زندگی به‌اندازه‌ی کافی دشوار هست، برای همین همه‌ی ما برای افزایش روحیه به دل‌خوشی‌های کوچک نیاز داریم. یکی از این دل‌خوشی‌ها می‌تواند خریدن هدیه باشد؛ چه این هدیه برای خودمان باشد، چه برای دیگران. برای خرید هدیه لازم نیست که جیبتان را خالی کنید، با قیمت‌های مناسب هم می‌توانید انواع و اقسام هدیه‌ها را بخرید. برای این‌که کارتان را تا حدی راحت‌تر کرده باشیم، در ادامه تعدادی گجت را معرفی می‌کنیم که قیمت‌های نسبتا مناسبی دارند و می‌توانید آن‌ها را برای هدیه به خود یا اطرافیانتان در نظر بگیرید.

اسپیکر هوشمند برای انجام انواع و اقسام کارها

7 هدیه ارزان برای گجت‌بازها

حتی اگر اهل خبرهای مربوط به تکنولوژی هم نباشید، به‌احتمال‌زیاد چشمتان به حضور فزاینده‌ی دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند خورده است. خیلی از افراد گمان می‌کنند که دستیارهای صوتی موجود در گوشی‌ها کافی هستند و دیگر نیازی به اسپیکرهای هوشمند نیست؛ اما در اینجا باید گفت که اسپیکرهای هوشمند فقط برای یک نفر نیستند، بلکه تمام ساکنان خانه می‌توانند از آن استفاده کنند.

یکی از بهترین اسپیکرهای هوشمند، نسل دوم اسپیکر «اکو دات» (Echo Dot) شرکت آمازون است. با این اسپیکر جمع‌وجور، مثلا می‌توانید روشنایی خانه‌ی هوشمندتان را تنظیم کنید. اگر از تجهیزات خانه‌ی هوشمند بهره نمی‌برید، می‌توانید از پریز هوشمند برای چنین کاری استفاده کنید. از دیگر کارهایی که می‌شود با آن انجام داد می‌توان به گوش دادن به موسیقی از طریق سرویس‌های آنلاین، خواندن خبرهای روزانه، مدیریت تایمر و پاسخ دادن به سؤال‌های مختلف عمومی اشاره کرد.

احتمالا از پیش می‌دانید که اسپیکرهای هوشمند همانند دستیارهای صوتی درون گوشی‌ها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کنند و برای استفاده از آن‌ها باید دستورات موردنظر را به این زبان بیان کنید؛ اما خوشبختانه اسپیکر اکو دات انواع و اقسام لهجه‌های انگلیسی را تشخیص می‌دهد و حتی اگر لهجه‌ی انگلیسی شما هم چندان خوب نباشد، باز هم می‌توانید به راحتی از این اسپیکر هوشمند استفاده کنید.

پاوربانک؛ شارژری برای اوقات ضروری

7 هدیه ارزان برای گجت‌بازها - پاوربانک

فرض کنید که در بیرون از خانه هستید و برای انجام چند کار به‌شدت به گوشی هوشمندتان نیاز دارید. حالا فرض کنید در چنین موقعیتی باتری گوشی شما به اتمام برسد و به هیچ پریز برقی هم دسترسی نداشته باشید. در چنین مواقعی می‌توان از پاوربانک به‌عنوان یک کشتی نجات استفاده کرد. با توجه به تنوع گسترده‌ی پاوربانک‌ها، باید ببینید که تا چه حد به این گجت نیاز دارید. اگر فقط گاه‌گداری از پاوربانک‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است نوع کم‌حجم آن را بخرید که نسبتا ارزان هم باشد.

ازآنجایی‌که شیائومی از جمله بهترین تولیدکنندگان پاوربانک محسوب می‌شود، در ادامه دو مدل مختلف پاوربانک از این شرکت را معرفی می‌کنیم. یکی از آن‌ها مدل Mi با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که فقط ۱۵۶ گرم وزن دارد و بسیار باریک است، تا حدی که به‌راحتی در جیب هم جا می‌شود. اگر هم به دنبال یک پاوربانک با ظرفیت بالاتری می‌گردید، توصیه می‌کنیم از Mi Power Bank 2 با ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کنید. این پاوربانک هم چندان بزرگ نیست و فقط ۲۲۸ گرم وزن دارد. با استفاده از این پاوربانک، تقریبا ۳ بار می‌توانید گوشی را به‌طور کامل شارژ کنید و به دلیل بهره بردن از شارژ سریع، شارژ گوشی با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود.

 

شارژر بی‌سیم؛ کابل‌های شارژ را فراموش کنید

7 هدیه ارزان برای گجت‌بازها - شارژر بی سیم

خوشبختانه بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi شده‌اند. ازآنجایی‌که هرروزه به انواع و اقسام کابل‌ها افزوده می‌شود، خوب است که با استفاده از شارژر بی‌سیم تعدادی از این کابل‌ها را از زندگی‌مان حذف کنیم.

