سریال ونزدی، ماجرای دختر خانواده، یعنی ونزدی آدامز است که در یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی مخصوص طرد شده‌‌های هیولایی که از همه جا رانده و مانده شدند، درس می‌خواند. شخصیت ونزدی آدامز نشانگر دختری با پوست سفید، چهره‌ای عبوس، موهای چتری، بافت‌های خرگوشی، شخصیتی سرد و بی‌عاطفه‌ و سرکش است که عاشق رنگ‌های تیره است و بر این باور است که تنها برنامه‌ریزی و کارهای او اهمیت دارد و دیگران فقط وسیله‌ای برای اجرای اهداف او هستند. همین موضوع باعث می‌شود که نتواند راحت با هم‌کلاسی‌هایش ارتباط برقرار کند و ماجرا از همین جا شروع می‌شود.

در این مقاله از دیجی‌کالا مگ قصد داریم یک راهنمای کامل برای نزدیک شدن به استایل ونزدی را به شما معرفی کنیم. ممکن است که برخی توضیحات این مطلب، قصه‌ی این سریال را لو بدهد.

مدرن اما اصیل

طراحی لباس این مجموعه‌ی جدید از خانواده آدامز را کولین اتوود، طراح آمریکایی بر عهده داشته که صاحب چندین جایزه از آکادمی طراحی لباس در مراسم‌های متفاوت است. اولین چیزی که در استایل ونزدی به چشم می‌خورد رنگ مشکی و بعد از آن استایل انتخابی این شخصیت که همان گوتیک است.

هر چند که در استایل گوتیک معمولا برند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اما در سریال ونزدی ما شاهد کت چرمی برند LK Bennett و لباس شیفون مشکی زیبا از برند Alaïa بودیم؛ به طور خلاصه باید گفت که ونزدی با هر ظاهری که در طول سریال دیده شد، جذابیت خود را حفظ کرده است. اگر خیلی قصد هزینه کردن ندارید، یک کت چرمی دو گیس بافت و یک برق لب کافی است برای اینکه به این استایل نزدیک شوید. اما اگر برای شما اصالت این استایل مهم است با ما همراه شوید:

  • سریال «ونزدی» تیم برتون سبک گوتیک را دوباره زنده کرد

۱. استایل اول؛ داخل مدرسه

یونیفورم ونزدی در سریال

در همان ابتدای سریال متوجه خواهید شد که با اینکه یونیفرم مدرسه برای همه آبی کاربنی و مشکی است، اما مدیر مدرسه متوجه انتخاب ونزدی بوده و برای او یک یونیفرم خاص به سبک خودش طراحی کرده است.

۲. استایل دوم؛ اوقات فراغت

استایل ونزدی

کولین اتوود، در طراحی لباس‌های این سریال از نظر جنا اورتگا (بازیگر نقش ونزدی) نیز استفاده کرده است. آن‌ها تصمیم گرفتند برای ونزدی در طول اوقات فراغت لباسی ساده و دخترانه مشکی با طرح گل‌های سفید به سبک وینتیج انتخاب کنند؛ این استایل با یک جفت کتانی مشکی سفید از برند Naked Wolfe ست شده است. همچنین تغییری در استایل موهای ونزدی نیز ایجاد نشده است.

یکی دیگر از استایل‌های اوقات فراغت ونزدی، بافت‌هایی با طرح‌های چهارخانه‌ی سفید و مشکی است. به طور کلی باید گفت که پیراهن سفید، وست یا بافت با طرح شطرنجی سفید مشکی و کراوات مشکی از المان‌های استایل وفادارانه‌ی ونزدی هستند.

۳. استایل سوم؛ زیبا، مرموز و گران‌قیمت

لباس شب مشکی ونزدی

اتوود، طراح لباس این سریال، به جنبه‌های زنانه و ظریف‌تری هم توجه کرده است. در دورهمی مدرسه در حالی که همه لباسی سفید به تن دارند، ونزدی با لباسی وینیج از طرح‌های رمانتیک Alaïa با مدل مویی ساده اما متفاوت وارد سالن شده و همه‌ی چشم‌ها به او خیره می‌شوند.

کولین اتوود در مورد انتخاب این لباس گفته است: «برخلاف آنچه در سریال دیدید (ونزدی در یک قسمت از سریال این لباس را در یک مغازه‌ی آنتیک فروشی پیدا کرده بود)، این لباس به طور سفارشی از برند عالیا برای ونزدی دوخته شده بود.»

 

۴. و اما در مورد آرایش

به نظر می‌رسد شخصیت ونزدی علاقه‌ای به آرایش کردن ندارد؛ هرچند که همیشه لاک مشکی روی ناخن‌های او دیده می‌شود، اما صورت او در تمام طول سریال همانند ماه روشن و سرد است. فقط در روز دورهمی، خط چشم محو مشکی و کمی برق لب به استایل او اضافه شده است.

  • ۲۰ ایده برای آرایش با پیراهن مشکی

تفاوت سبک ونزدی با گوتیک

استایل گوتیک ونزدی

در پایان این مطلب خوب است که کمی به تفاوت‌های سبک انتخابی ونزدی‌ با سبک گوتیک بپردازیم.

سبک گوتیک یک سبک رمزآلود و ساختارشکن است که به طور کلی می‌توانیم سبک طراحی لباس شخصیت ونزدی را هم زیرمجموعه‌ی همین سبک بدانیم. البته با توجه به سلیقه‌ی طراح لباس این مجموعه، چند نکته‌ی ریز در آن وجود دارد.

همان‌طور که خواندید، در سبک گوتیک مانند سبک انتخابی ونزدی‌ از رنگ مشکی بیشتر استفاده می‌شود، اما در استایل گوتیک می‌توان از رنگ‌های تیره‌ی دیگر مثل بنفش تیره یا قرمز اسکارلت هم استفاده کرد. این در حالی است که در استایل ونزدی خبری از رنگ‌های بیشتری نیست؛ مشکی، سفید و نهایتا کمی نقره‌ای.

علاوه بر این، از دیگر مشخصات استایل گوتیک می‌توان به استفاده از پارچه‌های چرمی، مخمل، ساتن، اطلس، توری و گیپور اشاره کرد. در حالی که در استایل ونزدی از کاموا و بافتنی هم استفاده شده که در سبک گوتیک کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مجموع می‌توان گفت سبک شخصیت ونزدی در سال ۲۰۲۲ با تعهد و وفاداری به طراحی اولیه‌ی شخصیت ونزدی (که چارلز آدامز، کارتونیست آمریکایی در سال ۱۹۳۸ خلق کرد‌)، یک سبک امروزی از گوتیک و ترکیب آن با سبک وینتیج را ارائه کرده است.

منابع: Elle, popbuzz

نوشته ۴ قدم برای داشتن استایلی شبیه به ونزدی آدامز اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala