برنامهی «انتشار زودهنگام علمی» (ERS) تلسکوپ فضایی جیمز وب که ۱۲ جولای ۲۰۲۲ (۲۱ تیر ۱۴۰۱) آغاز شد، ثابت کرده است که گنجینهای از یافتهها و پیشرفتهای علمی را به همراه دارد.
مرسدس AMG One در مسیر کمی کوتاهتر ۲۰.۶ کیلومتری این پیست، زمان ۶ دقیقه و ۳۰.۷۰۵ ثانیه را ثبت کرده است. باید اشاره کنیم که رکورد پورشه در این بخش ۶ دقیقه و ۳۸.۸۳۵ ثانیه بود. این خودروی رکورد بینظیر خود را در حالی ۶ آبان ماه (۲۸ اکتبر ۲۰۲۲) ثبت کرده که با چالشهایی بسیار زیادی برای رسیدن به آن روبرو شده است.
از آنجایی که فروش جهانی گوشیهای هوشمند کاهش یافته و تقریباً همه شرکتهای بزرگ فناوری را تحت تأثیر خود قرار داده، غول فناوری کره جنوبی نیز از این مشکل مصون نمانده است. گزارش جدیدی از وبسایت «Taiwan Economic Daily» ادعا میکند که این شرکت قصد دارد سال آینده عرضه گوشیهای هوشمند خود را به میزان ۱۳ درصد کاهش دهد و این نرخ تقریباً معادل ۳۰ میلیون گوشی هوشمند است.
سو ویمینگ که این شرکت خودروسازی را در سال ۲۰۲۱ راهاندازی کرد، به عنوان نایب رئیس سابق گروه فولکس واگن، تجربه زیادی از کار در صنعت خودرو دارد. به لطف این تجربه، او یک تیم قوی از کارمندان ماهر و با دانشی را که در گروه خودروسازی فولکس واگن کار میکردند را در شرکت بیانکا گردهم آورده که به عنوان مثال میتوان به آقای «کریستین کلینگر»، عضو سابق هیات مدیره گروه خودروسازی فولکس واگن اشاره کرد.
در حال حاضر قدرتمندترین گوشی اپل آیفون ۱۴ پرو مکس و قدرتمندترین گوشی سامسونگ هم گلکسی S22 اولترا است که هر دوی آنها از امکانات و قابلیتهای زیادی برخوردار هستند. هر یک هم طرفداران خاصی دارند که نسبت به دستگاه خود بسیار متعصب هستند. حال وبسایت Gizchina تصمیم گرفته به مقایسهی آیفون ۱۴ پرو مکس با گلکسی S22 اولترا بپردازد تا مشخص شود کدام یک از آنها عملکرد بهتری در انجام کارهای مختلف دارد.
نسل جدید تویوتا پریوس که یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین خودروهای هیبریدی بازار به شمار میرود، روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه به علاقه مندان و مشتریان این شرکت معرفی خواهد شد. آن طور که از تصاویر منتشر شدهی این خودرو بر میآید، انتظار میرود که تویوتا پریوس ۲۰۲۳ از طراحی کمانی شکل خطوط بدنه و سقفی منحنی شکل بهره ببرد. به لطف این طراحی، شاهد بهبود آیرودینامیک این خودرو و کاهش ضریب درگ یا همان ضریب مقاومت هوا خواهیم بود که طبیعتاً در مصرف سوخت این خودرو نیز تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.
این گوشی هم مانند نسل قبلی از جایگاه مختص قلم S Pen بهره میبرد. در ادامه این گوشی را از زوایای مختلف با نسل قبلی مقایسه میکنیم تا ببینیم آیا ارتقای قابل توجهی برای نسل قبلی به حساب میآید.
هوندا آکورد ۲۰۲۳ در شش تریم LX ،EX، اسپرت، EX-L، اسپرت-L و تورینگ روانهی بازار خواهد شد. البته باید اشاره کنیم که به جز دو تریم اول، سایر تریمها از پیشرانهی هیبریدی بهره میبرند. برای مدل ۲۰۲۳ آکورد، غول خودروساز ژاپنی دیگر از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۲۵۲ اسب بخاری استفاده نکرده است. به جای آن، آکورد ۲۰۲۳ مجهز به یک پیشرانهی هیبریدی است که میتواند ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید کند و نسبت به پیشرانهی ۲۱۲ اسب بخاری نسل قبلی کمی ضعیفتر شده است.