برند آنر ، یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی هوآوی محسوب می‌شود. سابقه‌ی فکر اولیه‌ی این ایده به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد اما در سال ۲۰۱۴ بود که اولین گوشی تحت عنوان این برند به نام Honor 3C در مالزی عرضه شد. آنر خیلی سریع توانست گوشی‌های خود را در بازارهای کشورهای متعددی عرضه کند و تا ژوئن ۲۰۱۵، گوشی‌های این برند در بیش از ۷۴ کشور جهان عرضه شدند.

هوآوی برند آنر را این‌گونه توصیف می‌کند: «برندی که از اقدامات نوآورانه و شجاعانه هیچ واهمه‌ای ندارد.» به همین خاطر برند آنر در زمینه‌های مختلف، معمولا رویکردهای خلاقانه‌ای را اتخاذ می‌کند. یکی از جذاب‌ترین رویکردهای آنر، در زمینه‌ی مدل کسب‌وکار و بازاریابی است. مدل کسب‌وکار این برند هرچند بسیار ساده است، اما اجرایی کردن آن به‌هیچ‌عنوان کار ساده‌ای نیست. این برند در ابتدا تمرکز خود را معطوف به فروش اینترنتی گوشی‌های خود کرد. تمرکز بر فروش و تبلیغات اینترنتی، موجب این شد که این برند به جای تخصیص بودجه برای تبلیغات پرهزینه مانند بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی، بودجه‌ی بیشتری را صرف بخش طراحی و تولید گوشی‌های خود می‌کند.

علاوه بر این، برند آنر گوشی‌های خود را با توجه به سلیقه‌ی افراد جوان طراحی و عرضه می‌کند. به همین دلیل گوشی‌های آنر معمولا از امکانات و طراحی جذابی بهره می‌برند و در عین حال قیمت مناسبی هم دارند. به لطف توجه به نوآوری و کیفیت، این برند که حدود ۴ سال از عمرش می‌گذرد، تا حالا توانسته توجهات را زیادی را جلب کند و میلیون‌ها گجت خود را در سرتاسر جهان به فروش برساند.

برند آنر

این برند سالانه حدود ۵ یا ۶ گوشی جدید را عرضه می‌کند و تمام این گوشی‌ها از ویژگی‌ها و طراحی‌های جذابی بهره می‌برند. بخشی از این موضوع، به دسترسی آنر به منابع سرشار هوآوی، متخصصین این شرکت و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی آن برمی‌گردد. به لطف این دسترسی، همواره در گوشی‌های آنر شاهد تعبیه‌ی جدیدترین تکنولوژی‌ها و طراحی‌های جدید هستیم. به‌عنوان مثال می‌توانیم به جدیدترین پرچم‌دار این برند یعنی Honor 10 اشاره کنیم که نه‌تنها از تراشه‌ی قدرتمند Kirin 970 و دوربین دوگانه‌ی باکیفیت بهره می‌برد، بلکه مجهز به نمایشگر زیبای کم‌حاشیه هم هست.

در حال حاضر، بیش از نیمی از گوشی‌های این برند، در فروشگاه‌های فیزیکی به فروش می‌رسد. اما بنا به گفته‌ی مدیران ارشد برند آنر، در آینده‌ی نزدیک تغییری در نوع بازاریابی محصولات آن‌ها اعمال نمی‌شود و همچنان عمده‌ی تبلیغات این گوشی‌ها محدود به اینترنت باقی خواهد ماند. هرچند برند آنر یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی هوآوی محسوب می‌شود، اما روزبه‌روز فاصله‌ی این برند-از لحاظ طراحی و دیگر موارد-از شرکت مادر خود بیشتر می‌شود و طبق گفته‌ی مدیرعامل آنر، برنامه‌ی بلندمدت آن‌ها این است که آنر به یک برند مستقل بدل شود. مدیران برند آنر برنامه‌های بلندپروازانه‌ی زیادی را در سر دارند و یکی از برنامه‌های آن‌ها این است که این برند در طی چند سال آینده، مقام سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های همراه جهان را از آن خود کند.

مطلب با برند آنر بیشتر آشنا شوید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala