شرکت Blancco که همواره گزارش‌های زیادی در مورد آمار خرابی گوشی ها منتشر می‌کند، چندی پیش هم گزارشی در این مورد منتشر کرد. طبق این گزارش، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، از بین گوشی‌های اندرویدی، گوشی شیائومی Redmi 4 بدترین عملکرد ممکن را داشته است.

توضیحات اولیه

در ابتدا بهتر است به نحوه‌ی عملکرد این شرکت اشاره کنیم. شرکت Blancco در چند سال گذشته به شرکت‌های مخابراتی و شرکت‌های سازنده، خدمات زیادی در مورد عیب‌یابی گوشی‌ها و دیگر زمینه‌ها ارائه داده است. در ضمن با توجه به اینکه برخی از شرکت‌ها همکاری بیشتری با این شرکت دارند، به همین خاطر گوشی آن شرکت‌ها حضور پررنگ‌تری در فهرست‌های این شرکت دارند و نباید چنین فهرستی را به‌عنوان یک فهرست مطلق و همه‌جانبه در نظر گرفت.

فهرست‌های مربوط به آمار خرابی گوشی ها که این شرکت منتشر می‌کند، به معنای این است که در بین گوشی‌های بررسی‌شده توسط آن‌ها، این گوشی‌ها بیشترین آمار خرابی را داشته‌اند. به‌عنوان مثال در فهرست ده‌تایی مربوط به گوشی‌های اندرویدی، اثری از گوشی‌های هواوی دیده نمی‌شود که به گفته‌ی این شرکت، این موضوع به خاطر این است که آن‌ها به‌اندازه‌ی کافی به گوشی‌های هواوی دسترسی نداشته‌اند.

خرابی گوشی

در نهایت هم باید به تعریف شرکت Blancco از مفهوم «خرابی گوشی» هم اشاره کنیم. به گفته‌ی مسئولان این شرکت، حتی مسائل جزئی مربوط به کاهش سرعت گوشی هم می‌تواند منجر به شناسایی گوشی مذکور به‌عنوان یک گوشی خراب شود. به همین خاطر این نکته را در نظر داشته باشید.

گوشی‌های اندرویدی

دیگر گوشی شیائومی که در این فهرست قرار دارد، گوشی Redmi Y1 که در رتبه‌ی هشتم قرار گرفته است. سامسونگ حضور پررنگی در این فهرست ده‌تایی دارد و در این میان می‌توانیم نام گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۷، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی اس ۷ اکتیو را مشاهده کنیم. از دیگر گوشی‌های حاضر در این لیست می‌توان به نوکیا ۶، موتو G5S پلاس و لنوو K8 نوت اشاره کرد.

آمار خرابی گوشی اندرویدی

برند سامسونگ با داشتن آمار خرابی گوشی ۳۴ درصدی، در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. در رتبه‌های بعدی برند شیائومی (۱۳ درصد)، موتورولا (۹ درصد) و ال‌جی (۷ درصد) قرار دارند. سامسونگ و شیائومی از محبوب‌ترین برندهای مربوط به گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند و در ضمن همکاری نزدیکی با این شرکت دارند. به همین خاطر رتبه‌ی بالای این دو شرکت چندان تعجب‌آور نیست.

آمار خرابی گوشی های آیفون

آیفون

در بین آیفون‌ها، آیفون ۶ و ۶ اس و ۶ اس پلاس بیشترین آمار خرابی را دارند. طبق این فهرست، آیفون ۶ با داشتن آمار خرابی ۲۶ درصدی در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. دلیل بالا بودن این آمار را نمی‌دانیم اما مطمئنا سن و سال بالای این گوشی که ابتدا در سال ۲۰۱۴ عرضه شده، در این موضوع بی‌تأثیر نیست. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که آیفون‌های دست‌دوم معمولا طرفدار بسیار زیادی دارند و تا سال‌ها خریدوفروش می‌شوند.

آمار خرابی آیفون

در مورد دلایل اصلی خرابی گوشی‌ها، در این گزارش آمده که اصلی‌ترین دلایل خرابی گوشی‌های اندرویدی به عملکرد ضعیف و سپس دوربین و میکروفون برمی‌گردد. در عین حال، طبق این گزارش، بیشترین خرابی آیفون‌ها مربوط به ارتباطات بلوتوث و وای‌فای است.

در بین مهم‌ترین دلایل خرابی آیفون‌ها، ضعف در عملکرد در ۵ دلیل اول قرار ندارد که البته این موضوع بی‌دلیل نیست. بخش اعظمی از گوشی‌های اندرویدی، گوشی‌های ارزان‌قیمتی هستند که از سخت‌افزارهای رده‌بالا بهره نمی‌برند. اما اپل فقط پرچم‌دارانی می‌فروشد که مجهز به قطعات باکیفیتی هستند. برخلاف برندهای اندرویدی، اپل به دلیل داشتن کنترل کامل بر سخت‌افزار و نرم‌افزار، می‌تواند به نحو احسن از هردوی آن‌ها بهره ببرد و به همین خاطر آیفون‌ها معمولا از لحاظ عملکردی حال و روز خوبی دارند.

همانطور که گفتیم چنین فهرستی کامل نیست و فقط نظر شرکت Blancco را بیان می‌کند. با این حال، در مورد این فهرست چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما جای چه گوشی‌هایی در این فهرست خالی است؟

منبع: Android Authority

مطلب این گوشی‌ها بیشترین آمار خرابی را دارند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala