دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت به‌زودی مجهز به ویژگی‌های جدیدی می‌شود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به توانایی ترکیب وظایف مختلف از طریق یک فرمان، صحبت به زبان‌های مختلف و پشتیبانی اسپیکرهای گوگل از یادآوری‌های موقعیت‌محور اشاره کرد. همچنین باید انتظار ارائه‌ی گوگل اسیستنت را در گجت‌های اندرویدی بیشتری داشته باشیم.

گوگل چند روز پیش در وبلاگ خود مطلبی در مورد این ویژگی‌های جدید منتشر کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تجهیز گوگل اسیستنت به قابلیت‌های چندوظیفگی

جذاب‌ترین ویژگی جدید گوگل اسیستنت در واقع سال گذشته توسط این شرکت معرفی شد. اما گوگل می‌گوید که ویژگی «روال» (Routine) در هفته‌های آینده روانه‌ی آمریکا می‌شود. کاربران با بهره‌گیری از این ویژگی می‌توانند وظایف مختلفی را تنها با گفتن یک فرمان انجام دهند. در همین زمینه باید بگوییم که گوگل به‌زودی پشتیبانی از ۶ نوع «روال» جدید را آغاز می‌کند، روال‌هایی که قرار است که در حین رفت‌وآمد به محل کار و برگشت به خانه، کمک‌حال کاربر باشند.

به‌عنوان مثال، با بهره‌گیری از این ویژگی کاربر می‌تواند به گوگل اسیستنت بگوید که به خانه رسیده است و با این کار، اسپیکر گوگل هوم چراغ‌های خانه را روشن می‌کند، موزیک‌های موردعلاقه‌ی کاربر را پخش می‌کند و یادآوری‌های مربوط به خانه را به یاد کاربر می‌آورد. این مشخصه تا حد زیادی مشابه مشخصه‌هایی است که توسط دستیار مجازی الکسا از شرکت آمازون و دستیار مجازی سیری از شرکت اپل ارائه شده است.

افزایش گجت‌های بهره‌مند از یادآوری‌های موقعیت‌محور

از جمله قابلیت‌های گوگل اسیستنت، امکان ایجاد یادآوری‌های موقعیت‌محور است. چنین وظایفی مثلا در هنگام ورود به خانه یا ترک آن، به کاربر یادآوری می‌شود. حالا قرار است اسپیکرهای گوگل هوم هم از چنین قابلیت بهره ببرند.

امکان صحبت کردن گوگل اسیستنت به زبان‌های بیشتر

گوگل اسیستنت در حال حاضر از ۸ زبان پشتیبانی می‌کند. تا انتهای سال ۲۰۱۸، تعداد زبان‌های مورد پشتیبانی به ۳۰ عدد می‌رسد. از بین این زبان‌ها می‌توانیم به زبان‌های دانمارکی، هلندی، هندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی و تایلندی اشاره کنیم.

گوگل استستنت

از این مهم‌تر، گوگل اسیستنت به‌زودی به یک دستیار چندزبانه بدل می‌شود؛ این یعنی کاربران بدون نیاز به تغییر زبان گوگل اسیستنت، می‌توانند برای فرامین صوتی خود از زبان‌های مختلفی استفاده کنند.. گوگل بر این باور است که چنین مشخصه‌ای در بین خانواده‌هایی که با چند زبان مختلف صحبت می‌کنند، مورد استقبال قرار می‌گیرد. در ابتدا، این ویژگی محدود به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خواهد بود اما به مرور زبان‌های دیگری به این مشخصه افزوده می‌شود.

یکپارچگی بهتر با گوشی‌های بیشتر

تعداد زیادی از گوشی‌های اندرویدی از گوگل اسیستنت بهره می‌برند. اما گوگل با همکاری شرکت‌های سازنده‌ی گجت‌ها در تلاش است که این یکپارچگی را بیشتر از گذشته کند تا مثلا کاربران حتی در هنگام خاموش بودن نمایشگر گوشی هم بتوانند این دستیار دیجیتالی را فعال کند. در این زمینه می‌توانیم به همکاری گوگل با ال‌جی، سونی و شیائومی اشاره کنیم.

همکاری شرکت‌های اینترنتی با گوگل اسیستنت

تبدیل گوشی‌های به دستیارهای دیجیتالی برای گوگل کافی نیست و این شرکت می‌خواهد خدمات شرکت‌های اینترنتی را به گوگل اسیستنت وارد کند. از طریق این همکاری، گوگل می‌گوید که شرکت‌های خدمات اینترنتی می‌توانند با بهره‌گیری از گوگل اسیستنت با مشترکین خود ارتباط داشته باشند و مشترکین هم برای موارد مربوط به پشتیبانی و کارهای دیگر می‌توانند از این دستیار دیجیتالی بهره ببرند.

منبع: tomsguide

 

 

مطلب ۵ تغییر بزرگ در راه گوگل اسیستنت برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala