در مراسم معرفی پردازنده جدید کوالکام، یعنی اسنپدراگن ۸۵۵، رسما اعلام شد که وان پلاس جزو اولین شرکت‌هایی خواهد بود که گوشی ۵G عرضه می‌کند. این اتفاق با همکاری اپراتور EE در اروپا اتفاق خواهد افتاد و این اپراتور اولین گوشی‌ ۵G که عرضه می‌کند، گوشی جدید وان پلاس خواهد بود. این خبر می‌تواند به این معنی باشد که اولین گوشی ۵G در اروپا را نیز وان پلاس خواهد ساخت که خبر بسیار خوبی برای این استارت‌آپ موفق دنیای تکنولوژی است.

البته یک نکته مهم وجود دارد که Pete Lau، مدیرعامل وان پلاس، به آن اشاره کرد. آنطور که وی اعلام کرد، گوشی وان پلاس با پشتیبانی از ۵G احتمالا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار از پرچمدار کنونی این شرکت گران‌تر خواهد بود.

قبل از پرداختن به وان پلاس، بگذارید برگردیم سراغ اپراتور EE. این اپراتور اعلام کرده که شبکه ۵G را ابتدا در شهر‌های لندن، کاردیف، ادینبورگ، بلفست، برمینگام و منچستر فعال می‌کند. شهر‌های بیشتر نیز در ادامه سال ۲۰۱۹ به شبکه ۵G متصل خواهند شد. EE انتظار دارد که شهر‌های گفته شده که در مجموع ۱۵۰۰ سایت شبکه ۵G را در خود جای داده‌اند، ۲۵ درصد از کل دیتای شبکه EE را به خود اختصاص دهند در صورتی که تنها ۱۵ درصد از جمعیت بریتانیا در این شهر‌ها زندگی می‌کنند.

گوشی وان پلاس با پشتیبانی از ۵G نیز از تکنولوژی sub-6GHz استفاده می‌کند که توسط EE عرضه می‌شود. این تکنولوژی می‌تواند پوشش وسیعی از شبکه ۵G را داشته باشد اما سرعت بیشتر شبکه ۵G بر مبنای موج‌های میلی‌متری که AT&T و ورایزن معرفی کرده‌اند را نخواهد داشت.

در خبری دیگر، رسما اعلام شد که گوشی بعدی وان پلاس، اولین گوشی هوشمند خواهد بود که به پردازنده اسنپدراگن ۸۵۵ مجهز خواهد شد. این یعنی باید در آینده نزدیک انتظار عرضه یک گوشی جدید از طرف وان پلاس را داشته باشیم که به جدیدترین پردازنده اسنپدراگن مجهز شده و از شبکه ۵G نیز پشتیبانی خواهد کرد. شما درباره این موضوع چه فکر می‌کنید؟

منبع: GSMArena

The post وان پلاس اولین گوشی مجهز به اسنپدراگن ۸۵۵ و ۵G را عرضه خواهد کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala