بعد از مدت‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلف، اینستاگرام پلتفرم IGTV را معرفی کرد که پلتفرمی برای انتشار ویدیوهای بلندمدت محسوب می‌شود. در اپلیکیشن این پلتفرم می‌توان ویدیوهایی به بلندی یک ساعت را آپلود کرد. بعد از باز کردن این اپلیکیشن، پخش ویدیوها آغاز می‌شود و به همین خاطر شاید در همان ابتدا ارتباط برقرار کردن با این اپلیکیشن کمی سخت باشد، اما بعد از کمی استفاده می‌توان با محیط آن کنار آمد. در ادامه برای بهره‌گیری از پلتفرم IGTV توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

۱. در ابتدا باید اپلیکیشن IGTV را دانلود کنید

برای بهره‌گیری تمام و کمال از این پلتفرم، باید اپلیکیشن IGTV را دانلود کنید. برای این کار می‌توانید نام این اپلیکیشن را در گوگل پلی یا اپ استور جستجو کنید یا در انتهای این مقاله بر لینک‌های تعبیه شده کلیک کنید.

۲. ورود به اپلیکیشن با استفاده اکانت اینستاگرام

پلتفرم IGTV

بعد از نصب و باز کردن این اپلیکیشن، کافی است مشخصات اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید. بعد از ورود به اپلیکیشن، به‌طور خودکار روانه‌ی بخش ویدیوها می‌شوید و بعد از پایان پخش یک ویدیو، پخش ویدیوی بعدی آغاز می‌شود.

۳. تماشای ویدیو در IGTV

اپلیکیشن پلتفرم IGTV را به‌عنوان کنترل تلویزیون در نظر بگیرید. در کل ۷ بخش وجود دارد که ۴ تا از آن‌ها مهم‌ترین هستند:

پلتفرم IGTV

۱. بخش For You تقریبا مانند فید اصلی اینستاگرام است. این یعنی ویدیوها به ترتیب زمان آپلود به نمایش درنمی‌آیند بلکه اینستاگرام با توجه به اولویت‌های خاص خود، نحوه‌ی چینش آن‌ها را مشخص می‌کند.

۲. بخش Following ویدیوها را به ترتیب زمان آپلود نمایش می‌دهد.

۳. بخش Popular مانند قسمت Explore در اینستاگرام است و ویدیوهای پرطرفدار افرادی که فالو نکرده‌اید، نمایش می‌دهد.

۴. بخش Continue Watching تمام ویدیوهای نیمه‌کاره را نشان می‌دهد. این یعنی اگر تماشای یک ویدیو را نیمه‌کاره رها کرده باشید، در این بخش می‌توانید ادامه ویدیو از بخش رها کرده را مشاهده کنید.

و حالا نوبت به سه بخش دیگر می‌رسد:

پلتفرم IGTV

۵. بخش جستجو به شما اجازه می‌دهد با جستجوی کلیدواژه‌ها، کاربران مختلفی را پیدا کنید. به همین خاطر در بخش Bio خود از کلیدواژه‌های مناسبی استفاده کنید تا افراد به‌راحتی بتوانند پروفایل شما را پیدا کنند.

۶. در سمت راست، عکس پروفایل شما قرار دارد که با ضربه بر آن می‌توانید کانال خود را مشاهده کنید.

۷. در قسمت Setting هم می‌توانید کارهایی مانند افزودن دیگر اکانت‌های اینستاگرام و گزارش مشکل یا بیرون آمدن از اکانت را انجام دهید.

۴. ناپدید کردن منو در هنگام تماشای ویدیو

پلتفرم IGTV

برای اینکه در هنگام تماشای ویدیو منو را ناپدید کنید، کافی است در بخش بالای منو بر نمایشگر ضربه بزنید. اگر هم می‌خواهید یک ویدیو دیگر را ببینید، بر Browse ضربه بزنید تا منو دوباره ظاهر شود.

۵. لایک کردن، به اشتراک‌گذاری و کامنت گذاشتن بر ویدیوهای پلتفرم IGTV

پلتفرم IGTV

همانند اینستاگرام، می‌توانید ویدیوها را لایک کنید یا برای آن‌ها کامنت بگذارید یا اینکه از طریق دایرکت آن‌ها را برای دوستانتان بفرستید.

۶. توقف و عقب و جلو کردن ویدیوهای IGTV

پلتفرم IGTV

در هنگام پخش ویدیو و مخفی بودن منو، می‌توانید یک نوار کنترل را در بخش پایین نمایشگر مشاهده کنید. با استفاده از این نوار هم می‌توانید ویدیو را متوقف کنید و هم اینکه آن را به عقب و جلو ببرید.

۷. ایجاد کانال در پلتفرم IGTV

پلتفرم IGTV

ابتدا بر روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید و بعد از انجام چند گام ساده که نیازی به توضیح ندارند، کانال IGTV شما ایجاد می‌شود.

۸. آپلود ویدیو در IGTV

از دو راه می‌توانید ویدیوهای خود را آپلود کنید. یک اینکه چنین کاری را از طریق اپلیکیشن IGTV انجام دهید و راه دیگر هم استفاده از سایت اینستاگرام است. برای راه اول، بعد از ورود به کانال، بر آیکون + ضربه بزنید.

پلتفرم IGTV

برای آپلود از طریق سایت هم بعد از ورود به صفحه‌ی پروفایل،IGTV را انتخاب و سپس بر دکمه‌ی Upload کلیک کنید.

پلتفرم IGTV

دیگر موارد مربوط به ویدیوهای پلتفرم IGTV:

  • تنها می‌توانید ویدیوها را در این پلتفرم آپلود کنید.
  • آپلود ویدیوها تنها از طریق اپلیکیشن IGTV یا سایت اینستاگرام امکان‌پذیر است.
  • ویدیوها باید عمودی باشند.
  • حداقل نسبت تصویر ویدیوها ۴:۵ و حداکثر هم ۹:۱۶.
  • طول ویدیوها می‌تواند از ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه باشد.
  • افرادی که فالوورهای زیادی دارند یا اکانت آن‌ها تایید شده است، می‌توانند ویدیوهایی به بلندی یک ساعت هم آپلود کنند. (به‌زودی این امکان برای تمام کاربران فعال می‌شود)
  • حداکثر حجم ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای یا کوتاه‌تر ۶۵۰ مگابایت و حداکثر حجم ویدیوهای یک‌ساعته یا کوتاه‌تر،۵.۶گیگابایت است.
  • می‌توانید ویدیوهای IGTV را از طریق کامپیوتر تماشا کنید.

بعد از آپلود ویدیوها، چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

پلتفرم IGTV

بعد از آپلود، می‌توانید یک عنوان، کپشن و عکس کاور برای ویدیو خود مشخص کنید.

آیا فالوئرهایتان می‌توانند ویدیوهای آپلودی شما را مشاهده کنند؟

بله، بعد از آپلود ویدیو در کانال IGTV، یک Highlight جدید به همین عنوان در پروفایل اینستاگرام شما ایجاد می‌شود. کاربران با ضربه بر این Highlight، وارد کانال شما می‌شوند.

به همین راحتی می‌توان انواع و اقسام ویدیوها را در این محیط آپلود کرد و از محیط جذاب آن لذت برد. در مورد پلتفرم IGTV چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما مورد استقبال گسترده‌ی کاربران قرار می‌گیرد؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Preview App

مطلب همه آنچه باید در مورد پلتفرم IGTV بدانید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala