواند استفاده شود که در بخش‌های آتی مطلب به آن خواهیم پرداخت.

انواع کانسیلر

کانسیلرها در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. برخی از انواع کانسیلرهای آرایشی را در این بخش از مطلب با یکدیگر مرور می‌کنیم.

کانسیلر با پالت‌های رنگی متنوع

برخی از کانسیلرها رنگ‌های متنوعی دارند؛ سبز،قرمز، زرد یا بنفش که می‌توانند برحسب نوع رنگ لکه‌های پوستی و نیاز پوست آن‌ها را متعادل کرده و یک نوع بالانس رنگی در کل پوست صورت ایجاد کنند. به عنوان مثال رنگ سبز لکه‌های قرمز روی پوست را می‌پوشاند و رنگ بنفش تناژ رنگ پوست شما را درخشان‌تر می‌کند و آن را شاداب‌تر جلوه می‌دهد.

دیگر رنگ‌های موجود در پالت‌های رنگی به این شکل عمل می‌کنند:

  • رنگ صورتی: برطرف و کمرنگ کردن کسلی صورت
  • رنگ زرد: برطرف کردن دایره‌های سیاه و لکه‌ها
  • رنگ بنفش: برطرف کردن لک‌های زرد
  • رنگ نارنجی: برطرف کردن جوش‌های متمایل به آبی دیده و لکه‌های سیاه

کانسیلرهای کرمی

اگر به دنبال این هستید که کانسیلر کاور زیادی روی پوست شما داشته باشد باید کانسیلرهای کرمی را انتخاب کنید. این نوع کانسیلرها که معمولا در پالت‌ها و تیوب‌های کوچک ارائه می‌شوند حاوی پیگمنت‌های قوی هستند و می‌توانند لکه‌های روی پوست را به خوبی کاور کنند. از آنجایی که این کانسیلرها بافت ضخیمی را روی پوست ایجاد می‌کنند و در نهایت یک فینیش براق به آرایش می‌دهند و برای کسانی که پوست خشک یا نرمال دارند مناسبند.

کانسیلرهای مایع

این کانسیلرها بافتی سبک و شیری مانند دارند و برای انواع پوست‌ها مناسبند. سبک بودن بافت کانسیلر به شما این امکان را می‌دهد که برحسب نوع سلیقه و نیازتان کاور دلخواهتان را روی پوست داشته باشید. این کانسیلرها معمولا در دو نوع مات و براق موجودند و برای رفع حلقه‌های سیاه زیر چشم بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

کانسیلرهای استیکی یا اسپات

این کانسیلرها که به شکل استیک و قلمی هستند کاوری ضخیم و زیاد روی پوست ایجاد می‌کنند و به دلیل این که حالت قلمی دارند راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها روی لکه را بپوشانید و یا زیر چشمتان را کانسیلر بزنید. کانسیلرهای استیکی و قلمی برای روی جوش هم مناسبند چون می‌توانید به طور دقیق روی جوش یا جای جوش را کاور کنید. برخی از این استیکرها حتی حاوی ترکیبات ضد اکنه مانند روغن درخت چای هم هستند که باعث می‌شوند آکنه‌ها و جوش‌ها زودتر خشک شوند و یا جای آن‌ها زودتر بهبود پیدا کند.

کانسیلر دور چشم

برای محو کردن حلقه‌های تیره زیر چشم انواع کانسیلرها را می‌توانید استفاده کنید. از کانسیلرهای رنگی گرفته تا کانسیلرهای کرمی، مایع و استیکی. اما شما می‌توانید به طور خاص کانسیلرهایی را پیدا کنید که برای ناحیه زیر چشم طراحی شده‌اند. از آنجایی که زیر چشم پوست نازکی دارد و ظرافت خاصی را هم می‌طلبد این کانسیلرها به راحتی جذب لایه‌ی پوست زیر چشم می‌شوند و بدون این که مجبور باشید آن را روی پوست ماساژ بدهید به راحتی در منافذ نفوذ می‌کنند.

چطور بهترین نوع و رنگ کانسیلر را برای پوستمان انتخاب کنیم ؟

برای انتخاب بهترین نوع و رنگ کانسیلر نکات مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید. این نکات را به طور مفصل توضیح داده‌ایم.

انتخاب رنگ هماهنگ با پوست صورت

برای این که بدانید بهترین رنگ‌های کانسیلر برای پوست شما چه رنگ‌هایی هستند باید ابتدا تناژ پوست خودتان را تعیین کنید. تناژ رنگ پوست بستگی به مقدار ملانین (پیگمنت یا رنگدانه) در پوست شما دارد. اگر رنگ پریده به نظر می‌رسید و رنگدانه‌های پوست شما تراکم کمی دارد پوست روشن دارید. اگر تناژ پوستتان به بژ نزدیک است، پوست شما تناژ مدیوم دارد. اگر پوست زیتونی دارید، تناژ رنگی پوست شما گرم است. اگر پوست شما به رنگ‌های کاراملی می‌خورد، شما تناژ رنگی برنزه دارید. اگر رنگدانه‌های عمیق و متراکم دارید، پوست شما تیره است.

برای این که بدانید کدام کانسیلرها به تناژ رنگی پوستتان می‌خورند، مقدار کمی از کانسیلر روی پوست گردن خود بگذارید، درست زیر گوش. اگر برایتان امکان‌پذیر است، این کار را زیر نور طبیعی انجام دهید چون نورهای مصنوعی باعث تغییر رنگ صورت می‌شوند. پس از این که رنگ را انتخاب کردید حالا یک یا دو درجه درجه روشن‌تر و یک تا دو  درجه تیره‌تر را هم انتخاب کنید. کانسیلری که دقیقا به رنگ پوست شما شبیه است برای پوشش بخش‌های نرمال پوستتان مناسب است. کانسیلری که یک یا دو درجه روشن‌تر است، برای پوشاندن لکه‌های تیره و همچنین حلقه تیره زیر چشم به کار می‌آید و تناژهای تیره‌تر را می‌توانید برای کانتورینگ استفاده کنید.

بررسی مشکلات و نیازهای پوست

مشکلات و نیازهای پوست شما مورد دیگری است که در انتخاب کانسیلر باید به آن دقت شود. روی پوستتان متمرکز شوید و ببینید برای داشتن یک پوست متعادل و چهره شاداب چه نواقصی باید در صورتتان بر طرف شود؟ برخی از این رایج‌ترین مشکلات پوستی را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

پوشاندن حلقه‌های تیره زیر چشم و  تعیین بهترین رنگ کانسیلر برای زیر چشم

برای این که ببینید چه نوع کانسیلری برای زیر چشمتان مناسب است ابتدا باید به رنگ حلقه‌های زیر چشم توجه کنید. اگر این تیرگی‌ها در همان تناژ رنگی پوست خودتان است فقط کمی تیره‌تر است بهتر است کانسیلری یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید. اگر رنگ حلقه‌های زیر چشمتان به زرد و قهوه‌ای می‌زند، با کانسیلر هلویی رنگ این حلقه‌ها را اصلاح کنید.

پوشاندن آکنه ها و جای جوش

اگر می‌خواهید از کانسیلر رنگی برای پوشاندن روی آکنه و یا قرمزی‌های صورت استفاده کنید، رنگ سبز بهترین رنگ کانسیلر برای پوشاندن روی جوش‌ها و قرمزی‌هاست و رنگ قرمز رنگدانه‌های پوست را خنثی می‌کند. اگر هم خواستید از کانسیلرهای تناژ رنگی پوست خودتان استفاده کنید، رنگ کانسیلر یک درجه روشن‌تر از پوست خودتان برای روی جوش مناسب است و روی کانسیلر از کرم پودر مطابق را تن رنگ پوستتان استفاده کنید.