مشکل اصلی در مورد گوشی‌های مجهز به این فناوری این است که بسیاری از آن‌ها همراه با شارژر بی‌سیم عرضه نمی‌شوند. به همین خاطر در اکثر موارد ناچاریم که به‌صورت جداگانه شارژر بی‌سیم را بخریم. یکی از این شارژرها، شارژر بی‌سیم مدل EP-NG930 است که قیمت بسیار مناسبی دارد. این شارژر از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند.

شارژر چند پورته؛ خداحافظی با کابل‌های گره خورده

7 هدیه ارزان برای گجت‌بازها - شارژر چندپورت

در هر خانه معمولا چندین گجت دیده می‌شود که برای شارژ هرکدام از آن‌ها یک شارژر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در محل‌های کار هم وضعیت بدتر است. برای این که شارژرها و پریزهای کمتری اشغال شوند، بهتر است که از شارژرهای چند پورته استفاده کنید. در این زمینه تنوع بسیار زیادی وجود دارد، ولی تصمیم گرفتیم شارژری را معرفی کنیم که کیفیت و قیمت بسیار خوبی دارد.

شارژر دیواری یوبائو مدل YB-703 چهار پورت دارد و شدت جریان خروجی در هر یک از این پورت‌ها ۲٫۱ آمپر است و البته در صورت استفاده از ۴ پورت به‌صورت هم‌زمان، مجموع جریان خروجی ۶٫۲ خواهد بود. این شارژر با توجه قیمتی کمی که دارد، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

ردیاب برای پیدا کردن وسایل گم شده

7 هدیه ارزان برای گجت‌بازها - ردیاب

همه‌ی ما بارها تجربه‌ی گم کردن کلیدها و دیگر وسایلمان را داشته‌ایم و برای پیدا کردنش احتمالا خانه را بارها زیر و رو کرده‌ایم. برای اینکه دیگر دچار چنین مشکلی نشوید، خرید ردیاب ساتونیکا مدل BT-10 را توصیه می‌کنیم. این ردیاب را می‌توانید به دسته‌کلید خود وصل کنید یا درون کیف‌تان قرار دهید؛ سپس با کمک اپلیکیشن و به لطف بلوتوث می‌توانید از موقعیت وسیله‌ی گم‌شده خبردار شوید.

لامپ هوشمند؛ لذت بردن از فناوری‌های آینده

7 هدیه ارزان برای گجت‌بازها - لامپ هوشمند

برخی از افراد فکر می‌کنند که لامپ‌های هوشمند برای افراد تنبل ساخته شده‌اند که می‌خواهند با گوشی آن را خاموش و روشن کنند؛ اما آن‌ها از لذت استفاده از چنین لامپ‌هایی خبر ندارند. این لامپ‌ها می‌توانند انواع و اقسام نورها را ایجاد کنند. شدت نور آن‌ها را می‌توانید با توجه به محیط تنظیم کنید تا مثلا در هنگام فیلم دیدن، نور بسیار کمی داشته باشند. چنین لامپ‌هایی آن‌قدر جالب هستند که توجه پیر و جوان را به خود جلب می‌کند.

لامپ‌های هوشمند تنوع بسیار زیادی دارند ولی در این قسمت، فقط دو محصول را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم. اولین لامپ موردنظر، لامپ هوشمند شیائومی مدل Yeelight YLDP02YL است. با استفاده از این لامپ که قیمت بسیار مناسبی دارد، می‌توانید میلیون‌ها رنگ را ایجاد کنید. توان اسمی این لامپ ۹ وات است و از طریق وای‌فای به گوشی متصل می‌شود.

دومین لامپ موردنظر، لامپ هوشمند و اسپیکر بلوتوث مایپو مدل Playbulb Color است. همانطور که از نامش پیداست، این لامپ علاوه بر ایجاد روشنایی، اسپیکر هم هست و با استفاده از آن می‌توانید به انواع و اقسام آهنگ‌ها گوش دهید.

پریز هوشمند؛ خانه‌ی سنتی را هوشمند کنید

7 هدیه ارزان برای گجت‌بازها - پریز هوشمند

با وجود این که کم و زیاد کردن نور لامپ با گوشی لذت‌بخش است، اما کنترل دیگر وسایل برقی از طریق گوشی از این هم لذت‌بخش‌تر است. اینجا است که پریز هوشمند وارد عمل می‌شود. طرز استفاده از آن‌ها هم بسیار ساده است. پریز هوشمند را به پریز معمولی وصل و سپس ارتباط بین پریز و مودم را برقرار می‌کنید. درنهایت با استفاده از اپلیکیشن پریز هوشمند مذکور، کنترل وسایل برقی متصل به آن را در دست می‌گیرید.

برای پریز هوشمند هم خرید پریز هوشمند دی-لینک مدل DSP-W215 را پیشنهاد می‌دهیم. این پریز هوشمند قیمت بسیار مناسبی دارد و با استفاده از آن می‌توانید وسایل برقی موردنظرتان را از راه دور کنترل کنید.

منبع متن: digikala