سامسونگ مدتی پیش گوشی‌های میان‌رده‌ی گلکسی J8 و گلکسی J6 را معرفی کرد. هدف سامسونگ از عرضه‌ی این گوشی‌ها، رقابت با شرکت‌های چینی در بازار کشورهای در حال توسعه است. به همین خاطر این دو گوشی علی‌رغم داشتن قیمت نه‌چندان بالا، از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برند. در ادامه به‌صورت مختصر و مفید به ویژگی‌های این دو گوشی نگاهی می‌اندازیم.

گلکسی J8

اول از هر چیز باید به نمایشگر ۶ اینچی سوپر AMOLED این گوشی اشاره کنیم که نسبت تصویر آن ۱۸٫۵:۹ است و رزولوشنی برابر با ۷۲۰ در ۱۴۸۰ پیکسل دارد. با توجه به اینکه گوشی‌های سامسونگ معمولا از نمایشگرهای باکیفیتی بهره می‌برند، بنابراین چندان جای تعجب ندارد که نمایشگر این گوشی هم موفق شده توجه زیادی را جلب کند. در پنل پشتی گلکسی J8 دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده که دیافراگم آن‌ها به ترتیب f/1.7 و f/1.9 است. این دو دورببن می‌توانند عکس‌های بسیار زیبایی را ثبت کنند. دوربین سلفی این گوشی هم از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در کنار دوربین اصلی و سلفی فلش LED تعبیه شده که می‌تواند در مواقع ضروری برای موقعیت‌های مختلف نور لازم را فراهم کند.

سامسونگ گلکسی J8

در داخل بدنه‌ی پلاستیکی گوشی گلکسی J8 تراشه‌ی ۸ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۴۵۰ قرار گرفته که می‌تواند فرکانس پردازشی ۱٫۸ گیگاهرتز را ارائه کند. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این تراشه را همراهی می‌کنند. در ضمن این گوشی از کارت حافظه microSD با حداکثر حافظه ۲۵۶ گیگابایت هم پشتیبانی می‌کند.

انرژی گلکسی J8 را یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند. به همین خاطر کاربران بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند ساعت‌های متمادی از این گوشی استفاده کنند. در ضمن باید بگوییم که شارژ این گوشی از طریق پورت میکرو USB انجام می‌شود. برای طرفداران جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم باید خاطرنشان کنیم که این پورت در بدنه‌ی گوشی تعبیه شده است.

گوشی گلکسی J8

سیستم‌عامل این گوشی نسخه‌ی ۸٫۰ اندروید یعنی اوریو است که رابط کاربری سامسونگ روی آن قرار گرفته. در ضمن نباید قابلیت لایو فوکوس را از قلم بیندازیم؛ کاربران با بهره‌گیری از این مشخصه می‌توانند عکس‌هایی همراه با افکت بوکه (پس‌زمینه تار) ثبت کنند و حتی پیش از گرفتن عکس، میزان تار بودن پس‌زمینه‌ی اطراف سوژه را مشخص کنند.

گوشی گلکسی J8 با توجه به نمایشگر باکیفیت بزرگ و دوربین دوگانه‌ای که دارد، با وجود اینکه یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود، از تعدادی از ویژگی‌های گوشی‌های پرچم‌دار بهره می‌برد. به همین خاطر اگر طرفدار این مشخصه‌های به‌خصوص هستید ولی نمی‌خواهید پول زیادی را برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار صرف کنید، خرید این گوشی را توصیه می‌کنیم.

گلکسی J6

گوشی گلکسی J6 به‌نوعی برادر کوچک‌تر گلکسی J8 محسوب می‌شود. نمایشگر ۵٫۶ اینچی سوپر AMOLED این گوشی از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۸۰ پیکسل بهره می‌برد. قلب تپنده‌ی این گوشی تراشه ۱۴ نانومتری اگزینوس ۷۸۷۰ است که می‌تواند فرکانس پردازشی ۱٫۶ گیگاهرتز را برای گوشی به ارمغان بیاورد. در مورد حافظه‌ی داخلی و حافظه‌ی رم هم باید بگوییم که این گوشی در دو مدل عرضه شده است. یک مدل از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد و مدل دیگر از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی.

گوشی گلکسی J6

علی‌رغم بهره‌گیری از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، در طی بررسی‌های انجام شده، این باتری به‌راحتی می‌تواند انرژی این گوشی را برای مدت زیادی تأمین کند. سیستم‌عامل این گوشی اندروید ۸٫۰ اوریو است که روی آن نسخه‌ی ۹ رابط کاربری Samsung Experience قرار گرفته.

در مورد دوربین هم باید بگوییم دوربین اصلی این گوشی از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی هم از سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دیافراگم هردوی این دوربین‌ها f/1.9 است. هرچند دوربین اصلی در شرایط کم‌نور نمی‌تواند عکس‌های فوق‌العاده خوبی را ثبت کند، اما کیفیت آن در شرایط نوری مناسب بسیار خوب است و با توجه به قیمت مناسب این گوشی، چنین موضوعی طبیعی به‌حساب می‌آید.

سامسونگ گلکسی J6

روی هم رفته، گلکسی J6 از نمایشگر جذابی بهره می‌برد و در کمال تعجب عمر باتری بالایی هم دارد. دوربین‌های این گوشی هم با توجه به میان‌رده بودن آن، عملکرد قابل قبولی دارند. به همین خاطر اگر به دنبال گوشی میان‌رده‌ای هستید که قیمت چندان زیادی نداشته باشد، گلکسی J6 انتخاب خوبی محسوب می‌شود.

مطلب نگاهی به ویژگی‌های گلکسی J8 و J6 برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala