در سال جاری دو بار شاهد شکسته شدن رکورد تعداد دوربین‌های اصلی گوشی بودیم. در حال حاضر، گوشی گلکسی A9 سامسونگ با بهره‌گیری از دوربین چهارگانه در این زمینه رکوردار است اما نباید شرکت HMD Global را از قلم بیندازیم که به‌زودی گوشی نوکیا ۹ مجهز به ۵ دوربین اصلی را روانه‌ی بازار می‌کند. حالا طبق جدیدترین گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد ال جی می‌خواهد این رکورد را به عدد بسیار بالایی برساند تا کمتر شرکتی به این زودی‌ها بتواند آن را پشت سر بگذارد.

در تاریخ ۲۰ نوامبر، شرکت ال جی پتنت مربوط به گوشی مجهز به ۱۶ دوربین اصلی را به ثبت رسانده است. این پتنت در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ثبت شده است. در تصاویر مربوط به این پتنت، شاهد چینش ۴ در ۴ دوربین‌ها هستیم که به‌صورت شبکه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ال جی

در اسناد مربوط به این پتنت آمده که کاربران برای عکاسی می‌توانند لنزهای موردنظر خود را انتخاب کنند یا عکس‌های گرفته شده با لنزهای مختلف را به یک عکس ثابت یا متحرک تبدیل کنند. همچنین در این طراحی شاهد تعبیه‌ی نوعی آینه در پنل پشتی هستیم که می‌تواند ثبت عکس‌های سلفی را هم امکان‌پذیر کند. البته در این رابطه توضیحاتی ارائه نشده است. اگرچه برای ثبت سلفی‌های معمولی یا ویدیو چت‌ها دوربین سلفی در جلوی گوشی قرار دارد.

در نهایت باید به احتمال تعبیه‌ی نمایشگر ثانوی و تاچ‌پد در پنل پشتی اشاره کنیم که البته چنین ایده‌ای چندان جدید نیست و شرکت‌های مختلفی این مشخصه را عملی کرده‌اند. در نهایت ال جی در اسناد مربوط به این پتنت نوشته که احتمال تعبیه‌ی چنین دوربین‌هایی در گوشی‌های تاشو وجود دارد.

منبع: GizmoChina

The post ال‌جی پتنت گوشی مجهز به ۱۶ دوربین را ثبت کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala