گوشی‌های هواوی P10 و P10 پلاس گجت‌های بسیار خوبی هستند. این گوشی‌ها از سخت‌افزار رده‌بالا و دوربین دوگانه‌ی ساخت لایکا بهره می‌برند. همچنین قیمت آن‌ها از گلکسی اس ۸ و بسیاری دیگر از رقبا پایین‌تر است. اما این دو گوشی مشکلات و ضعف‌هایی هم دارند. دو گوشی هواوی P11 و  P11 پلاس برای این که بتوانند توجه بیشتری را جلب کنند، باید از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیزی بهره ببرند. در ادامه به مشخصه‌هایی اشاره می‌کنیم که امیدواریم آن‌ها را در این دو گوشی جدید ببینیم.

۱. طراحی جدید در هواوی P11

هواوی برای طراحی سری P10 از مد روز پیروی نکرد؛ در این گوشی‌ها از نمایشگرهای کم‌حاشیه با نسبت تصویر ۱۸:۹ استفاده نشده است. هرچند حاشیه‌های بالا و پایین گوشی چندان بزرگ نیستند، اما در مقایسه با دیگر پرچم‌دارها، طراحی این گوشی‌ها نسبتا قدیمی جلوه می‌کند. علاوه بر این، همان‌طور که در تصویر پایین می‌بینید، طراحی سری گوشی‌های P10 تا حد زیادی به سری قبلی این گوشی‌ها شباهت دارد که این موضوع نکته‌ی چندان مثبتی محسوب نمی‌شود.

هواوی P10 پلاس

امیدواریم که هواوی برای طراحی سری گوشی‌های P11 وقت بیشتری را صرف کند. این دو گوشی جدید اگر از حاشیه‌های کمتر و ظاهر جذاب‌تری بهره ببرند، بیشتر از قبل به چشم می‌آیند. یک مثال خوب در این زمینه، سری گوشی‌های هواوی میت ۱۰ است که از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برند. این گوشی‌ها طراحی ساده‌ای دارند، اما نوار افقی اطراف دوربین، ظاهر زیبایی را به این گوشی‌ها بخشیده است.

البته نباید موضوع رنگ‌ها را هم از قلم بیندازیم. همانند سری‌های قبلی، هواوی باید گوشی‌های P11 و P11 پلاس را حداقل در ۸ رنگ مختلف عرضه کند. در کنار رنگ‌هایی مانند سیاه، سفید و خاکستری، خیلی دوست داریم که رنگ‌های زنده‌ای مانند سبز یا آبی را هم ببینیم.

۲. نمایشگر بزرگ‌تر با نسبت ۱۸:۹

اندازه‌ی نمایشگر گوشی‌های هواوی P10 و P10 پلاس، به ترتیب ۵٫۱ و ۵٫۵ اینچ است که در مقایسه با دیگر پرچم‌دارهای رقیب، نمایشگرهای کوچکی محسوب می‌شوند. گوشی‌های گلکسی اس ۸ از نمایشگرهای ۵٫۸ و ۶٫۲ اینچی بهره می‌برند و ال‌جی G6 نمایشگر ۵٫۷ اینچ دارد.

گوشی‌های هواوی P11 برای این که از گوشی‌های رقیب عقب نیفتند، ناچار به ارائه‌ی نمایشگرهای بزرگ‌تری هستند. پرچم‌دارهای قدرتمند با بهره بردن از نمایشگرهای بزرگ‌تر، فضای بیشتری را برای «چندوظیفگی» (multitasking) و ویدیو در اختیار کاربر قرار می‌دهند. با این وجود، سری گوشی‌های P11 از لحاظ اندازه‌ی نمایشگر نباید با سری گوشی‌های میت ۱۰ رقابت کنند. استفاده از نمایشگر ۵٫۴ اینچی برای گوشی کوچک‌تر و نمایشگر ۵٫۸ اینچی برای گوشی بزرگ‌تر کفایت می‌کند.

هواوی پی 11 لایت

هرچه نمایشگر بزرگ‌تر باشد، کارهایی مانند وب‌گردی، بازی کردن و تماشای ویدیو لذت‌بخش‌تر می‌شود. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که گوشی‌های P11 اگر از نمایشگرهای کم‌حاشیه بهره ببرند، بدون نیاز به افزایش اندازه‌ی کلی گوشی، می‌توانند از نمایشگرهای بزرگ‌تری استفاده کنند.

علاوه بر موارد ذکرشده، بهتر است که این گوشی‌ها مطابق مد روز پرچم‌دارها از نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۱۸:۹ استفاده کنند. این موضوع مزایا و معایب خودش را دارد. به‌طور مثال، نمایشگرهای ۱۸:۹ باریک‌تر هستند و به همین خاطر از لحاظ عرضی خوش‌دست‌تر محسوب می‌شوند. ولی از جهتی دیگر این نمایشگرها طول بیشتری دارند که این یعنی برای این که فقط با یک دست نوار نوتیفیکیشن‌ها را پایین بکشیم، باید متحمل زحمت بیشتری بشویم. با این حال، نسبت تصویر ۱۸:۹ مشخصه‌ای است که استفاده از آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود و هواوی برای عقب نیفتادن از قافله، ناچار است از این مد تبعیت کند.

۳. ضد آب بودن

بر خلاف گلکسی اس ۸، ال‌جی G6 و بسیاری از پرچم‌داران، سری گوشی‌های هواوی P10 ضد آب نیستند. با توجه به این که استاندارد IP67 یا IP68 در بین گوشی‌های امروزی رایج شده است، امیدواریم هواوی P11 و P11 پلاس از یکی از این استانداردها بهره ببرند. گوشی‌های مجهز به این استانداردها، تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱ یا ۱٫۵ متری آب می‌توانند دوام بیاورند.

قیمت گوشی هواوی p11

مطمئنا کسی از روی عمد گوشی‌اش را در آب نمی‌اندازد، اما بالاخره چنین اتفاقاتی رخ می‌دهند. با داشتن یک گوشی ضد آب، دیگر نگران خیس شدن گوشی نخواهید بود. علاوه بر این، با خیال راحت می‌توانید با دستان خیس گوشی را در دست بگیرید.

۴. بهبود سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

همانند سری گوشی‌های میت ۱۰، گوشی‌های هواوی P11 و P11 پلاس هم یقینا توجه بیشتری را نسبت به هوش مصنوعی نشان خواهند داد. این گوشی‌ها به احتمال زیاد از پردازنده‌ی Kirin 970 بهره خواهند برد که واحد پردازش عصبی هم درون آن تعبیه شده است. از جمله ویژگی‌های این تراشه می‌توان به تشخیص هوشمند سوژه در اپلیکیشن دوربین، ترجمه بر اساس تصاویر و ارائه‌ی توصیه‌های هوشمندانه (مانند فعال کردن حالت Eye Comfort هنگام مطالعه در محیط تاریک) اشاره کرد. اما انتظار داریم در هواوی P11 ویژگی‌های جدیدتر مربوط به هوش مصنوعی را هم ببینیم.

بیشتر بخوانید: گوشی هوشمند واقعی تازه متولد شده است!

رابط کاربری EMUI هم بهتر است در زمینه‌هایی بهبود پیدا کند. در حال حاضر این رابط کاربری تا حد زیادی به iOS شباهت دارد. در حالت ایدئال این نرم‌افزار باید سبک‌تر و به اندروید خالص نزدیک‌تر شود؛ اما در همین حین باید مشخصه‌های کوچکی در آن تعبیه شود تا تفاوت‌هایی با رابط کاربری گوشی‌های رقیب داشته باشد. علاوه بر این، امیدواریم در این گوشی‌ها شاهد کاهش تعداد اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده هم باشیم.

هواوی میت 10

از دیگر ارتقاهای مورد انتظار، اسپیکرها هستند. اسپیپکرهای موجود در گوشی‌های P10 کیفیت چندانی خوبی ندارند. بهترین حالت این است که هواوی از اسپیکرهای استریو در جلوی گوشی استفاده کند. البته اگر طراحی این گوشی‌ها به‌صورت کم‌حاشیه باشد، چنین کاری به راحتی ممکن نخواهد بود. با این وجود، گوشی پیکسل ۲ ایکس‌ال که طراحی نسبتا کم‌حاشیه‌ای دارد، از چنین اسپیکرهایی بهره می‌برد.

سخن آخر

علاوه بر موارد عنوان‌شده، امیدواریم جک هدفون در این گوشی‌ها باقی بماند. می‌دانیم که این مشخصه در حال کشیدن نفس‌های آخرش است، اما هنوز هم بسیاری از کاربران، جک هدفون را به راه‌های جایگزین ترجیح می‌دهند. همچنین، هواوی بهتر است در برابر وسوسه‌ی افزایش قیمت مقاومت کند و این گوشی‌ها را با قیمت همیشگی خود عرضه کند. درنهایت امیدواریم این گوشی‌ها از یک مشخصه‌ی خاص و جذاب هم بهره ببرند تا در مقایسه با این همه گوشی پرچم‌دار، به‌خوبی دیده شوند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما سری گوشی‌های هواوی P11 باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

برای عضویت در خبرنامه و شرکت در قرعه‌کشی از اینجا ثبت‌نام کنید:

[contact-form-7]

مطلب ۴ انتظاری که از هواوی P11 و P11 پلاس داریم برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala