سری گوشی‌های «آنر» (Honor) معمولا از طراحی جذابی بهره می‌برند و گوشی هواوی آنر ۹ هم از این قاعده مستثنا نیست. این گوشی شباهت زیادی به آنر ۸ دارد. با این حال این شباهت به کلیات محدود مانده و در جزییات شاهد بهبودهای فراوانی هستیم.

اولین نکته‌ای که در مورد طراحی این گوشی توجه را به خود جلب می‌کند، استفاده از ترکیب شیشه و فلز است. بدنه‌ی این گوشی شیشه‌ای و شاسی آن از جنس فلز است. ترکیب شیشه و فلز را می‌توانیم در انواع و اقسام گوشی‌ها مشاهده کنیم و به همین خاطر به نظر می‌رسد این نوع طراحی، آینده‌ی گوشی‌های هوشمند باشد. هرکدام از سازندگان به نحو متفاوتی از این ترکیب استفاده می‌کنند. هواوی توانسته این ترکیب را در آنر ۹ به زیبایی هرچه‌تمام‌تر اجرا کند. از ویژگی‌های شاخص طراحی این گوشی، خمیده شدن شیشه پشت و روی گوشی به داخل است که علاوه بر زیبایی، این گوشی را خوش‌دست‌تر کرده.

خرید آنر 9

قاب پشتی آنر ۹ براق است و هنگام انعکاس نور، جلوه‌های جذابی را ایجاد می‌کند. براق بودن بدنه‌ی این گوشی آن را مستعد جذب اثر انگشت می‌کند. البته این موضوع در تمام گوشی‌های مجهز به بدنه‌ی شیشه‌ای مشاهده می‌شود. هواوی در جلو و پشت این گوشی از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۳ استفاده کرده است. شاید گوریلا گلس ۳ به اندازه‌ی گوریلا گلس ۵ مقاومت نداشته باشد، ولی هواوی در قاب پشتی این گوشی از ۱۵ لایه شیشه استفاده کرده که موجب افزایش مقاومت بدنه‌ی این گوشی می‌شود. آنر ۹ در حال حاضر با دو رنگ خاکستری یخی و آبی یاقوت کبود در ایران عرضه شده است.

دوربین دوگانه به‌خوبی در پشت این گوشی جای گرفته است. این دوربین‌ها هیچ‌گونه برجستگی ندارند و هم‌سطح بدنه هستند. آنر ۹ به دلیل استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای اندکی لغزنده است. البته هواوی از این موضوع آگاه بوده و یک بامپر پلاستیکی را درون جعبه‌ی این گوشی قرار داده.

خرید گوشی honor 9

در جلوی این گوشی، پیش از همه باید به حسگر اثر انگشت اشاره کنیم. این حسگر در نسل قبلی آنر در پشت قرار داشت ولی حالا به جلوی گوشی منتقل شده است. مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت یک موضوع سلیقه‌ای محسوب می‌شود. به همین خاطر نمی‌توان یک نسخه‌ی ثابت را برای همه‌ی گوشی‌ها تجویز کرد. در کنار این حسگر که کار دکمه‌ی هوم را هم انجام می‌دهد، دو کلید خازنی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را شخصی‌سازی کرد.

اندازه‌ی صفحه‌نمایش این گوشی ۵٫۱۵ اینچ است. این گوشی از طراحی کم‌حاشیه بهره نمی‌برد و در بالا و پایین صفحه‌نمایش، حاشیه‌های نسبتا بزرگی مشاهده می‌شود. این موضوع با توجه به قیمت مناسب این گوشی، کاملا طبیعی است. در کل، جلوی این گوشی ظاهری معمولی دارد و ازلحاظ جذابیت به‌پای پشت گوشی نمی‌رسد.

قیمت آنر 9

در لبه‌ی بالای گوشی، فرستنده‌ی مادون قرمز تعبیه شده که به لطف آن می‌توانید از گوشی به‌عنوان ریموت کنترل وسایل مختلف استفاده کنید. در لبه‌ی پایینی هم یک اسپیکر، درگاه USB-C و جک هدفون را می‌توانید مشاهده کنید. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه هم در سمت چپ گوشی تعبیه شده است. این گوشی ۱۵۵ گرم وزن دارد و ضخامت آن هم تنها ۷٫۵ میلی‌متر است. آنر ۹ در کل یک گوشی خوش‌دست محسوب می‌شود و به‌خوبی هم در جیب جای می‌گیرد.

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان کردیم، سری گوشی‌های آنر معمولا از طراحی جذابی بهره می‌برند و هواوی در گوشی آنر ۹ هم توانسته این میزان جذابیت را حفظ و حتی آن را افزایش دهد. آنر ۹ با توجه به قیمتی که دارد، در رده‌ی گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد، اما ازلحاظ طراحی و کیفیت ساخت، می‌توان آن را در رده‌ی پرچم‌داران محسوب کرد. اگر دوست دارید یک گوشی با طراحی و مشخصات یک پرچم‌دار اما با قیمتی به مراتب پایین‌تر بخرید، آنر ۹ می‌تواند یکی از گزینه‌هاي اصلی شما باشد.

منبع متن: digikala