استفاده از کانسیلر برای های لایت و کانتورینگ

بعد از این که تناژ مطابق با رنگ پوستتان را انتخاب کردید می‌توانید با در نظر گرفتن رنگ طبیعی پوستتان، از کانسیلر برای های‌لایت و کانتورینگ هم استفاده کنید. شما باید یک کانسیلر با یک یا دو درجه روشن‌تر از پوستتان برای های‌لایت و یک کانسیلر با رنگ یک یا دو درجه تیره‌تر از پوستتان برای کانتور استفاده کنید.

به چه میزان کاور احتیاج دارید؟

این که به چه میزان کاور احتیاج دارید بستگی به نوع تیرگی‌ها و نواقص پوستی شما و سلیقه شما در آرایش دارد. در انتخاب نوع کانسیلر به کاور آن دقت کنید. به عنوان مثال اگر کاور سبک می خواهید به سراغ کانسیلرهای مایع بروید و برای کاور سنگین‌تر کانسیلر استیکی را امتحان کنید.

فینیش میک‌آپ شما چطور باشد؟

به طور کلی فینیش میک‌آپ شامل سه حالت است: مات، نچرال، درخشان. این که کدام فینیش را می خواهید بستگی به سلیقه شما دارد و بر همین اساس هم باید نوع کانسیلرتان را انتخاب کنید.

بهترین کانسیلر برای پوست خشک

پوست پوسته شدن یکی از مشکلات پوست‌های خشک است. بهترین کانسیلر برای پوست خشک کانسیلری است که بتواند با آبرسانی به پوست آن را صاف و یکپارچه نشان دهد. در بین انواع مدل‌های کانسیلر، کانسیلرهای استیکی و کرمی برای پوست‌های خشک بهترند. بهترین کانسیلر از بین این کانسیلرهای کرمی و استیکی برای پوست خشک، کانسیلرهایی هستند که پوست را رطوبت رسانی می‌کنند و حاوی ویتامین هایی نظیر C و E هستند. همچنین خاصیت دیگری که بهترین کانسیلرها برای پوست خشک باید داشته باشند این است که بتوانند چین و چروک و خطوط ریز روی صورت را که در پوست‌های خشک بیشتر نمایان هستند را پوشش بدهند. کانسیلرهای حاوی روغن بادام و روغن آرگان و دیگر روغن‌های طبیعی هم جزو بهترین کانسیلرها برای پوست خشک به شمار می‌آیند چرا که پوست را تغذیه و آب‌رسانی می‌کنند.

بهترین کانسیلر برای پوست چرب

در بین انواع کانسیلرها، کانسیلرهای سبک مایع بهترین نوع کانسیلر برای پوست چرب محسوب می‌شوند مخصوصا اگر فاقد چربی و با فرمولاسیونی بر پایه‌ی آب تولید شده باشند. پوست‌های خشک معمولا منافذ بزرگتری دارند و بافت‌های ضخیم در کانسیلرهای استیکی و کرمی این منافذها را بزرگتر نشان می‌دهند و از این جهت برای پوست‌های چرب مناسب نیستند. ویژگی دیگری که کانسیلر باید روی پوست‌های چرب باید داشته باشد این است که یک جلوه‌ی مات به پوست صورت بدهد چراکه پوست‌های چرب به دلیل چربی و سبوم پوست یک حالت درخشندگی کاذب دارند.

راهنمای استفاده از کانسیلر

بهترین کانسیلر دور چشم

ترتیب استفاده از دیگر مواد آرایشی و کانسیلر به این صورت است که ابتدا از پرایمر و سپس از کانسیلر استفاده می‌کنید. کانسیلر را با روی جای جوش‌ها، لکه ها، خطوط خنده و زیر چشمتان بزنید و آن را با برس یا پد کمی محو کنید. حالا روی کانسیلر از پن کیک و یا کرم پودر استفاده کنید و مجددا روی آن از پودر فیکس آرایشی و یا اسپری فیکس به کار ببرید.

۱۰ مورد از بهترین مارک کانسیلر موجود در بازار

در این بخش از مطلب با بررسی ۱۰ برند معروف و محبوب تولید کننده کانسیلرهای آرایشی، بهترین و پرفروش‌ترین کانسیلرهای موجود در بازار را برایتان معرفی خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که بهترین کانسیلر برای شما باید با توجه به ویژگی‌های پوستتان انتخاب شود.

۱. کانسیلر تارت

برند آمریکایی تارت برند آنچنان با سابقه‌ای نیست اما با فناوری‌های به خصوص و پیشرفته‌اش در تولید محصولات آرایشی آنچنان موفق عمل کرده که در میان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای آرایشی جهان قرار گرفته است. کانسیلرهای برند تارت جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کانسیلرها در جهان هستند.

کانسیلرهای چندکاره مایع سری Shape Tape در بازار جهانی محبوبیت فوق‌العاده‌ای دارند، با روغن دانه انبه و روغن نوعی درخت آفریقایی غنی شده‌اند و علاوه بر پوشش‌دهی فوق‌العاده مشکلات پوستی می‌توانند پوست را آبرسانی و تغذیه کنند. این نوع کانسیلرهای مایع برای انواع پوست مناسبند. برای انتخاب بهترین کانسیلر تارت برای پوستتان اول تناژ رنگ پوستتان را مشخص کنید و سپس بر حسب نیاز و نوع آرایش‌تان، کانسیلر مناسب راخریداری کنید. کانسیلرهای پالتی تارت هم برای آن دسته از خانم هایی که می‌خواهند از کانسیلرهایی با رنگ‌های متنوع استفاده کنند فوق‌العاده است.

۲. کانسیلر میبلین

برند میبلین که یکی از برندهای بسیار مطرح و پرطرفدار لوازم آرایشی است که اولین بار در سال ۱۹۱۵ در امریکا تاسیس شد. این برند معتبر جهانی که محصولاتش را به بیش از ۱۲۰ کشور جهان صادر می‌کند از فناوری‌ها و فرمولاسیون بسیار پیشرفته‌ای در تولید محصولاتش استفاده می‌کند. کانسیلرها میبلین جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کانسیلرهای آرایشی در جهان محسوب می‌شوند.

کانسیلر Instant Anti-Age Eraser میبلین که جزو باکیفیت‌ترین کانسیلرها در بازار ایران است و برای پوشاندن چین و چروک پوست و تیرگی‌های دور چشم اثر فوق‌العاده‌ای دارد. طراحی کاربردی میکروفیل اسفنج در این محصول به شکلی است که پوشش خود را بر کوچکترین حفره‌های پوست صورت نیز اعمال می‌کند، علاوه بر پوشاندن نواقص پوستی، خاصیت لیفتینگ هم دارد و حاوی گوجی‌بری و هالوکسیل برای جلوگیری از پیری است.

کانسیلرهای سری fit me از دیگر کانسیلرهای محبوب این برند محسوب می‌شوند. این کانسیلرهای مایع هم برای تمامی انواع پوست مناسبند و در عین حال که سبک هستند و به خوبی جذب پوست می‌شوند، پوشانندگی مناسبی هم دارند. کانسیلر میبلین مدل Super Stay یک کانسیلر با کاور بالاست که ماندگاری بالاتری نسبت به دیگر مدل‌های کانسیلرها دارد و با وجود پوشانندگی بالا، تنفس پوست را مختل نمی‌کند و سبک است. پالت کانسیلر میبیلین که برای انواع پوست مناسب است هم یک محصول فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند با کانسیلرهای رنگی نواقص پوستشان را در میک‌آپ بپوشانند.

۳. کانسیلر رولوشن

یکی دیگر از برندهای نسبتا جدید محصولات آرایشی که کانسیلرهایش جزو محبوب‌ترین محصولات بازار هستند، برند انگلیسی رولوشن است که کیفیت فوق‌العاده و در عین حال قیمت مناسبی دارد. لاین کانسیلرهای مایع رولوشن هم بافت سبکی دارند و هم این که با تنوع فوق‌العاده در رنگ‌های مختلف برای کسانی که می‌خواهند از کانسیلرها برای کانتورینگ استفاده کنند هم فوق‌العاده است. اپلیکاتور این کانسیلر به شکلی طراحی شده که از کشیده شدن روی پوست حساس زیر چشم جلوگیری می‌کند و از این جهت برای زیر چشم هم فوق‌العاده است.

۴. کانسیلر لورآل

برند فرانسوی لورآل که یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای آرایشی و مراقبت از پوست در جهان است در ایران هم طرفداران بسیاری دارد. در کنار دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی لاین تولید کانسیلرهای آرایشی لورآل هم عملکرد فعالی دارد. کانسیلرهای مایع سری Infaillible یک انتخاب مناسب برای کسانی است که به دنبال بهترین کانسیلر موجود در بازار می‌گردند. این کانسیلر برای انواع پوست مناسب است و تنوع بسیار بالایی هم در انواع رنگ دارد. پالت کانسیلر مدل Total Cover لورآل هم یک محصول فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند با متد اصلاح رنگ و با استفاده از رنگ‌های متنوع نواقص پوستی‌شان را اصلاح کنند.

۵. کانسیلر فلورمار

این برند معروف که در سال ۱۹۷۰ در کشور ایتالیا تاسیس شده است در ۸۰ کشور دنیا حضور فعال داشته و به عرضه‌ی انواع محصولات آرایشی باکیفیت پرداخته است. برند فلومار را هم می‌توانیم یکی از برندهای بسیار محبوب لوازم آرایش بین خانم‌های ایرانی بدانیم. در کنار تولید گسترده‌ی لوازم آرایشی لاین تولید پرایمرهای فلورمار هم فعال و محبوب است. کانسیلرهای مایع مدل perfect coverage کانسیلرهای اقتصادی و در عین حال باکیفیتی است که برای انواع پوست مناسب است و کاور خوبی هم روی پوست دارد. کانسیلرهای کرمی و نیمه‌جامد فلورمار برای پوست‌های خشک و معمولی مناسبند و کانسیلرهای استیکی فلورمار هم برای کسانی که دنبال کاور و پوشانندگی بالا هستند محصول مناسبی است. پالت‌های کانسیلر فلورمار هم در رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و برای اصلاح رنگ پوست مناسبند.

۶. کانسیلر گلدن رز

برند گلدن رز یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکنندگان محصولات آرایشی در کشور ترکیه است و محصولاتش را به بیش از ۹۰ کشور در سراسر دنیا صادر می‌کند. همچون دیگر محصولات گلدن رز، کانسیلرهای این برند هم کیفیت قابل قبول و استانداردی را دارا هستند و از نظر قیمت هم اقتصادی و مناسبند. کانسیلر گلدن رز مدل liquid یک نوع کانسیلر سبک است که جلوه‌ای نچرال به میک‌آپ می‌دهد و برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است. کانسیلر اچ دی گلدن رز با سری اسفنجی و نرم هم برای چین و چروک و جوش و هم برای زیر چشم فوق‌العاده است و SPF 15 هم برای محافظت از اشعه‌های خورشید دارد. پالت کانسیلر گلدن رز مدل correct & conceal برای تصحیح رنگ‌ها به کار می‌رود و کانسیلر استیکی گلدن رز هم برای کسانی که پوست خشک و معمولی دارند مناسب است.

۷. کانسیلر نوت

برند ترکیه‌ای نوت یک برند آرایشی چند ملیتی فعال در حوزه‌ی تولید محصولات آرایشی است که کارخانه و دفتر مرکزی آن در کشور ترکیه واقع شده است و محصولات آن به بیش از پنجاه کشور دنیا صادر می‌شود. کانسیلرهای برند نوت هم جزو محصولات باکیفیت و اقتصادی در بازار جهانی هستند. کانسیلر نوت مدل فول کاور یک کانسیلر سبک و کاربردی برای استفاده‌ی روزمره است، برای دور چشم و پوشاندن چروک و نواقص صورت تاثیر خوبی دارد و علاوه بر پوشانندگی خاصیت آبرسان و ضدپیری هم دارد.

کانسیلر نوت مدل Perfecting Pen یک اپلیکاتور ظریف دارد که آن را به گزینه مناسبی برای پوشاندن نواقص زیر چشم و جای جوش و لکه کرده است. کانسیلرهای استیکی نوت هم با پوشانندگی بالا یک گزینه‌ی مناسب و اقتصادی برای کسانی است که پوست خشک و نرمال دارند و یا می‌خواهند کانسیلرهایی با کاور بالا استفاده کنند.

۸. کانسیلر آرت اسکین

برند میان رده آرت اسکین یک برند چینی است که محصولاتی با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب تولید می‌کند. کانسیلرهای آرت اسکین هم جزو تاپ لیست پرفروش‌ترین کانسیلرها در فروشگاه دیجی‌کالا هستند. کانسیلر آرت اسکین سری my beloved که از نظر ظاهری شبیه به کانسیلرهای برند تارت طراحی شده بافتی سبک دارد و برای پوست‌های چرب یا کسانی که آرایش سبک می‌کنند مناسب است. دیگر کانسیلر پرفروش این برند مدل ERASER است که بافتی سنگین‌تر و شبیه به موس‌های آرایشی دارد و حاوی رنگدانه‌های متراکم استو یک اپلیکاتور ظریف و یک اسفنج کاربردی دارد.

۹. کانسیلر کالیستا

برند ایرانی کالیستا توسط شرکت «آریان کیمیا تک» تولید می‌شود و یکی از پرفروش‌ترین برندهای لوازم آرایشی در ایران است. کانسیلرهای مایع کالیستا مدل کاور آپ در فروشگاه دیجی‌کالا جزو پرفروش‌ترین کانسیلرها طبقه‌بندی می‌شوند و علاوه بر قیمت مناسب تنوع خوبی هم در رنگ دارند و یک گزینه‌ی اقتصادی و کاربردی برای استفاده‌ی روزانه محسوب می‌شوند.

۱۰. کانسیلر شون

دیگر برند ایرانی که کانسیلرهایش جزو کانسیلرهای پرفروش فروشگاه دیجی‌کالا محسوب می‌شوند برند شون است. کانسیلرهای مایع سری Appealing برند شون بافتی سبک دارند و با دارا بودن خاصیت ضد چروک و روغن بادام برای انواع پوست مناسبند. اگر دنبال گزینه‌های اقتصادی و در عین حال با کیفیت مناسب می‌گردید این برند را به شما توصیه می‌کنیم.

و در آخر

در این مطلب فوت و فن‌های انتخاب بهترین کانسیلر برای پوست برا برایتان ارائه کردیم و چند برند پرفروش را هم به شما معرفی کردیم تا راحت‌تر بتوانید کانسیلری مناسب برای نیازها و پوستتان انتخاب کنید. علاوه بر ویژگی‌های پوستی و نیازهایی که در متن ذکر شد فاکتور قیمت هم عامل مهمی است. اگر قیمت چندان برایتان مهم نیست به سراغ برندهای لوکس و باکیفیت‌تری مانند تارت و  میبیلین بروید و اگر هم به دنبال محصولی اقتصادی هستید از میان برندهای اقتصادی اما خوشنام و استاندارد کانسیلر مورد نظرتان را انتخاب کنید چرا که همچون سایر محصولات آرایشی کیفیت کانسیلرها هم تاثیر محسوسی روی پوست شما دارد.

منابع: maybelline, byrdie

نوشته چگونه بهترین کانسیلر را برای پوست صورت انتخاب کنیم؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala