شرکت شیائومی (Xiaomi) در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و توانست با محصولاتی متنوع و باکیفیت، بازار را تقریبا قبضه کند. این شرکت تقریبا وارد هر حوزه‌ای شده و در بازار موبایل و لوازم جانبی آن خوش درخشیده است. حالا دستگاهی از این شرکت در اختیار داریم که ترازوی هوشمند نام دارد. این ترازو علاوه بر اندازه‌گیری و نمایش وزن، از طریق بلوتوث به گوشی موبایل وصل می‌شود و می‌تواند داده‌های داخلی را با اپلیکیشن موبایل شیائومی سینک (Sync) کند. بنابراین شما همواره می‌توانید از تغییرات وزن خود آگاهی داشته باشید. کیفیت ساخت خوب و دقت اندازه‌گیری ۵۰ گرمی از اصلی‌ترین مشخصه‌های این ترازو هستند.

طراحی و عملکرد

ترازوی هوشمند شیائومی

ترازوی هوشمند شیائومی به شکل یک مربع باریک است که با رنگ سفید جذابی رنگ‌آمیزی شده. گوشه‌ها و لبه‌های بدنه که توسط دستگاه CNC برش داده شده‌اند، دایره‌ی شکل هستند و حاشیه‌های بسیار نرمی دارند. روی ترازو به غیر از یک لوگوی شیائومی (با حروف mi) چیز دیگری دیده نمی‌شود و تا زمانی که روی دستگاه نروید، LED های نمایشگر آن روشن نمی‌شوند. بدنه‌ در قسمت بالایی که قرار است میزبان شما باشد، از استیل منگنز ساخته شده که محکم است و در عین استحکام زیاد، قابلیت ارتجاعی هم دارد. قسمت بالای ترازو حتی در مقابل سقوط اجسام مختلف روی آن هم از مقاومت خوبی برخوردار است. روی این بخش از یک لایه شیشه‌ی گوریلاگلس استفاده شده و همین امر باعث مقاوم شدن بدنه در برابر ضربات بیرونی شده است. ترازوی شیائومی علاوه بر مقاومت در برابر ضربه، نسبت به رطوبت و گردوخاک هم مقاوم است و می‌توان به‌سادگی آن را درون رختکن قرار داد.

ترازوی هوشمند شیائومی

پایه‌های لاستیکی که در کف ترازو قرار گرفته‌اند، سایز بزرگی دارند تا در هنگام اندازه‌گیری وزن، مانع از لرزیدن شوند و وزن اندازه‌گیری شده دقیق باشد. کف دستگاه از پلاستیک ABS ساخته شده و در آن، جای قرار گرفتن چهار باتری قلمی وجود دارد. از باتری‌ها برای تامین انرژی دستگاه، روشن کردن نمایشگر و برقراری اتصال بلوتوث ترازو استفاده می‌شود. حالا احتمالا دارید به این فکر می‌کنید که لابد باید باتری‌های تمام شده‌ی ترازو را مرتبا عوض کنید! اما جای نگرانی نیست؛ چرا که مصرف ترازوی هوشمند شیائومی واقعا کم است و یک سال طول می‌کشد تا باتری‌ها نیاز به تعویض پیدا کنند. در زمانی که از ترازو استفاده نمی‌کنید، نمایشگر به‌صورت خودکار خاموش می‌شود تا انرژی کمتری از باتری مصرف شود. بلافاصله زمانی که روی ترازو قرار بگیرید، نمایشگر روشن می‌شود و اعداد شروع به اضافه شدن می‌کنند تا وزن صحیح شما را به نمایش درآورند. درون نمایشگر کوچک ترازو از ۱۶۱ عدد LED استفاده شده که می‌توانند وزن شما را در دو واحد پوند و کیلوگرم نمایش دهند.

ترازوی هوشمند شیائومی

ترازوی هوشمند شیائومی از چهار سنسور استفاده می‌کند تا وزن شما را با دقتی بالا به نمایش درآورد. این سنسورها که به‌نوعی همان پایه‌های لاستیکی قرار گرفته در کف ترازو هستند، بسیار حساس‌اند و در کنار هم کاری کرده‌اند تا دقت ترازوی هوشمند شیائومی در حد ۵۰ گرم باشد. یعنی حتی اگر یک لیوان آب هم بخورید، وزنتان با وزن قبلی تفاوت خواهد داشت. سیستم اندازه‌گیری به این صورت است که وزن شما به‌صورت هم‌زمان، با سه الگوریتم مختلف سنجیده می‌شود تا از دقت وزن ثبت‌شده اطمینان حاصل شود. به همین دلیل است که خطای اندازه‌گیری به حداقل می‌رسد و خطای ترازوی هوشمند شیائومی نصف خطای سایر ترازوهای دیجیتالی است. محدوده‌ی وزن قابل‌اندازه‌گیری هم از ۵ کیلوگرم تا ۱۵۰ کیلوگرم است.

اپلیکیشن

ترازوی هوشمند شیائومی

این ترازو برای ارتباط با گوشی موبایل، از همان اپلیکیشنی استفاده می‌کند که برای مچ‌بند هوشمند شیائومی ارایه شده بود. یعنی چنانچه یک عدد از مچ‌بندهای محبوب شیائومی را در اختیار دارید، همین حالا این اپلیکیشن روی موبایلتان نصب شده است. در غیر این صورت، لازم است اپلیکیشن Mi Fit را روی گوشی موبایلتان نصب کنید تا بتوانید بر وزن خود و اعضای خانواده‌تان نظارت داشته باشید. می‌توانید هر روز که از خواب بیدار می‌شوید، وزن‌ خود را چک کرده و به‌وسیله‌ی نموداری که در اپلیکیشن به نمایش درمی‌آید، از تغییرات وزن خود آگاهی پیدا کنید. خود اپلیشکین هم مشاوره‌هایی برای داشتن جسمی سالم‌تر به شما ارایه می‌دهد. کار دیگری که اپلیکیشن Mi Fit انجام می‌دهد، امکان برنامه‌ریزی برای فعالیت ورزشی و رژیم غذایی برحسب BMI بدن شما است. اپلیکیشن به شکل هوشمندانه‌ای اعضای خانواده را هم از هم تشخیص می‌دهد و می‌فهمد که کدام‌یک از اعضای خانواده روی ترازو قرار گرفته تا وزن اندازه‌گیری شده را روی پروفایل همان شخص ذخیره ‌کند. به‌این‌ترتیب وزن کودک ۱۰ ساله‌‌ی خانواده، در لیست رکورد‌های پدر خانواده نمایش داده نمی‌شود. تشخیص فرد حاضر روی دستگاه برحسب BMI فرد انجام می‌شود و تا ۱۶ نفر از اعضای خانواده می‌توانند تشخیص داده شوند.

جمع‌بندی

ترازوی هوشمند شیائومی

مانیتور کردن و دانستن این‌که وزنتان چقدر است، نقش مهمی در حفظ سلامتی ایفا می‌کند. ترازوی هوشمند شیائومی، کاری که به عهده گرفته است را به‌خوبی انجام می‌دهد: وزن شما را اندازه می‌گیرد، اعداد به‌دست‌آمده را روی موبایلتان ذخیره می‌کند و در این حین، از شما هیچ کار پیچیده‌ای طلب نمی‌کند. طراحی دستگاه کاملا مشابه ترازوهای غیرهوشمند است و حس نمی‌کنید کالای جدیدی در مقابل شما است؛ همان مفهوم قدیمی ترازوی خانگی، این بار در کنار ویژگی‌های جدید و ارتباط با گوشی موبایل ارایه شده است. یک ترازوی مدرن که مانیتور کردن وضعیت سلامتی و وزن را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

Pros

  • قابلیت اتصال به گوشی هوشمند
  • دقت بسیار بالا در اندازه‌گیری وزن نسبت به نمونه‌های مشابه
  • طراحی کلاسیک و زیبا

Cons

  • ندارد

digi_buy_label5

مطلب نقد و بررسی ترازوی هوشمند شیائومی برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala